فاصله استانبول تا شهرهای مختلف ترکیه

یکی از کشورهایی که معمولا توسط ایرانیان برای گذراندن تعطیلات انتخاب می شود ترکیه است به همین  دلیل اطلاع از فاصله استانبول تا شهرهای مختلف ترکیه ضروریست. این انتخاب از چند جهت محبوب است که مهمترین آن مسافت کم دو کشور از یکدیگر و نزدیکی فرهنگی این دو و تاثیر در روابط ایران و ترکیه می باشد. به علاوه اغلب ایرانیان آشنایی نسبی با زبان ترکی دارند که در روابط توریستان با شهروندان ترکی بسیار موثر است.

یکی از شهرهایی که بسیار محبوب است و میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیاست شهر استانبول است. استانبول علاوه بر دارا بودن مراکز دیدنی تاریخی و مدرن میزبان اقامتگاه ها و هتل های متنوعیست که هر گردشگری با هر بودجه ای می تواند انتخاب مناسبی داشته باشد. در سفر به ترکیه آشنایی با فاصله استانبول تا شهرهای مختلف ترکیه برای برخی از افراد الزامی است. اما چرا؟

چرا باید فاصله استانبول تا شهرهای مختلف ترکیه را بدانیم؟

افراد بسیاری هستند که سفرهای جاده ای و با ماشین شخصی را به تور ترکیه ترجیح می دهند و طرفدار پر و پا قرص سفر با خودرو هستند. افرادی که سفر ماشین شخصی به ترکیه را انتخاب می کنند به احتمال خیلی زیاد قصد بازدید از چند شهر را دارند. به همین جهت اطلاع از فاصله استانبول تا شهرهای مختلف ترکیه می تواند در برنامه ریزی سفر کمک کننده باشد. به علاوه  اطلاع از مسافت شهرهای ترکیه از یکدیگر شما را از اینکه توقف های خود را چگونه مدیریت کنید موثر است.

فاصله استانبول تا شهرهای مختلف ترکیه

فاصله استانبول تا آنتالیا

استانبول و آنتالیا در دو سر مختلف ترکیه قرار دارند،‌ استانبول در شمال و آنتالیا در جنوب کشور. فاصله این دو شهر از یکدیگر حدودا ۷۰۰ کیلومتر و بین ۸ – ۹ ساعت رانندگی است!

مسیر استانبول – آنتالیا را با اتوبوس هم می توانید طی کنید و ۱۱ – ۱۲ ساعت در مسیر باشید. در مسیر این دو شهر می توانید در کوتاهیا، قره حصار و افیون توقف داشته باشید و کمی استراحت کنید. هر دو شهر استانبول و آنتالیا دارای جاذبه های فراوانی هستند؛ حال که به ترکیه سفر کرده اید بازدید از این دو شهر را از دست ندهید.

فاصله استانبول تا کوش آداسی

مسافت استانبول تا کوش آداسی هم تقریبا طولانی است،‌ چیزی در حدود ۶ ساعت و ۵۴۰ کیلومتر! ممکن است در این مسیر با ترافیک زیادی مواجه شوید، زیرا علاوه برگردشگران، شهروندان ترکیه ای نیز به این مسیر علاقه دارند.

فاصله استانبول تا ازمیر

فاصله استانبول تا ازمیر حدودا ۴۷۰ کیلومتر است و برای رسیدن به ازمیر ۵ ساعت زمان نیاز دارید. بهترین زمان برای سفر به ازمیر فصل بهار است. تابستان نیز گردشگران خاص خودش را دارد اما ممکن است با انبوه جمعیت و افزایش قیمت مواجه شوید.

هر دو شهر استانبول و ازمیر مقاصد مناسبی در سفر به ترکیه هستند و دریافت تور استانبول تابستان ۱۴۰۳ فرصت مناسبی برای سفر این کشور و بازدید از زیبایی های ترکیه است.

