شگفتی های جنوب ایران را در بندر مقام تجربه کنید

بندر مقام از مناطق زیبای  گردشگری در جنوب ایران است. اگر می خواهید سواحل جنوب کشور را ببینید و از دیدنی‌های بندر مقام لذت ببرید با ما همراه باشید. جاده‌های زیبا، سواحل صخره‌ای شگفت انگیز و بکر، کوه‌ها و تپه‌های خاص و بسیاری از اماکن دیدنی طبیعی این منطقه می‌توانند سفری خاطره‌انگیز و تکرار نشدنی را برایتان رقم بزنند. با آژانس مسافرتی قصرشیرین همراه باشید. 

 

سفر به بندر مقام با تور گردشگری

بندر مقام از توابع بخش شیب‌کوه شهرستان بندر لنگه می باشد.  این بندر زیبا و منحصر به فرد در ۲۰۰ کیلومتری غرب بندر لنگه قرار دارد. همچنین این بندر با بندر پارسیان که یکی از نقاط دیدنی و گردشگری ایران به شمار می‌رود. نیز فاصله‌ای ۶۰ کیلومتری دارد. مردم این بندر عرب زبان و دارای شغل صیادی هستند و مانند تمام مردمان جنوب کشور بسیار مهربان و مهمان نواز می‌باشند.

سواحل زیبای خلیج فارس

استان هرمزگان با داشتن طولانی‌ترین نوار ساحلی کشور جزو مقاصد اصلی سفر در ایران به شمار می‌رود. دیدنی‌های بندر مقام در سواحل غرب هرمزگان از دیگر جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شوند که هر سال میزبان مسافران زیادی می‌باشند. از مهمترین اماکن دیدنی بندر مقام و اطراف آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ساحل مکسر
ساحل مکسر

جاده بندر مقام

یکی از زیباترین جاده‌های ساحلی کشور جاده بندر مقام می‌باشد که کوه‌ها به دریا متصل هستند. و منظره‌ای خارق‌العاده در پیش روی مسافران قرار می‌گیرد. این جاده زیبا و پر پیچ و خم که در ۲۰ سال قبل ساخته شده است دارای کوه‌های عجیب و زیبا و تنگه‌ها و سواحل بی‌نظیری با صخره‌هایی خاص می‌باشد.

 

ادامه رشته کوه زاگرس را در تنگه چاهکوه جزیره قشم ببینید

گردنه عشاق

در جاده زیبای مقام تا پارسیان که از روستاهای بستانو، زیارت و مغدان می‌گذرد، منطقه‌ای به نام گردنه عشاق مقام وجود دارد. در قسمتی از این جاده، ساحلی با صخره‌ای  بلند قرار دارد که می‌توانید منظره‌ای شگفت‌انگیز از جاده، کوه‌ها، ساحل و خلیج فارس را تماشا کنید.  ساحل مقام در شب که به ساحل عشاق هرمزگان نیز شهرت دارد، به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌ها و ستاره‌ها منظره‌ای رویایی دارد.

گردنه عشاق
گردنه عشاق

ساحل مکسر

شاید بتوان گفت ساحل صخره‌ای مکسر اصلی‌ترین جای دیدنی بندر مقام به شمار می‌رود. ساحل مکسر یکی از متفاوت‌ترین ساحل‌های ایران می‌باشد. که امواج خروشان دریا صخره‌های آن را به شکل و شمایلی خاص درآورده‌اند. مکسر به معنای شکسته و خرد شده است و علت نام گذاری این ساحل وجود صخره‌هایی با شکستگی فراوان و تراش خوردگی‌های زیبا در اثر فرسایش است.

 

اقامت در بندر

بندر مقام چند اقامتگاه محلی دارد که مسافران می‌توانند شب را در آنها سپری کنند. بسیاری از مسافران هم ترجیح می‌دهند کنار ساحل چادر بزنند و از زیبایی دریا و صخره‌ها لذت ببرند.

جزیره میرمهنا، بهشتی از انگور و انجیر در خلیج فارس

غذای جنوبی بخوریم

جنوب ایران به‌دلیل آب و هوای گرم و مرطوب خود، هر سال مسافران بسیاری. را به‌خصوص در فصل پاییز و زمستان به‌خود می کشاند. مزه کردن غذاهای محلی در شهرهای جنوبی ایران، یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان در سفر به این مناطق تجربه کرد.

