معرفی شهر آنکارا

معرفی شهر آنکارا

شهر آنکارا، پایتخت و دومین شهر بزرگ در کشور ترکیه به شمار می رود که در منطقه آناتولی مرکزی واقع شده است. مکان های دیدنی آنکارا به حدی جذاب است که هر ساله افراد زیادی با پرواز تهران آنکارا به سمت این شهر سفر می کنند. ما قصد داریم که در این مقاله به معرفی شهر آنکارا بپردازیم پس همانند همیشه با قصر شیرین همراه باشید

در آنکارا کافه و رستوران های مختلفی وجود دارد که خیلی بهتر از دیگر مناطق ترکیه پذیرای شما خواهند بود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر انکارا در زمان های قدیم پایتخت سرزمین های باستانی مختلفی بوده است و آثار متعددی از گالاتیا، روم، بیزانس، هیتی ها و عثمانیان در دل این شهر باقی مانده است.

وجود دانشگاه های معتبر و شرایط اقتصادی در شهر آنکارا باعث شده که به یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی و تفریح تبدیل شود.

در صورتی که قصد دارید به ترکیه و شهر آنکارا سفر کنید پیشنهاد ما به شما این است که از فروردین تا پایان مهر ماه به سمت این شهر سفر کنید. چرا که این شهر دارای آب و هوای قاره ای‌ست.

به عبارت دیگر نوع آب و هوای شهر انکارا به گونه ای‌ست که زمستانی سرد و پر برف و تابستانی گرم بر روی شهر حاکم است. بنابراین بهترین زمان سفر به شهر آنکارا در ترکیه از فروردین تا اواخر مهر ماه می باشد که آب و هوایی مناسبی در شهر وجود دارد.

پس اگر می خواهید درباره این شهر بیش تر بدانید، با ما همراه باشید تا با مطالعه توضیحات موجود در مقاله معرفی شهر آنکارا بتوانید اطلاعات کاربردی در این زمینه به دست بیاورید.

شهر آنکارا کجاست؟

شهر آنکارا کجاست؟

آنکارا، پایتخت و قلب تپنده ترکیه است که در بخش شمال غربی این کشور قرار دارد.

انکارا، شهری پویا و شاد است که به عنوان نماد استقلال در کشور ترکیه شناخته می شود. شخصی به نام مصطفی کمال آتاتورک در دوران اشغال عثمانیان برای جمهوری شدن کشور ترکیه مبارزه خود را شروع کرد.

این شخص با تلاش های فراوان توانست در این مبارزه پیروز شود و شهر آنکارا را به عنوان پایتخت کشور ترکیه اعلام کند.

بیش تر اهالی این شهر در زمینه کشاورزی مشغول به کار هستند. بنابراین در سفر به شهر آنکارا ترکیه می توانید مزارع سرسبز و دیدنی زیادی را با چشمان خود مشاهده کنید و لذت ببرید. اگر می خواهید از شهر انکارا به دیگر بخش های کشور ترکیه سفر کنید می توانید از امکاناتی مانند هواپیما، وسایل نقلیه و راه آهن استفاده کنید و به راحتی بین آنکارا و ترکیه تردد داشته باشید.

همانطور که در بخش قبلی گفته شد شهر آنکارا در دوران های مختلفی پایتخت سرزمین های باستانی متعددی بوده و آثار تاریخی دوره ها در قلب شهر به جای مانده است.

بنابراین تاریخ و فرهنگی غنی در این شهر وجود دارد و از دوران باستان تا به امروز فراز و نشیب های زیادی را چشیده است. به عنوان مثال می توان گفت که در دوران هیتی ها شهر آنکارا به نام Ankyra شناخته می شد اما با گذشت زمان نام این شهر به آنکارا تغییر یافت.

در صورتی که می خواهید پیش از سفر خود به این شهر اطلاعات کاملی داشته باشید می توانید مطلب راهنمای کامل سفر به ترکیه را مطالعه نمایید.

آشنایی با فرهنگ و قوانین شهر آنکارا

  • زمانی که در اماکن شلوغ و پرجمعیت آنکارا هستید، مراقب وسایل همراه خود باشید.
  • به خاطر بسپارید در اماکن عمومی مانند مترو، فرودگاه ها، اتوبوس و… استعمال دخانیات ممنوع است.
  • اگر به مکانی یا منزل ساکنین شهر آنکارا دعوت شدید به خاطر داشته باشید که حتما اول به بزرگ ترها و افراد مسن سلام کنید.
  • هر فردی وطن و زادگاه خود را دوست دارد و از صحبت کردن درباره افتخارات کشورش لذت می برد. که مردم کشور ترکیه هم از این قاعده مستثنی نیست!
  • ساکنین کشور ترکیه و تمامی شهرهای آن به غذاها و طعم آن اهمیت زیادی می دهند. بنابراین با سفر به هر جایی از ترکیه به خصوص شهر آنکارا می توانید لذیذترین غذاها را میل کنید.
  • نحوه لباس پوشیدن در ساحل و سطح شهر را رعایت کنید. به عبارت دیگر در مناطق ساحلی می توانید لباس های باز را بپوشید و از طرفی در سطح شهر هم می توانید لباس های مناسب و پوشیده تری استفاده کنید.

