شرایط سفر به حوزه شینگن

سفر به هر کشور و منطقه ای در دنیا نیاز به ویزا و مجوز دارد . اگر قصد سفر به اروپا را دارید باید ویزای شینگن دریافت کنید. البته نه تمام اروپا ! ۲۷ کشور اروپایی معاهده ای به نام شینگن را با یکدیگر امضا کرده و بر طبق آن شهروندان آنها اجازه سفر و رفت و آمد میان این کشورها را بدون نیاز به دریافت ویزا دارند.

شهروندان خارج از این منطقه (البته آنهایی که نیاز به ویزا دارند) برای سفر به اروپا باید ویزا دریافت کنند. شرایط سفر به حوزه شینگن از الزامات دریافت این ویزا است که متقاضی برای موفقیت در اخذ ویزا باید دارای آن باشد.

شرایط سفر به حوزه شینگن چگونه است؟

سفر به اروپا و منطقه شنگن دارای شرایط و نکاتی است که متقاضی باید آنها را رعایت کند. دارنده ویزا شینگن مجاز است در مدت زمان ۱۸۰ روز یا شش ماه، ۹۰ روز یا سه ماه در این منطقه حضور داشته باشد. در واقع یکی از شرایط سفر به حوزه شینگن این است که متقاضی متعهد باشد که قوانین ورود و خروج به این منطقه را رعایت کند. حضور بیش از اعتبار ویزای شینگن باعث جریمه شدن فرد می شود و ممکن است عواقبی همراه داشته باشد.

شرایط سفر به حوزه شینگن

سایر شرایط اخذ ویزای شینگن

تمکن مالی

برای سفر به اروپا باید حساب پرپولی داشته باشید، البته نه آنقدرها هم پر. حدودا ۲۰۰ میلیون تومان میزانی است متقاضی باید در حساب خود به عنوان تمکن مالی داشته باشد. بسته به کشور مقصد این میزان می تواند متفاوت باشد؛ اما این مبلغ حداقل است.

ارائه تمکن به این علت است که متقاضی اثبات کند توانایی مالی کافی برای هزینه های سفر خود و مدتی که در مقصد سپری می کند را دارد و سربار دولت نیست.

گردش حساب

در کنار سایر مدارکی که برای اخذ ویزای اروپا باید ارائه دهید گردش حساب است. گردش حساب ۳ ماه آخر شما یعنی میزان مبالغ خروجی و ورودی از اهمیت بسیاری برخوردار است. گردش حساب در واقع وضعیت مالی شما را تعیین می کند.

هدف از سفر

متقاضی دریافت ویزای شینگن باید به اثبات برساند هدف او از سفر چیست. مدارک ارائه شده می بایست با هدف مسافر از سفر تطابق داشته باشد در این غیر این صورت با صدور ویزا به او موافقت نمی شود. به هر منظوری که قصد سفر داشته باشید باید مطابق با آن مدارک خود را تهیه نمایید. بدیهی است که مدارک ویزای توریستی با ویزای تحصیلی تفاوت خواهد داشت. عدم هماهنگی مدارک با هدف شما از سفر منجر به عدم صدور ویزا یا ریجکتی می شود.

سابقه سفر

از شرایط سفر به حوزه شینگن سابقه سفر است. سابقه سفر مناسب می تواند شما را فردی خوش قول نشان دهد. به این معنی که در سفرهای پیشین پس از اتمام مدت ویزا به کشور خود باز گشته اید. این مسئله ای است که برای افسر بررسی کننده پرونده بسیار مهم است. یکی از دلایلی که منجر به عدم صدور ویزا به متقاضی می شود عدم اطمینان افسر از بازگشت شما به کشورتان پس از پایان اعتبار ویزاست.

مدارک سفر

مانند ویزای هر کشور دیگری برای سفر به اروپا و منطقه شینگن باید مدارک درخواست شده را تکمیل کنید. با توجه به قصدتان از سفر می بایست اسناد و مدارک خواسته شده را فراهم کنید. در واقع فراهم کردن مدارک بخش مهمی از مراحل و شرایط سفر به حوزه شینگن است. نقص و یا جعل در مدارک می تواند منجر به عدم صدور ویزا شود.

مراحل دریافت ویزای شینگن

برای دریافت ویزای شینگن باید با مراجعه به سایت مربوطه فرم های درخواست شده را پر و تکمیل کنید. بعد از دریافت وقت باید در روز تعیین شده در سفارت و یا کارگزاری مربوطه حاضر شوید. اغلب کشورهای اروپایی یک کارگزاری به عنوان واسط میان میان متقاضی و سفارت تعیین کرده اند که شناخته شده ترین آن VFS است.

در روزی که تعیین شده با  در دست داشتن مدارک درخواست شده به محل سفارت مراجعه کنید.

ویزای اغلب کشورهای اروپایی نیاز به انگشت نگاری و مصاحبه ندارد. اما ممکن است افسر بررسی کننده پرونده سوالاتی کوتاه از شما بپرسد.

شرایط سفر به حوزه شینگن

مدارک ویزای شینگن باید به صورت ترجمه شده باشد و نیاز به تایید دادگستری و خارجه ندارد. جهت جلوگیری از بروز هر گونه اشتباه می توانید این کار را به متخصصان دریافت ویزا بسپارید.

کارشناسان اخذ ویزای شینگن در قصرشیرین از صفرتا صد مراحل در کنار شما هستند.

زمان رسیدگی به ویزای شما ۲ تا ۳ هفته است اما ممکن است این میزان بسته به شرایطی کوتاهتر یا زمانبرتر باشد. برای مثال در زمان شیوع ویرووس کرونا صدور ویزا تا چند ماه هم زمان برد. به همین جهت توصیه می کنیم حداقل ۴۰ روز پیش از زمان سفر یا آغاز تور خود اقدامات مربوط به دریافت ویزا را آغاز کنید.

نکات مربوط به دریافت ویزای شینگن

همانطور که اشاره کردیم مدت اعتبار ویزای شینگن ۶ ماه است و دارنده آن می تواند در این مدت ۹۰ روز را در این منطقه سپری کند.

همیشه به اعتبار ویزای خود توجه داشته باشید چرا که حضور بیش از میزان اعتبار ویزا، عواقب سنگینی در بر خواهد داشت.

ویزای شینگن به صورت سینگل یا یکبار ورود و مولتی و یا چندبار ورود صادر می شود. ویزای مولتی امکان سفر چندباره به کشورهای این منطقه بدون نیاز به دریافت ویزای مجدد را می دهد.

چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و یا تورهای اروپا را دارید با کارشناسان ما در قصرشیرین در تماس باشید.

مقالات مرتبط

لوکس ترین هتل های دنیا لوکس ترین هتل های دنیا
با معروف‌ترین هتل‌های عمان آشنا شوید با معروف‌ترین هتل‌های عمان آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348