مدت اعتبار ویزای شینگن

سفر به اروپا همیشه علاقه مندان خودش را داشته است. ویزای کشورهای اروپایی را اغلب با نام ویزای شینگن می شناسند و توجه به مدت اعتبار ویزای شینگن از اهمیت زیادی برخوردار است. البته همه کشورهای اروپایی عضو منطقه شینگن نیستند. ۲۷ کشور از اروپا عضو پیمانی به نام شینگن شده اند و بر اساس آن ملزم به رعایت قوانینی هستند که اکثرا مربوط به رفت و آمد آزادانه شهروندان میان این کشورها و انجام معاملات تجاری کشورها با هم است.

مهمترین کشورهای عضو منطقه شینگن کشور سوئیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا هستند. با دریافت ویزای شینگن یکی از این کشورها متقاضی مجاز است به تمام ۲۷ کشور عضور این منطقه بدون نیاز به دریافت ویزای مجدد سفر کند. اگر چه در ظاهر سفر به این منطقه آسان به  نظر می رسد اما دارنده آن می بایست نکات مربوط به اخذ این ویزا را که مهمترین آن اعتبار ویزای شینگن است رعایت کند.

طبق قوانین،‌ افرادی که با دریافت ویزای شینگن به این ناحیه سفر می کنند تنها

 مجاز هستند سه ماه یا ۹۰ روز در بازه زمانی ۱۸۰ روزه در شینگن حضور داشته باشد. تفاوتی نمی کند در یک کشور قصد اقامت داشته باشید یا از کشورهای متنوعی دیدن کنید

. در مجموع مجاز هستید ۹۰ روز در حوزه شینگن حضور داشته باشید .

به خاطر داشته باشید که اجازه اقامت فقط تا پایان مدت ویزا به شما داده شده است. اقامت بیش از حد در منطقه شینگن منجر به جریمه و عواقب دیگری از قبیل ریپورت متقاضی و ثبت سابقه ای بد در پرونده او خواهد شد.

مدت اعتبار ویزای شینگن

اعتبار انواع ویزای شینگن

همانطور که گفته شد اعتبار ویزای شینگن ۹۰ روز است. عموما این مدت برای ویزای توریستی در نظر گرفته می شود. در واقع می توان گفت اعتبار ویزای شینگن به نوع ویزا بستگی دارد. برای مثال در ویزای تحصیلی مدت اعتبار ویزا تا پایان مدت دوره تحصیل است و بعد از آن متقاضی در صورت داشتن شرایط می تواند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و مدت حضور خود در منطقه شینگن را تمدید کند.

اعتبار ویزای کاری هم بستگی به مدت قرارداد کاری میان کارمند و کارفرما دارد. پس از پایان مدت کار متقاضی باید منطقه شینگن را ترک کند.

ویزای شینگن به چند صورت صادر می شود؟‌

ویزای شینگن به دو صورت ویزای سینگل – یکبار ورود، ویزای دوبار ورود و ویزای مولتی – چندبار ورود صادر می شود.

ویزای یکبار ورود – Single entry

با دریافت ویزای یکبار ورود تنها یکبار می توانید به کشور مورد نظرتان وارد شده و پس از خروج اجازه سفر مجدد به آن را ندارید. این ویزا با عدد۱ در پاسپورت شما نشان داده می شود. مناطق مجازی که دارنده این ویزا می تواند به آنها سفر کند در قسمت valid for مشخص می شود. بنابراین با داشتن این ویزا شما می توانید تنها به یکی از کشورهایی که برایتان مشخص شده سفر کنید و به محض اتمام اعتبار به کشور خود بازگردید. معمولا اعتبار این ویزا ۱۵ روز است.

ویزای دوبار ورود شینگن – Double entry

همانطور که از نام آن مشخص است با دریافت ویزای دوبار ورود می توانید ۲ بار وارد کشورهای عضو شینگن شوید. به این شکل که پس از ورود به کشور مورد نظر خود مجاز هستید به کشور خود بازگشته و بدون نیاز به دریافت ویزای مجدد دوباره وارد منطقه شینگن شوید.

مدت اعتبار ویزای شینگن

ویزای چندبار ورود – Multiple entry

ویزای چندبار ورود در بازه های یکساله، سه ساله و پنج ساله صادر می شود. دارنده ویزای مولتی شینگن می تواند تا هر چندباری که می خواهد به کشورهای این منطقه سفر کرده و بعد از خروج مجددا و بدون نیاز به اخذ ویزای دوباره به اروپا سفر کند. با اخذ این نوع ویزا متقاضی می تواند در بازه زمانی ۱۸۰ روز ۹۰ روز را در کشورهای این منطقه حضور داشته باشد.

قوانین حضور در منطقه شینگن

دارنده ویزای شینگن باید در نظر داشته باشد که پس از اتمام مدت ویزا باید به کشور خود بازگردد. حضور بیش از مدت اعتبار ویزا برای فرد عواقب خوبی در پی ندارد حتی ممکن است منجر به جریمه و تاثیر بر سفرهای آتی او داشته باشد.

دارنده ویزای شینگن مجاز است در مدت سه ماه،‌ شش ماه را در یکی از کشورهای منطقه شینگن بماند. در طی مدت حضور در کشورهای اروپاییِ عضو، متقاضی میبایست تمامی قوانین کشور میزبان را رعایت نماید.

همچنین برخی از کشورها در کنار سایر مدارک از متقاضی نامه عدم سوء پیشینه نیز درخواست می کنند که این نشاندهنده حساسیت آنها به امنیت کشورشان است.

برای دریافت ویزای شینگن پاسپورت شما باید حداقل دارای ۶ ماه اعتبار باشد. ضمنا سعی کنید پاسپورت خود را همه جا همراه داشته باشید.

مقالات مرتبط

با توکیو بیشتر آشنا شوید با توکیو بیشتر آشنا شوید
بلیط چارتری چیست بلیط چارتری چیست
بهترین هتل های گرجستان بهترین هتل های گرجستان
جاذبه های گردشگری شهر گوانجو جاذبه های گردشگری شهر گوانجو
محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین
جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم
بهترین مقاصد آسیایی در بهار بهترین مقاصد آسیایی در بهار
معروف ترین غذاهای ترکیه معروف ترین غذاهای ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348