معرفی شهر کوالالامپور

معرفی شهر کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت و بزرگترین شهر مالزی است که در جنوب شبه جزیره مالزی قرار گرفته و با داشتن بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت، یکی از مراکز مهم اقتصادی، فرهنگی و گردشگری آسیا به شمار می رود. در معرفی شهر کوالالامپور لازم است بدانید این شهر در لغت به معنای جایگاه رودخانه‌ های گل‌ آلود است که از ترکیب دو کلمه مالایی کوالا (جایگاه) و لامپور (گل‌ آلود) به وجود آمده است. این نام گذاری به علت همجواری دو رودخانه کچیل و گومباک با کوالالامپور است.

به طور کلی کوالالامپور یک شهر مدرن و پویا است که با داشتن برج‌ های بلند، مراکز خرید لوکس، پارک‌ های زیبا، معابد تاریخی و موزه‌ های جذاب، بسیاری از گردشگران جهان را به خود جذب می‌ کند. این شهر، نماد تلفیق فرهنگ‌ های مختلف آسیایی است که در آن مردم مالایی، چینی، هندی و دیگر اقوام کنار یکدیگر زندگی می کنند. این فرهنگ متنوع باعث شده تا کوالالامپور دارای غذاهای خوشمزه و متنوعی داشته باشد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با دریافت تور مالزی یک سفر همه چیز تمام را تجربه کنید.

کوالالامپور چگونه معروف شد؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کوالالامپور چگونه به جای کنونی رسید؟ این بخش مربوط به سرگذشت و جریانات تاریخی این شهر است. در ادامه با معرفی شهر کوالالامپور همراه باشید.

در سال ۱۸۵۷، شماری از معدنچیان چینی به منطقه ای که امروزه به عنوان میدان مرکزی شناخته می شود، آمدند و با استخراج قلع شروع به ساخت این شهر کردند. آن ها با بومیان مالایی و هندوستانی اتحادی را تشکیل دادند و شهری با ملیت های مختلف را بنا کردند. با گذشت زمان، کوالالامپور به یک مرکز تجارت قلع تبدیل شد و جمعیت آن فراتر از حد انتظار رفت.

در سال ۱۸۸۰، بریتانیایی ها کوالالامپور را به عنوان پایتخت مالایی ها انتخاب کردند و ساختمان های بسیاری را با سبک معماری استعماری ساختند.

در سال ۱۹۴۲، ژاپن کوالالامپور را به تصرف خود درآورد و تا پایان جنگ جهانی دوم حکومت خود را در آن حفظ کرد. پس از جنگ، بریتانیایی ها دوباره قدرت خود را در کوالالامپور تقویت کردند اما با مقاومت ملی گرایان مالزی روبرو شدند.

در سال ۱۹۵۷، مالزی استقلال خود را از بریتانیا پس گرفت و از آن پس کوالالامپور به عنوان پایتخت جدید آن ثبت شد.

کوالالامپور در سال ها بعد با سرعت توسعه یافت و بسیاری از پروژه های عمرانی و صنعتی را به خوبی پشت سر گذاشت.

در سال ۱۹۷۴، کوالالامپور به عنوان چهاردهمین شهر مستقل در مالزی اعلام شد.

در سال ۱۹۹۹، پایتخت مالزی به شهر پوتراجایا منتقل شد اما کوالالامپور همچنان به عنوان مرکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور باقی ماند.

در حال حاضر، کوالالامپور با برج های بی شمار، مساجد زیبا، موزه های تاریخی، پارک های سبز و بازارهای رنگین، یکی از شهرهای جذاب و پویا در آسیا است که هر ساله تعداد کثیری از گردشگر را به خود جذب می کند.

واحد پول،‌ دین رسمی و زبان شهر کوالالامپور

معرفی شهر کوالالامپور

در معرفی شهر کوالالامپور می خوانید که واحد پول رسمی آن رینگت مالزی (MYR) است و هر یک رینگت به 100 سنت تقسیم می‌ شود. برای خرید و فروش رینگت می‌ توانید از صرافی‌ ها، بانک‌ ها و خود پردازهای موجود در شهر استفاده کنید.

دین رسمی کوالالامپور اسلام است و حدود 60 درصد جمعیت شهر را مسلمانان تشکیل می‌ دهند. با این حال، کوالالامپور یک شهر چند مذهبی است که در آن افراد با اعتقادات مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند. به طور کلی حدود 20 درصد جمعیت شهر را بودایی‌ ها، 9 درصد را مسیحیان، 6 درصد هندو ها و 5 درصد هم سایر اقلیت‌ های دینی تشکیل می‌ دهند. در کوالالامپور مساجد، کلیسا ها، معابد و پرستشگاه های متعدد دیده می‌ شوند که نشان دهنده تنوع فرهنگی و احترام به ادیان مختلف است.

زبان رسمی کوالالامپور زبان مالایی است که به حروف لاتین نوشته می‌ شود. این زبان تأثیرات زبان‌ های عربی، چینی و انگلیسی را در خود جذب کرده است. بسیاری از ساکنان شهر علاوه بر زبان مالایی، زبان‌ های دیگر همچون انگلیسی، چینی، تامیل و هندستانی را نیز صحبت می‌ کنند. بنابراین، برای ارتباط با مردم شهر ملزم به یادگیری زبان مالایی نیستید، اما آشنایی با برخی از کلمات و عبارات پرکاربرد می‌ تواند بسیار مفید باشد. 

