بهترین شهرهای ساحلی دنیا 2023

تابستان فصل سفر به شهرهای ساحلی و لذت بردن از آفتاب زیبا و خورشید است. اغلب افراد تابستان را برای سفرهای تابستانی انتخاب می کنند تا همراه با خانواده به یکی از مقاصد گردشگری سفر کنند. به همین جهت اطلاع از بهترین شهرهای ساحلی دنیا در 2023 پیش از سفر امری ضروری است.

بسته به انتخاب شما، مقصدتان می تواند در یکی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی باشد. اگر قصد دارید تابستان خود را در سواحل آنتالیا بگذرانید دریافت تور ترکیه گزینه ای عالی برای سفر است. با وجود گرمای طاقت فرسا در دبی باز هم سفر به امارات و دریافت تور دبی علاقه مندان خودش را دارد. شهر دبی با سواحل استثنائی و پر زرق و برقش گردشگران بسیاری را در تابستان به خود جذب کرده است. اما اگر قصد دارید پا فراتر از این دو شهر همسایه ایران بگذاریدآشنایی با بهترین شهرهای ساحلی دنیا در ۲۰۲۴ توصیه می شود. 

بهترین شهرهای ساحلی دنیا 2023

 بهترین شهرهای ساحلی دنیا 2023 کدامند؟

ما می توانیم لیستی بلند بالا از شهرهای ساحلی در دنیا را نام ببریم اما در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید که تصمیم دارید به کجا سفر کنید.

کوتور، مونته نگرو

 کوتور یکی از زیباترین شهرهای ساحلی در مونته نگرو واقع در لبه خلیج کوتور است. این شهر باستانی با خیابان‌های باریک و ساختمان‌های تاریخی اش مشهور و معروف است. میراث فرهنگی و تاریخی  و ساختمان های قدیمی این شهر در یونسکو ثبت جهانی شده و در تمام دنیا شناخته شده است.

سواحل زیبا و آب‌های آبی روشن کوتور مناسب برای شنا، قایقرانی و تماشای غروب خورشید و ثبت خاطره ای ماندگار از یک سفر تابستانی است. جاذبه های دیگری مانند کلیسا، موزه‌، قلعه‌ و بازارچه‌های رنگین علاقه مندان بسیاری را مشتاق به گشت  و گذار و سفر به این شهر کرده است.

سنگاپور

پایتخت کشور سنگاپور یعنی شهر سنگاپور،  با آسمان‌خراش‌های بلند و جزایر متعدد در اقیانوس هند واقع شده است. این شهر سواحل شنی و پارک‌های ساحلی فراوانی دارد که قطعا باید در لیست بهترین شهرهای ساحلی دنیا ۲۰۲۴ قرار داشته باشد. سواحل سنگاپور امکاناتی مانند موج‌سواری، دوچرخه‌سواری و تفریحات خانوادگی را برای توریستان فراهم کرده است.  

بهترین شهرهای ساحلی دنیا 2023

بارسلون

بارسلون بزرگترین شهر در سواحل دریای مدیترانه است که با فرهنگ، تاریخ، هنر و فوتبالش در سطح جهان معروف است. این شهر با سواحل خیره‌کننده و آب‌های خروشانی که دارد که مناسب برای تفریحات آبی، گشت و گذار در شهر و تجربه زندگی شبانه است. به خاطر داشته باشید که برای سفر به این شهر اروپایی باید ویزای شینگن دریافت کنید.

پراگ

پراگ واقع در جمهوری چک یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای اروپا با میراثی فرهنگی و هنری بسیار غنی و متنوع است. پراگ در شمال غربی چک واقع شده و سواحل رودخانه ولتاوا منظره ای نایاب ایجاد کرده است. جاذبه های گردشگری در پراگ فراوانند، برخی از آنها شامل قلعه پراگ، پل کارل، ساعت نجومی، میدان قدیم شهر و کلیسای سنت ویتوس است.

وجود ساختمان‌هایی با سبک‌ معماری مختلف از قرون وسطی تا مدرن نشان‌دهنده تاریخچه غنی و پویای این شهر است. سواحل پراگ در تابستان جلوه ای بی نظیر برای توریستان فراهم کرده و افراد بسیاری را به این شهر زیبا کشانده است.

وین

وین یکی از زیباترین و مهم‌ترین شهرهای اتریش و اروپا است. این شهر با دارا بودن تاریخچه‌ای غنی و فرهنگی بسیار پویا و جذاب به یکی از قطب های گردشگری در دنیا تبدیل شده است.

وین محل تولد یا سکونت بسیاری از هنرمندان و سیاستمداران مشهور است. موتسارت، بتهوون، فروید، کافکا تنها تعدادی از آنهاست. فرهنگ و هنر و حتی ورزش در وین جا خوش کرده است. قلعه وین، موزه کافکا،‌ ساعت نجومی و باغ وحش وین از مناطقی است که توریستان زیادی را به خود جذب کرده است. زیباترین لحظات از سفر به وین را در کنار رودخانه دانوب سپری کنید و تجربه ای خاطره انگیز از سفر به یک کشور اروپایی را تجربه خواهید کرد.

بهترین شهرهای ساحلی دنیا 2023

لیون

در شرق فرانسه بین دو رودخانه رون و سون شهر لیون واقع شده است. لیون به معنای واقعی یک شهرتفریحی با جاذبه های گردشگری فراوان است. بعضی از آن‌ها عبارتند از:

قلعه لیون، یک بنای تاریخی است که از قرون وسطی تا قرن نوزدهم محل سکونت فرمانروایان بوده است. موزه‌، کلیسا، انواع باغ ها و بناهای تاریخی در این قلعه فراوان یافت می شود. اگر قصد سفر به لیون و دریافت تور فرانسه را دارید بهترین آژانس های مسافرتی تهران پیشنهاد ویژه ای برای شما دارند.

ساعت نجومی، یک ساعت باستانی است که در کلیسای سن جان قرار دارد. ساخت این ساعت به سال ۱۳۷۹ باز می گردد. این ساعت دارای چندین حلقه است که نشان‌دهنده زمان، تقویم، مراحل حرکت ماه و خورشید و حرکت ستارگان است.  

میدان قدیم شهر، میدانی مرکزی ساخته شده به سبک رنسانس است. این میدان در قرون وسطی بازاری برای  تجارت ابریشم بوده و امروزه یک محل پرطرفدار برای گشت و گذار، خرید و تفریح است. علاوه بر فرانسوی ها توریستان بسیاری بعدازظهرهای خود را در این میدان می گذرانند. لیون با واقع شدن در کنار رودخانه سون یکی از زیباترین شهرهای ساحلی اروپا است.

مقالات مرتبط

با توکیو بیشتر آشنا شوید با توکیو بیشتر آشنا شوید
بلیط چارتری چیست بلیط چارتری چیست
بهترین هتل های گرجستان بهترین هتل های گرجستان
جاذبه های گردشگری شهر گوانجو جاذبه های گردشگری شهر گوانجو
محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین
جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم
بهترین مقاصد آسیایی در بهار بهترین مقاصد آسیایی در بهار
معروف ترین غذاهای ترکیه معروف ترین غذاهای ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348