سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز 1404 دغدغه سفرهای نوروزی بالا میرود و با این سوال رو به رو می شویم که عید به کجا سفر کنیم؟ و سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی کدام است؟ تورهای نوروز 1404 پیشنهادی شگفت انگیز برای گذراندن تعطیلات است. تفاوتی نمی کند قصد سفر به اروپا داشته باشید یا آسیا. در نهایت تور دلخواه خود را پیدا خواهید کرد. 

سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی 

نوروز فرصتی ایده آل برای سفر و رفع خستگی یکساله است. پیش از سفر بهتر است از شرایط آّب و هوایی و جاذبه های دیدنی کشور مقصد اطلاع یابید. اگر قصد سفر به آسیا را دارید در این نوشته سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی در آسیا را معرفی می کنیم. 

ژاپن؛ کشور آفتاب تابان و شکوفه‌های گیلاس

ژاپن، یکی از کشورهای محبوب توریست‌هاست که آفتاب تابانِ زیبا و شکوفه‌های گیلاس چشم‌نوازش، شهرت زیادی دارد. تورهای ژاپن معمولا به مقاصد توکیو، کیوتو و هاکونه برگزار می‌شود و دریافت ویزای ژاپن پیش از سفز به این کشور از ضروربات است. ویزای ژاپن، ویزای معتبر و قدرتمندیست و اخذ آن در دریافت موفق ویزاهای شنگن و کانادا موثر است.

ژاپن جاذبه های بسیاری دارد که مهمترین و شناخته شده ترین آنها را در ادامه نام می بریم.

سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی

معبد هوریوجی

معبد هوریوجی، یکی از زیباترین معابد بودایی در کشور ژاپن است و یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های چوبی جهان به شمار می‌رود. این معبد که در سال 607 میلادی ساخته شده، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. در این معبد باشکوه مجسمه‌ها و اشیا زیبایی را می‌توانید ببینید که جزو گنجینه‌های ملی ژاپن هستند.

کوه فوجی

کوه فوجی، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ژاپن است که در آن شاهد مناظر طبیعی زیبایی خواهید بود. بلندترین قله این کوه حدود 3776 متر ارتفاع دارد و از جنوب تا شرق ژاپن گسترده است. اگر اهل ورزش و کوهنوردی باشید می‌توانید در سفر به ژاپن به این کوه صعود کنید. البته امکان تماشای مناظر زیبای اطراف این کوه از طریق راهنمای محلی فراهم است.

شهر معابد نارا

نارا، یکی از شهرهای دیدنی ژاپن است که معابد و بناهای تاریخی آن از جمله گنجینه‌های ملی ژاپن محسوب می‌شوند. معبد تودای جی، یکی از معابد معروف شهر ناراست که مجسمه بزرگ بودا را می‌توانید در آن ببینید.

آبشار ناچی

آبشار ناچی، بزرگترین آبشار کشور ژاپن است که حدود 133 متر ارتفاع دارد. در نزدیکی این آبشار، یکی از مهم‌ترین معابد مذهب شینتو قرار گرفته است که حدود 1400 سال قدمت دارد. تلفیق این معبد کهن با آبشار راین، منظره‌ای دیدنی ساخته که هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند.

سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی

پل رنگین کمان

پل رنگین کمان، پلی با طول 800 متر است که دو اسکله شیبائورا و اودایبا را به یکدیگر متصل می‌کند. این پل معلق که ساختش از 1987 تا 1993 میلادی طول کشیده است دارای مسیر سواره‌رو و پیاده‌رو می‌باشد. این پل در شب‌ها، زیبایی دوچندانی دارد و پیاده‌روی بر روی آن خاطراتی به یادماندنی برایتان به ارمغان می آورد.

جنگل بامبو آراشیاما

جنگل بامبوی آراشیاما در نزدیکی شهر کیوتو، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور ژاپن است و اغلب توریست‌های خارجی در سفر به این کشور، از آن بازدید می‌کنند. در این جنگل منحصربفرد می‌توانید درختان بلندقامت بامبو را ببینید و از پیاده‌روی در آن لذت ببرید.

تایلند؛ کشور سواحل زیبا و تفریحات شبانه

تایلند، یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است که برای لذت بردن از سواحل و جزایر بی مانند آن دریافت تور تایلند بهترین گزینه است. 

