هر آنچه که باید درباره هلند بدانید

هلند یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپا، عضو اتحادیه اروپا و یورو از مهمترین کشورهای قاره سبز است. هلند یکی  از ۲۷ کشور عضو منطقه شینگن است و برای سفر به آن باید ویزای شینگن دریافت کنید. کشور زیبای هلند هر ساله میزبان گردشگران بسیاریست و از این طریق درآمد بسیاری وارد کشور می شود. شاید اطلاعات زیادی درباره هلند نداشته باشید؛ این نوشته خلاصه ای است از هر آنچه که باید درباره هلند بدانید.

هر آنچه که باید درباره هلند بدانید

هلند جایی میان بلژیک و آلمان و در اروپای غربی واقع شده است. دریای شمال واقع در شمال و غرب هلند بی امان با این کشور در مواجه است.

جمعیت هلند حدودا ۱۷ میلیون نفر است و این تعداد در مساحت ۴۱.۵۰۰ کیلومتری این کشور زندگی می کنند. میزان رضایت از زندگی در هلند بالاست و هلند همیشه در لیست شاد ترین کشورهای دنیا قرار دارد. آمستردام پایتحت و لاهه مهمترین شهر کشور آسیاب ها  و گل هاست.

لاهه شهر اقامت خاندان سلطنتی هلند است. علاوه بر دیوان بین المللی دادگستری و دیوان کیفری بین المللی بیش از ۲۰۰ نهاد و سازمان دیگر نیز در این شهر قرار دارند.

هر آنچه که باید درباره هلند بدانید

مذهب، فرهنگ و زبان مردم هلند

مردم هلند را اغلب در حال دوچرخه سواری می بینید و مردم کشور کمک فراوانی به زیبایی و تمیزی شهرها می کنند. دولت به توریستان اهمیت زیادی می دهد و گردشگری بخش اعظمی از درآمد دولت را تامین می کند.

هنر و موزه های هلندی، باغ های گل،‌ کافه و رستوران های هلندی همگی جذابیت زیادی به کشور هلند داده و توریستان را عاشق خودش کرده است. اغلب مردم وابستگی به دین خاصی ندارند،‌ اما درصد کمی از اسلام، بودا و هندو هم مشاهده می شود. هلند کشور آزادی است و اعتبار و ارزش افراد بر اساس علم و ارزش های رفتاری تعیین می شود.

مردم در این کشور به زبان هلندی که زیرمجموعه ای از زبان ژرمنی است صحبت می کنند. صحبت به زبان بلژیکی و انگلیسی نیز در این کشور مرسوم است. از آنجایی که تعداد توریست در این کشور فراوان است مردم به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

طبیعت هلند

طبیعت و زیبایی های هلند فراوان و کم نظیر است. سدها و خاکریزهای فراوانی در اطراف شهرها با هدف هدایت آب دریای شمال به داخل کشور ساخته شده است که باعث ایجاد طبیعتی بی مانند و حضور حیات وحش در این مناطق شده است. پارک ملی هوخه ویلوه با مساحت ۵۴۰۰ هکتار یکی از پارک های بزرگ و طبیعی در هلند است. حیات وحش جالب توجه و دیدار آنها از نزدیک برای هر فردی جالب و دیدنیست.

باغ های گل فراونی در شهرهای هلند قرار دارد که قدمتی طولانی دارند. یکی از شناخته شده ترین آنها باغ کوکنهوف است. این باغ جایی در میان لاهه و آمستردام واقع شده و بیش چندین هزار گونه متنوع گل در خود جای داده است.

آب و هوای هلند

آب و هوای هلند اقیانوسی است با تابستان هایی معتدل و زمستان هایی سرد. در اغلب فصول سال باد و باران در کشور وجود دارد. از نیمه آوریل تا تا نیمه اکتبر بهترین زمان برای سفر به هلند است. هوا در این وقت از سال به مطلوبترین حالت خود می رسد و البته بر تعداد گردشگران نیز افزوده می شود. طبیعی است که نرخ هتل ها و پروازها هم به بالاترین میزان خود می رسد. در تابستان می توانید از لذت حضور در سواحل لذت ببرید و زمانی دلچسب در کافه رستوران های هلندی سپری کنید. در پاییز هم هوا مانند اغلب کشورهای اروپایی رویایی و معتدل است و دریافت ویزای هلند و سفر به این کشور می تواند پیشنهادی عالی برای سفر به اروپا و گذراندن اوقاتی به یادماندنی باشد.

