آشنایی با جزیره پنانگ

جزیره پنانگ

پنانگ یکی از جزیره های زیبا و معروف کشور مالزی است که در شمال غربی این کشور واقع شده و به خاطر سواحل آفتابی، جنگل های استوایی، غذاهای متنوع و فرهنگ های مختلف سال هاست که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در مقاله « آشنایی با جزیره پنانگ » قصد داریم معرفی کاملی از این جزیره داشته باشیم. این جزیره یکی از مقاصد پر طرفدار در تورهای گردشگری جهان است. تور مالزی نیز یکی از این سفرهای هیجان انگیز است که شما را به دل جزیره ها و شهرهای معروف توریستی مالزی می برد و می توانید تا مدت ها از یادآوری خاطرات این سفر لذت ببرید.

اطلاعاتی درباره جزیره پنانگ

در آشنایی با جزیره پنانگ باید بدانید که این جزیره دارای تنوع فرهنگی بالایی است. مردم پنانگ از قوم های مالایی، چینی، هندی و مخلوط چینی و مالایی هستند که به زبان های مختلف صحبت می کنند. اما به طور کلی زبان رسمی پنانگ زبان مالایی است که به آن بهاس ملایو نیز می گویند. زبان دوم پنانگ زبان انگلیسی است که آن را با لهجه خاص خود، مانگلش (Manglish) یا روژک (Rojaak) خطاب می کنند. علاوه بر این، زبان های دیگری مثل چینی، تامیل، عربی و فارسی نیز در پنانگ رایج هستند.

جاذبه های دیدنی پنانگ

جزیره پنانگ

پنانگ دارای بسیاری از دیدنی های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی است که می توانید در سفر خود از آن ها بازدید کنید. برخی از این دیدنی ها را در ادامه شرح داده ایم. اگر می خواهید آشنایی بیشتری با جزیره پنانگ داشته باشید این بخش را از دست ندهید.

جورج تاون – George Town

پنانگ در ابتدا تحت حکومت انگلیس قرار داشت. در سال 1786، فرانسیس لایت – Francis Light، یک تاجر انگلیسی، جزیره پنانگ را از حاکم منطقه، اجاره نمود و آن را تبدیل به پایگاه تجاری خود کرد. او نام جورج تاون را برای مرکز جزیره برگزید که امروزه این منطقه جزو دیدنی های مالزی قرار گرفته است.

این مرکز تاریخی و فرهنگی پنانگ در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است. در جورج تاون می توانید از بناهای باستانی، مغازه های چینی، مساجد، معابد، موزه ها و بازارهای رنگین دیدن کنید.

معبد کک لوک سی – Kek Lok Si Temple

این معبد بزرگ ترین معبد بودایی در جنوب شرق آسیا که در سال 1890 ساخته شده و دارای چندین پرستشگاه، باغ های زیبا و مجسمه های بوداست.

تپه پنانگ – Penang Hill

یک تپه کوهستانی با ارتفاع 833 متر که منظره ای دیدنی از شهر پنانگ و دریا را به نمایش می گذارد. در این تپه می توانید از باغ گیاه شناسی، باغ پروانه و باغ حیوانات بازدید کنید و به رستوران های خوشمزه آن منطقه سر بزنید.

پارک ملی پنانگ – Penang National Park

این بخش از پنانگ یک پارک طبیعی است که با مساحت 2300 هکتار در سال 2003 افتتاح شده است. در این پارک می توانید از جنگل های استوایی، سواحل زیبا، غارها، آبشارها و حیات وحش متنوع دیدن کنید. در پارک ملی پنانگ فعالیت های ورزشی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق سواری و شنا نیز برای تفریح و گشت و گذار، متداول است.

پل پنانگ – Penang Bridge

پل پنانگ بلندترین و دومین پل طولانی در جنوب شرق آسیاست که وظیفه اتصال جزیره پنانگ را به سرزمین اصلی مالزی دارد. این پل در سال 1985 به بهره برداری رسیده و طول آن 13.5 کیلومتر گزارش شده است. در شب، این پل با نورپردازی های رنگین کمانی به زیبایی های شهر می افزاید.