غذاهای متنوع، پر ادویه و خوش آب و رنگ بسیاری از استان خوزستان گرفته تا بوشهر و هرمزگان، تهیه و سرو می‌شوند. که شباهت بسیاری به غذاهای عربی و هندی دارند. شرایط خاص آب و هوایی، خصوصیات اقلیمی مناطق جنوبی کشور و نزدیکی به دریا منجر به خلق غذاهای دریایی بسیاری با استفاده از انواع ماهی‌ها، میگو و خرچنگ در این منطقه شده است.

میگوی خوشمزه

بهترین و لذیذترین غذای بندر مقام میگوی آن است که توسط صیادان محلی صید می‌شود. اهالی بندر چند غذای خوشمزه را با میگو درست می‌کنند که می‌توان در ساحل یا خانه‌ی اهالی نوش جان کرد.

مطالب مرتبط:

لنج‌های چوبی

در گوشه و کنار بندر مقام انواع لنج‌های صیادی دیده می‌شود که به ماهیگیران سختکوش بندر تعلق دارد. این لنج‌ها هر روز بندر را به مقصد دریا ترک می‌کنند. و گاهی چند شبانه روز در دل آب‌ها می‌مانند تا ماهی و میگو صید کنند.

بهترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های جزیره قشم

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی

یکی دیگر از جاذبه‌های بندر مقام، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی است که در ساحل بندر زندگی می‌کنند. این لاک‌پشت‌ها که در دنیا بی‌نظیرند در سالیان اخیر در معرض انقراض گرفته‌اند. و در صورت عدم توجه نسلشان رو به نابودی خواهد رفت.

مراسم جن گیری(زار) در بندر مقام

«زار» نام یک مراسم خاص در جنوب ایران، به ویژه هرمزگان و جزیره قشم برای خارج کردن جن و ارواح خبیثه از بدن افراد است. به اعتقاد مردم بومی، افرادی که بیمار شده اند و با درمان های معمول بهبود نیافته اند، به این دلیل است که هوایی شده اند و یک جن یا روح سرگردان وارد کالبدشان شده است. به همین دلیل مراسمی خاص همراه با موسیقی برای جن گیری برگزار می کنند تا فرد دوباره سلامتی اش را پیدا کند.

اصطلاح هوایی شدن از این جا آمده است. که مردم ساحل نشین جنوب ایران، جن ها و ارواح را به شکل باد تصور می کنند. و معتقدند که هر باد دارای جن های به خصوصی است که می توانند وارد بدن انسان ها بشوند. به فردی که تسخیر شده و دچار جن زدگی شده اصطلاحا «هوایی» می گویند و تنها راه برای درمان او برگزاری مراسم زار است!

پارسیان، سرزمین چشمه‌های جوشان جنوب

مطالب مرتبط:

تصاویر مرتبط از جنوب ایران

مقالات مرتبط

قلعه جنیان جاذبه‌ای منحصربه فرد در کیش قلعه جنیان جاذبه‌ای منحصربه فرد در کیش
بهترین ورزش های آبی در اسلکه بزرگ تفریحی کیش بهترین ورزش های آبی در اسلکه بزرگ تفریحی کیش
جزیره کیش، مقصد چهارفصل گردشگری ایران جزیره کیش، مقصد چهارفصل گردشگری ایران
معروف‌ترین هتل‌های جزیره زیبای قشم معروف‌ترین هتل‌های جزیره زیبای قشم
هندورابی جزیره ای بکر و زیبا در خلیج فارس هندورابی جزیره ای بکر و زیبا در خلیج فارس
بهترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های جزیره قشم  بهترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های جزیره قشم 
تور قشم، فرصتی برای قایق سواری تا جزیره هنگام تور قشم، فرصتی برای قایق سواری تا جزیره هنگام
با شرکت در این مراسم، ارواح و جن ها را از بدن بیمار دور کنید! با شرکت در این مراسم، ارواح و جن ها را از بدن بیمار دور کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348