نکات مهم در سفر به چین

قوانین سفر به چین

این کشور آسیایی با نام جمهوری خلق چین، شگفتی ها و عجایبی دارد که باید قبل از سفر از وجود آن ها آگاه شوید. نکات مهم در سفر به چین علاوه بر دریافت ویزای چین و تور چین، موارد دیگری را شامل می شود که تصمیم داریم در این قسمت راجع به آن ها صحبت کنیم. شاید با این تصور که چین در آسیاست و آسیایی ها فرهنگی شبیه به یکدیگر دارند تصمیم سفر به چین گرفته اید اما باید بگوییم که ذهنیت شما با حقیقت فاصله دارد.

اگر آداب و رسوم چینی ها را با فرهنگ خودمان مقایسه کنیم نتایج بسیار دور از انتظار است. ایرانی ها عادت به سلام و احوال پرسی گرم دارند. آن ها برای خانه هایشان تشک های نرم تهیه می کنند و به تجملات علاقه زیادی دارند. در چین هیچ کدام از این موارد وجود ندارد. پس چطور می توانیم با چینی ها ارتباط بگیریم؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیان کنیم.

نکات مهمی که در سفر به چین باید بدانید

همان طور که می دانید چین یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ‌ترین کشورهای جهان با تاریخچه ای غنی و جاذبه های باستانی است. این کشور با ۱۴ کشور همسایه مرز زمینی دارد و با ۶ کشور به واسطه دریا همسایه شده است. این کشور معدن بزرگی از نیروی انسانی به شمار می رود و به دلیل تجمع فرهنگ های متعدد، اخلاق و رفتار متفاوتی وارد این کشور شده است. همین موضوع باعث شده تا سبک زندگی چینی ها کمی تغییر کند و به شکل کنونی خود دربیاید. در ادامه به نکات مهمی که در سفر به چین باید بدانید می پردازیم.

واحد پول و زبان چینی ها

زبان چینی از دشوارترین زبان های دنیاست. قطعا برای یک سفر چند روزه نمی توان به زبانی به این سختی مسلط شد پس باید با چه زبانی با چینی ها صحبت کنیم؟ اگر فکر می کنید که زبان انگلیسی می تواند راه حل باشد باید بگوییم که چینی ها به زبان انگلیسی مسلط نیستند. با این که این زبان در مدرسه های چینی تدریس می شود اما افراد کمی وجود دارند که بتوانند به زبان انگلیسی با شما صحبت کنند. تنها پل ارتباطی شما با اهالی چین، تور لیدر هایی است که شما به این سرزمین می برند. البته پیشنهاد می کنیم که قبل از سفر عبارات و اصطلاحات ساده روزانه را به زبان چینی یاد بگیرید تا بتوانید گلیمتان را از آب بیرون بکشید.

واحد پول چینی ها یوآن است. البته در این کشور می توانید به دلار نیز خرج کنید اما باید بدانید که تاکسی ها و بعضی از مراکز خرید ممکن است از توریست بودن شما سواستفاده کنند و مقدار پول بیشتری از شما دریافت کنند. به همین خاطر بهتر است قبل از هر چیز به نرخ دقیق هر کالا یا خدمات آگاه شوید.

نکات مهم در سفر به چین

پاسپورت، هویت شماست

در قوانین سفر به چین باید بدانید که پاسپورت از هر چیز دیگری مهم تر است. پلیس های چینی در هر لحظه و هر مکان مشغول کنترل کردن پاسپورت توریست ها و حتی شهروندان چینی هستند. به همین خاطر باید پاسپورت خود را همیشه همراه داشته باشید. اگر ترسی بابت از دست دادن مدارک مهمتان دارید از آن ها چند کپی بگیرید و اصل مدارک را در گاوصندوق اقامتگاهتان بگذارید. حال می توانید کپی های آن را به هنگام گشت و گذار با خود همراه ببرید.

به چاپستیک ها دقت کنید

در لایف استایل چینی ها چاپستیک بسیار ارزشمند است. حتی روش دست گرفتن آن و رها کردن چوب ها در کنار ظرف غذا می تواند معنی خاص خود را داشته باشد. به همین خاطر توجه کنید که باید چاپستیک ها را در کنار ظرف غذا به صورت عمودی بگذارید. هر نوع دیگری که این چوب ها را در ظرف یا میز رها کنید معنی متفاوتی دارد و ممکن است منجر به سوتفاهم های زیادی شود. پس به وجود این قوانین چینی دقت کنید.

چای، نوشیدنی محبوب چینی ها

چینی ها میانه خوبی با چای دارند. آن ها انواع چای را در صبح و شب، ‌در زمان خستگی و یا حتی برای درمان بیماری ها می نوشیدند. این خصیصه در میان ایرانیان نیز رایج است. پس اگر اهل نوشیدن چای باشید چین برایتان همانند بهشت است.

تا می توانید تعارف کنید

از قوانین چینی می توان به تعارف های زیاد به هنگام دریافت یا تحویل یک شی یا غذا اشاره کرد. چینی ها هیچوقت هیچ چیزی را در تعارف اول قبول نمی کنند. حتی اگر به آن احتیاج زیادی داشته باشند. پس سعی کنید بارها دست چینی ها را پس بزنید و در نهایت آن را قبول کنید! خیلی شرایط پیچیده ای نیست. درست مثل فرهنگ تعارف کردن خودمان است. اما باید توجه کنید که مقدار تعارفتان بیش از حد نباشد زیرا ممکن است چینی ها باور کنند شما واقعا آن چیز را نمی خواهید!

قوانین سفر به چین

از دیدن غازها تعجب نکنید

پلیس های چینی به جای سگ از غاز استفاده می کنند. آن ها بر این باورند که غازها قدرت دید بسیاری دارند و می توانند به خوبی همانند یک سگ کارایی داشته باشند. پس اگر در خیابان های این کشور غاز را به جای سگ به عنوان نگهبان همراه پلیس ها دیدید تعجب نکنید.

پاداش ندهید

از قوانین چین می توان به آداب و رسوم دریافت انعام و پاداش راننده ها یا گارسون ها اشاره کرد. دادن انعام  در چین مرسوم نیست مگر این که خود شخص از شما درخواست انعام کند. به طور کلی نکات مهمی در سفر به چین وجود دارد که دانستن آن چالش های سفر را برایتان کاهش می دهد و اجازه می دهد با چینی ها ارتباط بهتری بگیرید.

مقالات مرتبط

بهترین هتل‌ های چین بهترین هتل‌ های چین
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟
دیوار چین ؛ بزرگترین قبرستان دنیا دیوار چین ؛ بزرگترین قبرستان دنیا
پایتخت چین و راز شهر ممنوعه پایتخت چین و راز شهر ممنوعه
معرفی شهر گوانجو معرفی شهر گوانجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348