اطلاعات جامع کشور مالزی

اطلاعات کشور مالزی

مالزی کشوری در جنوب شرق آسیا است و به عنوان بزرگ ترین مجمع الجزایر دنیا شناخته می‌شود. پایتخت این کشور کوالالامپور است و دارای طبیعتی منحصر به فرد و زیباست. این کشور با جنگل ‌های بکر، پارک‌ های ملی، کوهستان‌ های سرسبز، رودخانه‌ ها، چشم انداز‌ های طبیعی و جزایر زیبایی که دارد جزو محبوب ترین مقاصد تفریحی در جهان است. در این مقاله قصد داریم که اطلاعات جامع کشور مالزی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید قبل از سفر به این کشور از تمام جهات آن را بررسی کرده و به شناخت کافی از مقصدتان برسید. اگر در تعطیلات پیش رو به دنبال یک مقصد همه چیز تمام ولی نزدیک و ارزان قیمت هستید پیشنهاد ما به شما سفر به مالزی است.

قبل از این که ماطلعه این بخش را شروع کنید به شما توصیه می کنیم به لینک «تور مالزی» مراجعه کنید. در این صورت می توانید تورهای در حال برگزاری را همراه با قیمت و مشخصات مشاهده کرده و تصمیمتان برای سفر را قطعی کنید.

اطلاعات جامع کشور مالزی را بدانید؛ بهترین فصل سفر

اطلاعات جامع کشور مالزی

بهترین فصل سفر به مالزی بستگی به منطقه ای دارد که قصد سفر به آن را دارید. اگر می خواهید از جزایر سمت غربی مالزی مانند پنانگ و لنکاوی دیدن کنید، بهترین زمان برای بازدید بین ماه های فصل خشک دسامبر و فوریه است. اگر هم قصد بازدید از جزیره پرهنتیان و تیومان در سواحل شرقی کشور را دارید، بهترین زمان برای بازدید را از ماه می تا سپتامبر در نظر بگیرید. به طور کلی آب و هوای مالزی گرمسیری است و با توجه به موقعیت جغرافیایی آن  که در نزدیکی خط استوا قرار گرفته چیزی غیر از این هم انتظار نمی رود. مالزی در منطقه آسیای جنوب شرقی با آب و هوای مرطوب و بارانی میزبان خوبی برای شماست.

دمای مالزی نیز در طول سال ثابت است و حدود 27-30 درجه سانتیگراد تغییر می کند. با این حال، رطوبت بالا می‌ تواند درک بیشتری از گرما را به فرد انتقال دهد. همچنین، مناطق ساحلی مالزی به دلیل نزدیکی به آب های گرم آسیای جنوبی تاثیری به سزایی در گرمای هوا دارند. با این حال تابستان بهترین فصل سفری مفرح به مالزی است زیرا در این فصل تمام تفریحات دریایی به بهترین شکل و با بهترین خدمات در دسترس گردشگران قرار می گیرد.

با توجه به شرایط آب و هوایی مالزی، اگر قصد سفر به این کشور را دارید و درحال خواندن اطلاعات جامع کشور مالزی هستید، پیشنهاد می‌ کنیم لباس‌ های سبک و خنک همراه با کفش‌ های راحت را با خود ببرید. همچنین، همیشه علاوه بر یک چتر یا ژاکت بارانی، از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی نیز استفاده کنید، زیرا خورشید در مالزی پوست شما را آفتاب سوخته می کند.

زبان، واحد پول و دین رسمی مالایی ها

زبان رسمی مالزیایی ها در این کشور، زبان مالایی است. این زبان به عنوان زبان ملی در مالزی استفاده می‌ شود. همچنین از این زبان در برونئی و سنگاپور نیز به عنوان زبان رسمی صحبت می شود.

درباره واحد پول رسمی مالزی هم باید بگوییم که در مالزی به رینگیت (RM) خرج می کنند. رینگیت توسط بانک نگارا در مالزی صادر شده و در تجارت و اقتصاد مالزی به عنوان واحد پول قابل قبول استفاده می ‌شود. کد ارزی برای رینگیت MYR است.

مردم کشور مالزی

جالب است بدانید دین رسمی مالزی، اسلام است و به عنوان دین رسمی این کشور شناخته می شود. به طور کلی بیشتر جمعیت مالزی پیروان اسلام هستند و اسلام به عنوان دین اکثریتی در مالزی شناخته می‌شود. اما به جز اسلام، دین‌ های دیگری نیز در مالزی وجود دارند که توسط بسیاری از افراد ستایش می شوند. این ادیان عبارت اند از: بوداییت، هندوئیسم و مسیحیت. به این ترتیب مالزی به عنوان یک کشور چند فرهنگی و چند ادیانی شناخته می‌ شود و حکومت وظیفه دارد برای حفظ تعدد فرهنگی و اجتماعی مالزی هیچ دینی را کوچک نشمارد.

جاذبه های گردشگری کشور مالزی

در اطلاعات جامع کشور مالزی می خوانید که این منطقه، کشوری بسیار زیبا و دارای جاذبه‌ های گردشگری فراوان است. بدیهی است که نتوانیم تمام دیدنی های این کشور را در یک سفر کوتاه ببینیم و تجربه کنیم. پس بهترین کار این است که لیستی از مهم ترین جاذبه های توریستی این کشور تهیه کنید و بر اساس روزهایی که قرار است در مالزی بگذرانید برنامه ریزی کنید. برخی از دیدنی های مالزی را در ادامه می خوانید.

