اطلاعات جامع کشور آلمان

آلمان جزو پیشرفته ترین کشورهای اروپاست که در منطقه شینگن قرار گرفته و برای گذراندن تعطیلاتی جذاب، انتخاب مناسبی است. برای ورود به کشور آلمان نیاز به دریافت ویزای شینگن آلمان دارید بنابراین پیشنهاد می کنیم به مطلب درج شده در سایت با نام ویزای شینگن مراجعه کنید و بقیه مراحل اخذ ویزا را به آژانس هواپیمایی قصر شیرین بسپارید. آگاهی از اطلاعات جامع کشور آلمان، سفر را برایتان شیرین تر از قبل می کند و باعث می شود چالش های سفر به صفر برسد.

آشنایی با اطلاعات جامع کشور آلمان

کشور آلمان با کشورهای زیادی مرز مشترک دارد. به عنوان مثال از شمال به دانمارک، از شرق به لهستان و جمهوری چک ، از جنوب به اتریش و سوئیس‌، از غرب به فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند نزدیک است. پایتخت این کشور شهر برلین است که مهم ‌ترین شهر توریستی نیز به شمار می رود. شهر فرانکفورت در آلمان نیز به عنوان یک شهر تجاری در این کشور جایگاه ویژه ای دارد.

آلمانی ها رفتار های متفاوتی دارند و اصلا قابل پیش بینی نیستند. مثلا ما ایرانی ها به نشانه ادب به پای میهمانان بلند می شویم و سلام و احوال پرسی می کنیم اما این رفتار در آلمان به عنوان شلوغ کاری یا بر هم زدن آرامش جمع تلقی می شود. در کشور آلمان همه چیز به یک دست دادن ساده خلاصه می شود و خوش و بش جایگاه همه پسندی ندارد.

این رفتار آلمانی ها در رستوران نیز به همین شکل است. فرض کنید یکی از دوستانتان تازه رسیده و قرار است میهمانی را شروع کنید. در این زمان کسی نباید از جای خود بلند شود. همگی همان جایی که هستند می مانند و با یک سلام یا حتی یک سر تکان دادن از نفر جدید استقبال می کنند! شاید این فرهنگ برای ما خیلی دور و غیر قابل باور باشد اما باید در سفر به آلمان همگی این موارد را بدانید.

اطلاعات جامع کشور آلمان

در آلمان هزینه نفت و بنزین بسیار زیاد است به همین خاطر اکثر مردم از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل شخصی استفاده می کنند. اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید بهتر است شما نیز با اتوبوس در شهر رفت و آمد کنید.

زبان، واحد پول و مذهب آلمانی ها

زبان رسمی در کشور آلمان زبان آلمانی است. هر چند که زبان انگلیسی در این کشور به میزان زیادی صحبت می شود. آلمانی ها روی زبانشان تعصب زیادی دارد و حتی اگر ببینند که شخصی در حال تلاش برای یادگیری زبان آلمانی هستند برای آن ارزش زیادی قائل شده و سعی می کنند او را یاری کنند. از طرفی برای مهاجرت به آلمان تنها شرط سفت و سخت این کشور یادگیری زبان آلمانی است.

 آلمانی ها به یورو خرج می کنند اما خرید و فروش با دلار هم خیلی ناشناخته نیست. در مورد دین آلمانی ها نیز باید بگوییم که نزدیک به نیمی از مردم آلمان دین ندارد و آن هایی که دینی را برای خود برگزیدند طرفدار مسیحیت هستند.

اقلیم آب و هوایی آلمان

آب و هوای آلمان ۴ فصل است. تابستان های گرم و زمستان های سرد انتظار مسافران را می کشد. اگر قصد سفر به آلمان را در فصولی مانند زمستان دارید همراه با خود لباس های گرم ببرید تا بتوانید از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری این کشور به راحتی بازدید کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم در تفریحات زمستانه مانند اسکی روی یخ که در سراسر کشور آلمان برگزار می شود شرکت کنید. این کشور سواحل زیادی برای آب تنی و شنا دارد. حتی می توانید در کنار ساحل اوقاتی خوش را به خودتان هدیه دهید. کنار آب قدم بزنید و از رستوران های آن محدوده غذایی دریایی سفارش دهید. دریای شمال و دریای بالتیک از دریاهایی هستند که با تور آلمان فرصت بازدید از آن ها را خواهید داشت.