آب و هوای شهر آنکارا

آب و هوای آنکارا

یکی از مهم ترین کارهایی که پیش از سفر به هر شهر یا کشوری باید بررسی کنید، شرایط آب وهوایی آن است که شهر آنکارا ترکیه از این قاعده مستثنی نیست!

در واقع زمانی که تصمیم می گیرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا و برعکس بلیط هواپیما آنکارا به تهران را تهیه کنید در ابتدا بهتر است که شرایط آب و هوایی آنکارا را بسنجید و مطابق با خواسته خود در مناسب ترین موقعیت به آنکارا سفر کنید. پس خود را از خواندن این قسمت از مطلب معرفی شهر آنکارا محروم نکنید.

این شهر در ترکیه دارای آب و هوایی نیمه خشک و سرد است و میزان بارش در ۳۶۵ روز سال نسبتا کم است.

به عبارت دیگر معمولا میزان دمای هوای آنکارا در فصل زمستان زیر صفر است و قاعدتا همیشه آب و هوایی سرد همراه با بارش برف در شهر وجود دارد.

در مقابل میزان دمای هوای شهر آنکارا در روزهای گرم سال یعنی تابستان به ۳۰ درجه و حتی بالاتر هم می رسد پس بی تردید آب و هوایی گرم در فصل تابستان در شهر انکارا ترکیه حاکم است.

بهترین مکان های دیدنی شهر آنکارا

در ترکیه شهرهای مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها دارای ظاهری متفاوت و منحصر به فرد هستند. یکی از زیباترین شهرهای ترکیه، آنکاراست که در قلب خود دیدنی های زیادی را در خود گنجانده است که قصد داریم محبوب ترین آن ها را در مطلب معرفی شهر آنکارا بیان کنیم.

از جمله مکان های دیدنی شهر آنکارا می توان به موزه تمدن های آناتولی، موزه باستان شناسی، آنیت کبیر، مسجد حاجی بایرام، موزه هنر آنکارا، قلعه آنکارا، دریاچه ایمیر، موزه تاریخ طبیعی آنکارا و… اشاره کرد که در بیش تر ایام سال گردشگران زیادی به سمت و سوی آنکارا سفر می کنند و بهترین لحظات را در سفر خود سپری می کنند.

اگر می خواهید به سمت مکانهای دیدنی آنکارا بروید می توانید از سیستم نقل و انتقالات موجود در شهر استفاده کنید.

در سطح شهر یک سری اتوبوس های عمومی قرار دارد که با قیمتی بسیار مناسب می توانید در شهر جا به جا شوید و به سمت مقاصد مد نظر خود حرکت کنید.

مترو، یکی دیگر از امکاناتی‌ست که به واسطه آن می توانید در شهر تردد کنید و در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسید.

امروزه با وجود وسایل نقلیه عمومی همچون تاکسی، اتوبوس و متروها بسیاری از افراد به دلیل ترافیک و شلوغی سطح شهر ترجیح می دهند که از مترو استفاده کنند.

فرودگاه آنکارا

فرودگاه آنکارا در قلب پایتخت ترکیه

یکی از مهم ترین فرودگاه های ترکیه، فرودگاه آنکارا می باشد که همانطور از نامش پیداست در پایتخت ترکیه یعنی آنکارا واقع شده است که با نام رسمی فرودگاه اسن بوگا شناخته می شود.

این فرودگاه با شهر آنکارا حدودا ۳۳ کیلومتر فاصله دارد و در طول مدت زمان ۳۰ دقیقه می توانید از این فرودگاه به مرکز شهر برسید.

با توجه به آن که این فرودگاه در پایتخت ترکیه بنا شده است تعداد پروازهای خارجی و داخلی این کشور در مقایسه با دیگر فرودگاه های جهان بیش تر است.

علاوه بر آن شهر آنکارا در دو منطقه اروپایی و منطقه آسیایی قرار دارد، فرودگاه آنکارا یا همان فرودگاه اسن بوگا (Esenboğa International) در مقایسه با دیگر فرودگاه های جهان از امکانات بیش تری برخوردار بوده و پیشرفته تر می باشد.

زمانی که با هر یک از پروازهای تهران به آنکارا وارد این فرودگاه شدید خواهید دید که در زمان احداث و ساخت این فرودگاه از هنرهای معماری خاصی استفاده کرده اند و تمام کارکنان این فرودگاه به صورت دائم در تلاش هستند که بهترین خدمات را به مسافران ارائه کنند.

سخن پایانی

در ترکیه شهرهای مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها به اندازه شهر آنکارا ترکیه محبوب و جذاب هستند. وجود خوشمزه ترین غذاهای دنیا و جاذبه های آنکارا هر فردی را در راستای خرید بلیط پروازهای ترکیه ترغیب می کنند. برای کسب اطلاعات بیش تر درباره آنکارا پیشنهاد می کنیم که مطلب معرفی شهر آنکارا را مطالعه نمایید.

در صورتی که می خواهید پیش از خرید تور ترکیه و یا بلیط هواپیمای تهران به آنکارا از نرخ های دقیق مطلع شوید می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت قصر شیرین با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348