شهر کوالالامپور

کوالالامپور، پایتخت مالزی، یکی از شهرهای بزرگ و مهم در جنوب شرق آسیا است. کوالالامپور به عنوان یک شهر بزرگ، مرکز مالی، تجاری و سیاسی مهمی است. این شهر دارای طراحی مدرن و زیبا، برج‌ های بلند، مراکز خرید، هتل‌ های لوکس و جاذبه‌ های گردشگری فراوانی است. بسیاری از دیدنی های مالزی مانند خیابان پتالینگ، پارک ماجراجویی ای تی وی، مرکز تفریحی بریک اوت، پارک پرندگان کوالالامپور و بازار شبانه تامان کانوت را می توانید در این شهر ببینید.

شهر پنانگ

شهر پنانگ یک شهر واقع در جزیره پنانگ در مالزی است. جزیره پنانگ دریایی از آب را به طول حدود ۴۵ کیلومتر با ساحل غربی مالزی تشکیل می‌ دهد. پنانگ با پایتخت مالزی کوالالامپور فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتر دارد و با دسترسی آسان به جاذبه‌ های تفریحی و معماری تاریخی، یک مقصد گردشگری محبوب بین‌ المللی به شمار می رود. پنانگ با آب و هوای استوایی خود و صحنه‌های طبیعی زیبا مانند جنگل‌ های بکر، شن‌ های سفید، کوه‌ ها و کوهستان‌ های خشک، باغ‌ های باشکوه و تالاب‌ ها یکی از مقاصد توریستی برجسته در آسیا است.

ناحیه لنکاوی

ناحیه لنکاوی

لنکاوی به عنوان یک مقصد توریستی محبوب جذابیت زیادی دارد. این جزیره پر از هتل‌ ها، مجتمع ها، فروشگاه‌ ها و رستوران‌ هایی است که برای توریست‌ ها امکانات کاملی مانند استراحت، تفریح و تجربه فعالیت‌ های مختلف را ارائه می‌ دهد. در سفر به لنکاوی در طول روزها، می‌توانید از سواحل زیبا لذت ببرید، غروب آفتاب فوق‌ العاده را تماشا کنید و در طبیعت زیبای این جزیره پیاده‌ روی کنید.

اقامتگاه ها و هتل های کشور مالزی

مالزی دارای هتل‌ های لوکس و ریزورت‌ های شیک و مجلل است که با امکانات و خدمات بالا، استخرهای آبگرم و سرویس‌ های اسپا و آب‌ درمانی معروف هستند. مناطقی مانند لنکاوی، پنانگ و لانگکاوی علاوه بر اینکه دارای سواحلی دل فریب هستند، انواع هتل‌ های لوکس و ریزورت را نیز در اختیار گردشگران قرار می‌ دهند.

۱) ریزورت برجایا لنکاوی

۲) ریزورت سنت گریس لنکاوی

۳) ریزورت پانگکور لائوت پانگور

۴) هتل هارد راک پنانگ

۵) رزیدنت ریف درایو سمپورنا

علاوه بر اینها، در مالزی هتل‌ های اقتصادی نیز وجود دارد که بر اساس بودجه تان می توانید آن ها را رزرو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سواحل توریستی مالزی

اطلاعات جامع کشور مالزی

علاوه بر پانگ و جزیره لانکاوی سواحل زیبای دیگری در مالزی وجود دارد که می توانید برای گذراندن یک تعطیلات ناب روی آن ها حساب باز کنید. این مناطق عبارت اند از:

  • ردانگ (Pulau Redang): این جزیره در شمال شرقی مالزی واقع شده است و دارای سواحل سفید و شنی و آب های بلوری می باشد. این منطقه یک مقصد عالی برای غواصی، شنا و تفریحات دریایی است.
  • تیومان (Pulau Tioman): این جزیره در جنوب شرقی مالزی قرار دارد و دارای ساحل های حیرت انگیز، آب های آبی روشن و امکانات تفریحی فراوانی است که توریست ها را جذب می کند.
  • پانگکور (Pulau Pangkor): این جزیره زیبا در شمال غربی مالزی واقع شده است و دارای سواحل طبیعی و چشمگیر است. آب های صاف و تمیز دریا در اینجا برای شنا و تفریحات دریایی عالی هستند.
  • بسار (Pulau Besar): این جزیره با دسترسی آسان از جزایر جوهر به عنوان یک مقصد تفریحی شناخته شده است. سواحل زیبا آب های درخشان امکاناتی است که توریست ها را به این منطقه جذب می کند.

اطلاعات جامع کشور مالزی: تنوع غذایی

مالزی یک کشور با تنوع فرهنگی و غذایی بسیار غنی است. این کشور تأثیرات مختلفی از فرهنگ‌ ها و تمدن‌ های مختلف را در غذاهای خود نشان می‌ دهد. در ادامه به برخی از غذاهای محبوب مالزی می‌پردازیم:

ناسی لِمَک: این غذا یکی از غذاهای مشهور مالزی است و به صورت فراوان در خیابان‌ ها و رستوران‌ های محلی سرو می‌ شود. ناسی لِمَک یک نوع سوپ رایج است که شامل نودل، مرغ یا ماهی، سویا، سبزیجات و انواع ادویه‌ هاست.

روتی کانای: یکی دیگر از غذاهای خوشمزه مالزی روتی کانای است. یک نوع نان تازه و همراه با سس و منوهای مختلف سرو می‌ شود. از جمله منوهای معروف روتی کانای می‌توان به کاری کانای (خوراک گوشت) و رندان کانای (خوراک مرغ) اشاره کرد.

ساته: این یک نوع سس خوشمزه است که از ترکیب فلفل قرمز، شیره پسته یا بادام و ادویه‌ های دیگر تهیه می‌ شود. ساته به عنوان یک مخلفات برای بسیاری از غذاهای مالزی معمولاً با مرغ ساته یا ماهی ساته سرو می‌ شود.

 

مقالات مرتبط

انواع بلیط هواپیما انواع بلیط هواپیما
نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348