بهترین فصل سفر به شهر کوالالامپور

شهر کوالالامپور در همه فصول سال آب و هوای معتدلی دارد. این شهر با اقلیم گرمسیری و دمای متوسط حدود ۲۷ درجه سانتی‌ گراد به خوبی از گردشگران استقبال می کند. بارش باران هم در این شهر با یک میزان مشخصی می بارد و تفاوت چندانی بین فصول ندارد. با این حال ممکن است بخواهید زمان خاصی را برای سفر خود انتخاب کنید پس پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را بخوانید.

اگر شما علاقه‌ مند به شرکت در جشن‌ ها و فستیوال‌ های فرهنگی هستید، در ماه‌ های ژانویه، فوریه، مارس، جولای یا اکتبر به کوالالامپور سفر کنید. در این ماه‌ ها، جشن‌ های مختلفی مانند جشن نوروز چینی، جشن تامیل پونگال، جشن تای تای پوسام، جشن عید فطر و جشن عید قربان برگزار می‌ شوند که شما را با رسوم و سنت‌ های مختلف در کشور آشنا می کنند.

اگر برای خرید از حراجی ها و مراکز خرید یکی از عناصر مهم برای مسافرت شماست، در ماه‌ های ژوئن، جولای، نوامبر یا دسامبر به کوالالامپور سفر کنید. در این ماه‌ ها، فروشگاه‌ ها و بازارچه‌ های این شهر تخفیف‌ های عالی را بر روی کالاهای مختلف اعم از لباس، لوازم التحریر، لوازم دست‌ ساز، صنایع دستی، زیورآلات و غیره اعطا می‌ کنند. شما می‌ توانید از خرید لذت ببرید و همچنین هدایای مناسب برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

اما اگر دوست دارید به دیدار مناظر طبیعی و پارک‌ های ملی بروید در ماه‌ های آوریل، مه، ژوئن یا سپتامبر به کوالالامپور سفر کنید. در این ماه‌ ها، بارش باران کمتر مشاهده شده و شما می‌ توانید از آب و هوای خنک و لطیف این شهر لذت ببرید. شما می‌ توانید از پارک‌ های ملی قید شده بازدید کنید.

  • پارک ملی تامان نگارا
  • پارک ملی تامان نگارا پاهانگ
  • پارک ملی تامان نگارا بورنئو
  • پارک ملی تامان نگارا کینابالو

همچنین می توانید از دیدن جنگل‌ های بارانی، حیوانات وحشی، گیاهان منحصر به فرد، آبشارها و کوه‌ های بلند این منطقه از کوالالامپور لذت ببرید.

دیدنی های پایتخت مالزی را بشناسید

دیدنی های پایتخت مالزی را بشناسید

این شهر دیدنی و جذاب،‌ سفری خاطره انگیز را از خود به جا می گذارد. همان طور که مشاهده می کنید جاهای دیدنی کوالالامپور اماکن معروفی هستند که در ادامه به بررسی بعضی از آن ها می پردازیم تا بتوانید در معرفی شهر کوالالامپور اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

برج‌ های دوقلوی پتروناس

این برج‌ ها که با ارتفاع ۴۵۲ متر، بلندترین ساختمان‌ های دو قلوی جهان هستند و به نماد شهر کوالالامپور تبدیل شده اند. این برج‌ ها در سال ۱۹۹۸ تکمیل شده‌ و دارای ۸۸ طبقه است. در طبقه ۴۱ برج های پتروناس، یک پل شیشه‌ ای دیده می شود که به بازدید کنندگان اجازه می‌ دهد از منظره شگفت‌ انگیر شهر دیدن کنند.

برج منارا

این برج با ارتفاع ۴۲۱ متر، بلندترین ساختمان تک قلو در مالزی است. این برج در سال ۱۹۹۵ تکمیل شده و دارای ۷ طبقه است. در طبقات بالای برج، چشم‌ اندازی وجود دارد که به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد تا از دیدن شهر کوالالامپور و برج‌ های پتروناس لذت ببرند.

مسجد جامع نگارا

این مسجد که در سال ۱۹۶۵ ساخته شده، بزرگ ترین مسجد در مالزی است. مسجد جامع نگارا دارای ۱۸ برج است که نماد ۱۳ ایالت در مالزی و ۵ رکن اسلام هستند. ظرفیت ۱۵ هزار نفری برای این مسجد  در نظر گرفته شده و با سبک معماری مدرن و سنتی ساخته شده است. این مسجد را می توانید در کنار دریاچه جامع نگارا قرار دارد که به آن زیبایی بیشتری می‌ بخشد پیدا کنید.

بازار مرکزی

این بازار که در سال ۱۹۳۶ به عنوان یک بازار تازه کار، افتتاح شد، امروزه یکی از مراکز معروف و مشهور در خرید و فروش صنایع‌ دستی و هنرهای محلی است. در این بازار، می‌ توانید از غرفه‌ های مختلف بازدید کنید و از تنوع فرهنگی و هنری کوالالامپور لذت ببرید. در بازار مرکزی کوالالامپور گالری‌ های هنری، رستوران‌ ها و کافه‌ هایی وجود دارد که به شما فرصت استراحت و تفریح را می‌ دهند.

پارک پرندگان کوالالامپور

این پارک که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شده بزرگ ترین پارک پرندگان جهان است. در این پارک، بیش از ۳ هزار پرنده از ۲۰۰ گونه مختلف وجود دارند که در محیط طبیعی و زیستگاه خود نگه‌ داری می‌ شوند. در این پارک، می‌ توانید با پرنده‌ ها عکس بگیرید، به آن ها غذا بدهید و از صدای آن‌ ها لذت ببرید. این منطقه از کوالالامپور یک جای مناسب برای خانواده‌ ها و علاقه‌ مندان به حیات وحش است.

 

مقالات مرتبط

نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ
قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایران قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348