معرفی شهر گوانجو

معرفی شهر گوانجو

شهر گوانجو، گوانگ‌ژو یا گوانگجو یکی از بزرگترین، مهم ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای چین است که در جنوب این کشور واقع شده و مطالعه مطلب معرفی شهر گوانجو از ضروریات پیش از سفر است.. تاریخ این شهر به بیش از ۲۸۰۰ سال می رسد. طبق آماری که در سال ۲۰۲۰ اعلام شد جمعیت این شهر حدود ۱۵ میلیون نفر و مساحت آن حدودا ۷۴۰۰ کیلومتر مربع است. گوانجو مرکز بازرگانی و فرهنگی منطقه است و مبادلات تجاری بسیاری در این شهر انجام می شود.

اطلاعات و معرفی شهر گوانجو

گوانجو شهری مرفه در چین است که در شمال دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته است. به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب این شهر و قرار گرفتن در کنار رودخانه، بندر گوانگجو باعث رونق اقتصادی فراوانی در این شهر شده است.

تور چین و سفر به شهر گوانگجو در اغلب فصول سال متقاضیان بسیاری دارد اما در پاییز و ماه مهر به دلیل برگزاری نمایشگاه کانتون فر افرادی بسیاری اقدام به دریافت ویزای چین می کنند. گوانگجو پس از شانگهای و پکن در جایگاه سوم بزرگترین شهر چین قرار دارد.

گوانجو شهری مدرن است و استانداردهای زندگی در بالاترین سطح قرار دارند. البته هنوز در بخش هایی از شهر بافت قدیمی و سنتی حفظ شده است، دیدن مراکز خرید مدرن و لوکس در کنار بازارهای سنتی چینی از ویژگی های جذاب این شهر است. اغلب مردم گوانجو به خصوص تجار به زبان انگلیسی مسلط هستند و از لحاظ ارتباط چندان مشکلی نخواهید داشت.

معرفی شهر گوانجو

آب و هوای گوانجو

این شهر دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است و معمولاً تابستان‌هایی گرم و شرجی و زمستان‌هایی ملایم دارد، اما در همه فصول سال ممکن است باران ببارد. فصل‌های پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به گوانجو است، در این زمان هوا مطلوب و خوشایند است و به ندرت طوفان و سرمای شدید رخ می دهد. مهمترین رویدادی که در فصل پاییز در گوانجو برگزار می شود نمایشگاه سالانه کانتون است که با دریافت تور گوانجو می توانید در این رویداد حضور داشته باشید.

اقتصاد و فرهنگ مردم گوانجو

با وجود اینکه گوانجو در سالهای اخیر رشد اقتصادی خوبی داشته و به سرعت مسیر مدرنیته را طی کرده است اما مردم آن همچنان فرهنگ و سنت های خود را حفظ کرده اند. مردم در گوانجو هنوز هم به ورزش‌های رزمی علاقه دارند و اپرای کانتونی هنوز هم در میان مردم محبوب است و جایگاه ویژه ای دارد. شاید بتوان یکی از دلایل اهمیت و رشد گوانجو را نزدیکی این شهر به هنگ کنگ دانست.

به علاوه نیروی کار بسیاری از شهرهای مختلف چین برای کار در کارخانه ها و زندگی به گوانجو مهاجرت کرده اند. تصمیم به برگزاری نمایشگاه کانتون از سال ۱۹۵۷ هم تصمیم به جایی برای حضور شرکت های بین المللی بسیاری در این شهر و ایجاد تبادلات تجاری شد.

جاذبه های دیدنی گوانجو

جاذبه ها و دیدنی های گوانجو فراوان است و سفر به این شهر تجربه ای به یادماندنی از یک شهر آسیایی را برای شما رقم می زند. از جاذبه های طبیعی و توریستی گوانجو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برج کانتون یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان است و دارای مناظر زیبا و فعالیت‌های هیجان‌انگیز است. کانتون یک برج مخابراتی و گردشگری در شهر گوانجو است که با ارتفاع ۶۰۰ متر، دومین برج بلند در چین و چهارمین سازه مرتفع در جهان است. این برج توسط معماران هلندی طراحی شده و ساختار منحنی و زیبایی دارد. در این برج، امکانات مختلفی برای بازدیدکنندگان وجود دارد، از جمله رستوران‌ها، نمایشگاه‌ها، سالن تئاتر، تله‌کابین، چرخ و فلک و پرش با طناب.