هر آنچه که باید درباره هلند بدانید | جاذبه های توریستی

جاذبه های گردشگری و توریستی هلند به قدری زیاد است که پیش از سفر بهتر است با آنها آشنا شده و با تهیه لیست سفری برنامه ریزی داشته باشید.

پیش از هر چیز شهرگردی کنید

در سفر به هلند نیاز نیست حتما به سراغ موزه ها یا مکان های دیدنی بروید. همین که در شهرهای این کشور هم قدم بزنید شگفتی های فراوانی را پیش رو خواهید داشت.

هلند کشور آسیاب ها و گل ها کشوری بی مانند برای سپری کردن یک تعطیلات اروپایی است. تنها کافیست در خیابان های شهرهای این کشور قدم بزنید و از دیدن مناظر کانال ها و خانه های رنگی لذت ببرید. آبراه ها، پل های قدیمی چوبی، شهروندان دوچرخه سوار و کافه و رستوران های خیابانی همگی از زیبایی هایی است که در شهرهای هلند منتظر شماست.

گروت کرک

در هر آنچه که باید درباره هلند بدانید نام کلیسای گروت کرک با نمای آجری اش که در در شهر لاهه واقع شده را نباید فراموش کرد. برج ناقوس این کلیسا بلندترین برج در تمام کشور است. ۵۱ ناقوس در برج این کلیسا قرار دارد و همین باعث شگفت انگیزی آن شده است.

خانه آن فرانک

یکی دیگر از مقاصد گردشگری در آمستردام خانه آن فرانک است. اینجا محل تولد آن فرانک روزنامه نگار معروف است. آن پس از درگذشتش و به دلیل نوشتن خاطراتی که از جنگ جهانی دوم داشت به شهرت رسید. آن فرانک و خانواده اش در طول جنگ جهانی دوم به مدت ۲ سال در این خانه پنهان شده بودند.

هر آنچه که باید درباره هلند بدانید

پارک ملی هلند

پارک ها و مناظر طبیعی در هلند فراوان است به طوری که در هر گوشه ای از شهرهای آن حتی یک پارک کوچک وجود دارد.  بزرگترین و مشهورترین پارک هلند national park Hoge Veluwe است. سابقا این قلعه محل زندگی خانواده ون زولین بوده است. در این پارک دو موزه قرار دارد که علاوه بر طبیعت گردی امکان بازدید از موزه ها فراهم است. 

موزه زیرزمینی

اولین موزه زیرزمینی دراروپاست که در نزدیکی موزه کرولر قرار گرفته است. در این موزه زیرزمینی راه های پیچ در پیچ بسیاری  برای نمایش طبیعت و جاندارانی که در این پارک زندگی می کنند وجود دارد.

باغ وحش هلند

باغ وحش بزرگ هلند که با نام ARTIS شناخته می شود مکانی جذاب و دیدنی در قسمت قدیمی آمستردام است. علاوه بر بازدید از حیوانات می توانید از طبیعت زیبای این مکان گردشگری لذت ببرید و یا در محوطه دوچرخه برانید. سفر به هلند همیشه برای دوستداران اروپا جذاب بوده و دریافت ویزای هلند سابقه ای خوب در تراول هیستوری متقاضی ایجاد می کند.

مقالات مرتبط

با توکیو بیشتر آشنا شوید با توکیو بیشتر آشنا شوید
بلیط چارتری چیست بلیط چارتری چیست
بهترین هتل های گرجستان بهترین هتل های گرجستان
جاذبه های گردشگری شهر گوانجو جاذبه های گردشگری شهر گوانجو
محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین
جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم
بهترین مقاصد آسیایی در بهار بهترین مقاصد آسیایی در بهار
معروف ترین غذاهای ترکیه معروف ترین غذاهای ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348