فاصله استانبول تا آلانیا

یکی دیگر از شهرهایی که در فاصله استانبول تا شهرهای مختلف ترکیه مورد بررسی قرار میگیرد شهر آلانیا است. برای رسیدن به آلانیا از استانبول ۶۹۴ کیلومتر مسیر پیش رو دارید که حدودا ۸ ساعته پیموده می شود. جاذبه های آلانیا فراوان است: بندر آلانیا، قایق گردی، ساحل کلئوپاتر و دیدنی های فراوان دیگر تمام آن چیزی است که شما را به آلانیا می کشاند.

فاصله استانبول تا وان

استانبول و وان شهرهایی هستند که در فاصله بسیار زیادی از هم قرار دارند. اما گاهی اهالی استانبول یا گردشگران، سفر به وان را برای تعطیلات خود انتخاب می کنند.

فاصله استانبول تا وان تقریبا ۱۶۴۲ کیلومتر و حدودا ۱۸ ساعت و نیم است. اتصال استانبول به وان هم از طریق قطار ممکن است و هم از طریق اتوبوس و ماشین شخصی. اما باید این مسیر طولانی هنگام رانندگی را در نظر داشته باشید.

فاصله استانبول تا شهرهای مختلف ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی است که با تنوع فرهنگی، طبیعی و تاریخی خود جذابیت زیادی برای ایرانیان و همه دنیا دارد. اما اینکه چه زمانی به ترکیه بروید تا سفری به یاماندنی داشته باشید از ضروریات پیش از سفر به ترکیه است.

فصل بهار بهترین زمان و فصل برای سفر به ترکیه است. در بهار هوا خنک و معتدل است و شما می‌توانید از طبیعت زیبا و رنگین ترکیه لذت ببرید. همچنین در بهار جشن های فرهنگی و سنتی فراوانی در ترکیه برگزار می شود. ضمن اینکه تعطیلات نوروز بهترین زمان برای ایرانیان برای سفر به ترکیه و گذراندن تعطیلات است.

شهرهای مختلف ترکیه در بهار در بهترین شکل و حالت خود قرار دارند البته ممکن است کمی شلوغتر از سایر فصول سال باشد و با انبوه گردشگر مواجه شوید.

استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، کوش آداسی و کاپادوکیا از مقاصدی هستند که در فصل بهار دیدنی تر از قبل هستند.

تابستان فصل گرم و پرازدحام ترکیه بهترین زمان برای لذت بردن از سواحل آنتالیا است. هوای گرم در تابستان توریستان بسیاری را به ترکیه می کشاند. علاقه مندان به ساحل و ورزش های آبی و دوستداران فصل گرما و تفریحات تابستانی در این فصل از سفر به ترکیه لذت بیشتری خواهند برد.

شهرهایی مانند آلانیا، بدروم، مارماریس و کوش آداسی از بهترین گزینه ها برای سفرهای تابستانی هستند.  

سفر به ترکیه در پاییز و زمستان 

پاییز هم مانند بهار فصلی مناسب و خنک برای سفر به ترکیه است. در پاییز هوا دلپذیر و مطلوب است و لذت قدم در زدن در خیابان های استانبول خاطراتی به یادماندنی را برای شما رقم می زند.

انواع جشنواره های محلی در پاییز برگزار می شود و مراکز خرید لباس های تابستانی را با قیمت عالی به فروش می رسانند. سفر به ترکیه در پاییز می تواند فرصت مناسبی برای خرید باشد.

در زمستان هوا در اغلب شهرها به خصوص استانبول سرد و بارانی است و زمان مناسبی برای گشت و گزار در شهر و سواحل نیست به همین دلیل و به خاطر حضور کم گردشگران در شهرهای ترکیه قیمت هتل ها و تورهای ترکیه تا حد زیادی پایین می آید. اگر قصد سفری کم هزینه به ترکیه دارید زمستان بهترین زمان برای سفر به این کشور است.

مقالات مرتبط

انواع بلیط هواپیما انواع بلیط هواپیما
نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348