پارک چایم لانگ یک پارک آبی بزرگ و معروف در شهر گوانجو است که دارای امکانات متنوع و جذابی برای گردشگران است. این پارک آبی بزرگ‌ترین پارک آبی آسیاست و امکانات آن در سطح جهانی مطرح و استاندارد است.

خانه اپرای گوانجو دارای معماری زیبا و مدرن است و محل برگزاری نمایش‌های هنری و موسیقی است.

پارک یوکسو پارکی کوهستانی است و آثار تاریخی، طبیعت زیبا، تالاب، حمام عمومی و رستوران‌های محلی فراوانی را در خود جای داده است.

پارک باومو یک پارک سنتی چینی است که میزبان باغ‌ها، درختان، آبشارها، پل‌ها و معابد فراوانی است.

پارک جزیره شامین یک جزیره مصنوعی است و دارای ساختمان‌های قدیمی اروپایی، کافه‌ و رستوران‌ و فروشگاه‌های لوکس است. پارک جزیره شامین یک پارک زیبا و سرسبز در شهر گوانجو است که در یک جزیره مصنوعی واقع شده است.

 این پارک با معماری کلاسیک و غربی ساخته شده و جلوه ای زیبا دارد. وجود بناهای تاریخی، موزه‌ها، کلیساها، هتل‌ها و رستوران‌های لوکس دراین پارک باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.

معرفی شهر گوانجو

حمل و نقل در گوانجو

همانند سایر شهرهای مدرن در دنیا گوانجو هم دارای قطار زیرزمینی با ۸ مسیر است. این ایستگاه یکی از بزرگترین و مجهزترین خطوط ریلی در دنیاست. همچنین قطار سریع السیر پکن به گوانجو نیز یکی از پرترددترین خطوط است. فرودگاه بین المللی گوانجو با نام بایون پس از فرودگاه پکن، پر رفت و آمدترین فرودگاه در دنیا است.

بندر گوانجو یکی از فعال ترین بنادر دنیا است و امکانات حمل و نقل و تبادل کالا در آن به بهترین شکل انجام می شود. با جا به جایی حدود ۱۳ میلیون کانتینر، این بندر از فعال ترین بنادر در جهان است. حمل و نقل در این شهر به راحتی انجام می شود. شهروندان و توریستان می توانند با استفاده از یک کارت الکترونیکی به نام Yang Cheng Tong به راحتی از فروشگاه های این شهر خرید کنند.

تور گوانجو

با وجودی که بیشتر گردشگران و تجار در تمام ایام سال به گوانجو سفر می کنند اما تور گوانجو در زمان برگزاری نمایشگاه معروف کانتون فر Canton Fair – اوایل پاییز از متقاضیان بیشتری برخوردار است.

نمایشگاه کانتون فر در سه فاز برگزار می شود.

فاز ۱ شامل لوازم الکترونیکی و روشنایی، لوازم برقی، محصولات کامپیوتری، وسایل و لوازم یدکی، انواع ماشین آلات و سخت افزار و …

فاز ۲ شامل محصولات تبلیغاتی و هدایا، دکوراسیون لوازم منزل و محصولات خانگی، سرامیک های هنری دست ساز، محصولات باغبانی و … است.

فاز ۳ پوشاک و منسوجات، انواع لباس و پوشاک، محصولات اداری و تفریحات و سرگرمی، تجهیزات پزشکی،‌سایر محصولات غذایی و خوراکی و … می باشد.

برای حضور در نمایشگاه کانتون می بایست ویزای چین دریافت کنید. این نمایشگاه در ۵ روز برگزار می شود و صاحبین مشاغل به معرفی و تبادل محصولات خود می پردازند.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
بهترین هتل‌ های چین بهترین هتل‌ های چین
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348