بهترین فصل سفر به جزیره پنانگ

جزیره پنانگ

اگر قصد دارید به جزیره پنانگ در مالزی سفر کنید، آشنایی با جزیره پنانگ از مهم ترین عوامل سفرتان خواهد بود. در این مطلب، ما به شما نکاتی را در مورد آب و هوا، فصول بارانی و خشک، جشن ها و رویدادهای مختلف که در جزیره پنانگ برگزار می شوند، ارائه می کنیم تا بتوانید برنامه ریزی بهتری برای سفر به این جزیره داشته باشید.

به طور کلی جزیره پنانگ در شمال غربی ساحل مالزی و در دریای اندامان واقع شده و از این رو دارای آب و هوای گرمسیری است. آب و هوای پنانگ در طول سال تقریباً ثابت است و مسافران در سفر به این جزیره دمای متوسطی در حدود 28 درجه سانتی گراد وحداقل و حداکثر دما به ترتیب 23 و 32 درجه سانتی گراد را تجربه می کنند. رطوبت هوا نیز در این جزیره بالاست و معمولاً بین 70 تا 90 درصد متغیر است.

جزیره پنانگ دو فصل اصلی بارانی و خشک دارد. فصل بارانی از اواسط سپتامبر تا اوایل دسامبر و فصل خشک از اوایل دسامبر تا اواسط سپتامبر ادامه پیدا می کند.

فصل بارانی در جزیره پنانگ فواید و معایبی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. 

در این فصل، با توجه به شرایط آب و هوایی، فعالیت های دریایی مانند شنا، قایق سواری، غواصی و ماهی گیری محدود می شوند. همچنین، برخی از جاذبه های طبیعی مانند آبشارها، پارک های ملی و باغ وحش نیز ممکن است تحت تاثیر بارش قرار گیرند و امکان بازدید نداشته باشد.  بارش های شدید باعث ایجاد ترافیک، سیلاب و خسارت به برخی از ساختمان ها و جاده ها می شود به این ترتیب اگر با باران میانه خوبی ندارید می توانید فصل دیگری را برای بازدید از این جزیره انتخاب کنید.

نقاط مثبت سفر به پنانگ در فصل بارانی آن است که در این فصل، جزیره پنانگ خلوت تر است و شما می توانید از تخفیف های گردشگری و قیمت های پایین تر اقامت و حمل و نقل بهره مند شوید. همچنین، بارش ها باعث می شوند که جزیره پنانگ سبزتر و زیباتر جلوه کند و مناظر خیره کننده ای را به شما نشان دهد.

تنوع غذایی در پنانگ

آشنایی با جزیره پنانگ

پنانگ یکی از جزایر مالزی است که به دلیل فرهنگ متنوع، غذاهای خوشمزه ای دارد. علاوه بر آن این جزیره به غذاهای محلی اش معروف است. در تور مالزی با توجه به سلیقه و ذائقه تان می توانید از خوراکی های خوش طعم پنانگ لذت ببرید. در ادامه به معرفی چند غذای لذیذ پنانگ اشاره می کنیم.

پنانگ آسام لاکسا – Penang Assam Laksa

یک سوپ تند و ترش است که با نودل برنج، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات و سس سرو می شود. این سوپ در سراسر مالزی یافت می شود و طعم و مزه ای فوق العاده ای دارد.

ناسی کاندار – Nasi kandar

یک غذای بر پایه برنج با گوشت، سبزیجات، خوراک تخم مرغ و سس کاری است که بیشتر به ذائقه ایرانی ها نزدیک است.

چار کوای تاوی – Char Koay Teow

یک غذای محبوب در مالزی است که با نودل برنجی، سوسیس چینی، میگو، ماهی و سبزیجات درست می شود. این غذا با طعم تند، شور و شیرین و با روغن خوک و ترشی سیر سرو می شود. چار کوای تاوی را می توان در خیابان ها و رستوران های مالزی به آسانی پیدا کرد.

لور باک – Lor bak

یک غذای دوست داشتنی و سنتی در مالزی است که با گوشت چرخ کرده، تخم مرغ و نشاسته طبخ می شود. این غذا را می توان به صورت پیش غذا یا وعده اصلی سرو کرد. برای درست کردن لور باک، ابتدا گوشت را با نمک، فلفل، سیر، نبات چینی و سس سویا مخلوط کرده سپس گوشت را در نشاسته خوابانده و در تخم مرغ بغلتانید و در آخر در روغن داغ سرخ کنید. لور باک با سس چیلی و ترشی خیار سرو می شود.

مقالات مرتبط

نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
معرفی شهر کوالالامپور معرفی شهر کوالالامپور
قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایران قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348