اطلاعات جامع کشور آلمان

مهم ترین شهرهای آلمان

کشور آلمان متشکل از شهرهای مهمی در جهان است. هر کدام از این شهرها به عنوان یک شهر معروف و توریستی در دنیا به شهرت رسیده به همین دلیل قصد داریم معرفی کوتاهی از این شهرها در اطلاعات جامع کشور آلمان داشته باشیم.

  • برلین

برلین پایتخت کشور آلمان، جایگاه بزرگ ترین شهر اتحادیه اروپا بعد از لندن را از آن خود کرده است. برلین دارای جاذبه های گردشگری متعددی مانند موزه‌ ها و گالری‌ های هنری، پارک‌ ها، بناها و آثار تاریخی، جشنواره‌ ها و رویدادهای فرهنگی  است.

  • هامبورگ

هامبورگ یکی دیگر از شهرهای آلمان که در قسمت شمالی واقع شده‌ و پس از برلین هشتمین رتبه را در اتحادیه اروپا دارد. هامبورگ یکی از شانزده ایالت آلمان به شمار رفته و ۲ برابر لندن و ۷ برابر پاریس وسعت دارد. این شهر بر کرانه رود البه – Elbe بنا شده‌ است.

  • مونیخ

در جنوب شرقی آلمان بر کرانه رودخانه ایسار و شمال رشته کوه آلپ شهر مونیخ را می توانید پیدا کنید. شهر مونیخ سومین شهر بزرگ آلمان از نظر وسعت پس از برلین و هامبورگ است.

  • دوسلدورف

یکی از بزرگ ترین شهرهای آلمان شهر دوسلدورف است. این شهر زیبا با بنادر رودخانه ای در غرب کشور آلمان قرار گرفته و بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر مقر اقتصادی، فرهنگی و سیاسی منطقه راین به شمار می آید. شهر دوسلدورف به علت موقعیت جغرافیایی خود دارای فرودگاه بین‌ المللی و نمایشگاه‌ های معروف تجاری است.

  • اشتوتگارت

اشتوتگارت در دنیا به شهر خودروسازی معروف است. دو برند معروف خودرو با نام های مرسدس-بنز و پورشه در این شهر دفاتر مرکزی و نمایشگاه های خود را دارند. علاوه بر آن، این شهر محل تولید بسیاری از شرکت‌ های بزرگ دیگر در موضوعات مختلف است. این شرکت ها عبارت اند از مباحث فناوری اطلاعات، مهندسی، فضایی و بیوتکنولوژی. به طور کلی اشتوتگارت یک شهر پر جنب و جوش، زیبا و جذاب است که برای بازدیدکنندگان سفر هیجان انگیزی را به ارمغان می آورد.

جاذبه های گردشگری کشور آلمان

به طور کلی کشور آلمان یک کشور تاریخی با جاذبه های گردشگری فراوان است و برای هر سلیقه ای یک پیشنهاد خاص دارد. بهتر است در اطلاعات جامع کشور آلمان، نام برخی از دیدنی های این کشور را بدانید. این جاذبه های گردشگری عبارت است از: قلعه نوی شوان اشتاین، کاخ بلوو برلین، باغ‌ وحش فرانکفورت، خیابان فردریش (فریدریش اشتراسه)، خیابان مونکبرگ‌ استریب،‌ موزه تاریخ هامبورگ، دریاچه‌ داخلی آلستر و دیگر موارد.

مقالات مرتبط

برلین، آمیزه‌ای از تاریخ و مدرنیته در آلمان برلین، آمیزه‌ای از تاریخ و مدرنیته در آلمان
غذاهای محلی هامبورگ، خاطره‌ای بی‌نظیر از تور آلمان غذاهای محلی هامبورگ، خاطره‌ای بی‌نظیر از تور آلمان
هانوفر، باغ شهری صنعتی در آلمان هانوفر، باغ شهری صنعتی در آلمان
مونیخ، شهری که نامش با فوتبال گره خورده مونیخ، شهری که نامش با فوتبال گره خورده
هامبورگ، دروازه ای رو به جهان هامبورگ، دروازه ای رو به جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348