اخذ ویزای تایلند فرآیند دشواری ندارد و بلیط پرواز رفت و برگشت، بیمه‌نامه مسافرتی و واچر هتل محل اقامت از جمله مدارک لازم برای ویزای آن هستند. زیباترین جاذبه‌های گردشگری تایلند عبارتند از:

خلیج فانگ فا

خلیج فانگ فا از جمله زیباترین سواحل کشور تایلند است که در پوکت قرار دارد. این خلیج زیبا یکی از خاص ترین سواحل در دنیاست. به علاوه در این خلیج بی‌نظیر ضمن لذت بردن از سواحل زیبا می‌توانید به انواع ورزش‌های آبی بپردازید. 

مینی سیام

مینی سیام، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تایلند واقع در شهر پاتایا است که در آن می‌توانید با آثار تاریخی بسیاری از کشورها آشنا شوید. آنچه که مینی سیام را خاص و دیدنی کرده است وجود ماکت بسیاری از آثار تاریخی مهم جهان از جمله تخت جمشید، کولوسئوم و … است. 

سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی

جزیره مرجان

جزیره مرجان، مکانی دیدنی در پاتایاست که حدود 8 کیلومتر مربع وسعت دارد. ترکیب شن‌های سفید، آب‌های شفاف و صخره‌های مرجانی در این جزیره، مناظری فوق‌العاده ایجاد کرده اند که سالانه میلیون‌ها گردشگر برای دیدن آن به پاتایا سفر می‌کنند. در سفر به این جزیره زیبا می‌توانید به غواصی بپردازید یا جت‌اسکی سوار شوید. قایق‌سواری از دیگر فعالیت‌های مفرحی است که می‌توانید در جزیره مرجانی پاتایا تجربه کنید.

کاخ گراند پالاس

گراند پالاس، کاخی زیبا و باشکوه در شهر بانکوک، پایتخت تایلند است که به مدت 150 سال محل اقامت خانواده سلطنتی این کشور بوده است. این بنای مجلل در حال حاضر قطب معنوی پادشاهی تایلند و مکانی مقدس محسوب می‌شود و هنگام ورود به آن باید لباسی مناسب به تن داشته باشید.

معبد وات آرون

معبد سپیده‌دم یا وات آرون، یکی از معابد زیبا و شگفت‌انگیز تایلند است که در بانکوک قرار دارد. ساختمان مخروطی شکل این معبد دارای نقش و نگارهایی از چینی، سرامیک و شیشه است که بازتاب تصویر این نقش و نگارها در آب رودخانه همجوارش، منظره‌ای تماشایی می‌سازد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به تایلند حتما غروب آفتاب در این معبد را تماشا کنید.

هند؛ سرزمین ادیان و مذاهب کهن

هند، کشوری وسیع و خاستگاه ادیان مختلف است که معابد و عبادتگاه‌هایی بی‌نظیری در آن جای دارد. بهترین زمان برای سفر به هند از سپتامبر تا نوامبر است. از اواخر پاییز و اوایل زمستان بارندگی شدید می شود و نمی توانید از طبیعت این کشور به خوبی دیدن کنید. 

سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی

شهر مقدس بنارس

بنارس، شهر زیارتی و مقدس است که اغلب پیروان مذهب هندو در هند در آن زندگی می کنند. این شهر در ساحل رود گنگ قرار دارد. بنارس دارای معابدی زیبا و تاریخی است که در آن‌ می‌توانید شکوه و زیبایی معماری سنتی هند را مشاهده کنید. همچنین با سفر به بنارس می‌توانید مراسم شستشوی پیروان مذهب هندو برای پاکی از گناهان را در رودخانه گنگ تماشا کنید.

قطب منار

قطب منار، مناره‌ای با ارتفاع 72.5 متر در هند است بنای این برج از مرمر، سنگ‌های سرخ و آجر ساخته شده است و عناصر معماری هندی و اسلامی نیز در آن تلفیق شده‌اند.

غارهای آجانتا

غارهای آجانتا، از جمله دیگر جاذبه‌های گردشگری هند هستند که در سال 1819 میلادی توسط گروهی شکارچی بریتانیایی کشف شده‌اند. در این غارهای منحصربفرد می‌توانید آثار نقاشی را ببینید که در حدود سال 650 میلادی خلق شده‌اند.

قلعه سرخ

قلعه سرخ، قلعه‌ای کهن و جذاب در کشور هند است که در اواسط قرن هفدهم میلادی و در دوره حکمرانی گورکانیان ساخته شده است. از آن‌جایی که در ساخت این قلعه از ماسه‌های قرمز رنگ استفاده شده، دیوارهای آن سرخ رنگ هستند. در این قلعه می‌توانید مجموعه‌ای از  بناهای سنگی، باغ، چند برجک و دروازه‌های عظیم را ببینید.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟
سفرنامه مصر سفرنامه مصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348