آشنایی با بهترین شهرهای ژاپن

آشنایی با بهترین شهرهای ژاپن

ژاپن، کشوری سرسبز و مدرن است که شهرهای بسیار زیبایی را در دل خود دارد و همه ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان با در دست داشتن ویزای ژاپن و تهیه تور ژاپن به سمت کشور آفتاب تابان سفر می کنند. شما هم می توانید همانند بسیاری از افراد با استفاده از بلیط هواپیما ایران به ژاپن و یا تورهای ژاپن به سمت دیدنی ترین کشور در آسیای شرقی راهی شوید. اما توصیه ما به شما این است که پیش از آن که این کشور را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید، کمی دست نگه دارید و مطلب آشنایی با بهترین شهرهای ژاپن را مطالعه نمایید.

ژاپن، مجموعه ای از جزایر در شمال غرب اقیانوس آرام و منطقه آسیای شرقی‌ست که یکی از قطب های برتر اقتصادی در آسیا و سراسر جهان به شمار می رود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کشور ژاپن عددی بالغ 4000 جزیره وجود دارد که شیکوکو، هونشو، کیوشو و هوکایدو جزء معروف ترین جزایر این کشور است. به واسطه وجود این جزایر می‌توان این کشور را یک جزیره خطاب کرد.

با قصر شیرین در ادامه همراه باشید تا بعد از مطالعه بتوانید بهترین شهرهای ژاپن را برای سفر انتخاب کنید. در واقع هدف از جمع آوری و ارائه این مقاله این است که سبد انتخابی شما را جمع و جورتر کنیم و احتمال پشیمانی شما را از انتخاب مقاصد گردشگری، به صفر نزدیک تر کنیم.

اوساکا، بندر باستانی ژاپن

اولین شهری که در مطلب آشنایی با بهترین شهرهای ژاپن قصد معرفی آن را داریم، بندر باستانی ژاپن یعنی اوساکا است که یکی از شهرهای کوچک و زیبای ژاپن به شمار می رود. شاید پیش خود فکر کنید این شهر در جنگ جهانی دوم از بین رفت اما جالب است بدانید که این شهر بعد از این جنگ در مدت زمان کوتاهی با استفاده از شیوه های مدرن بازسازی شد. به همین دلیل زمانی که به اوساکا سفر می کنید آثار بسیار کمی از بناهای تاریخی را با چشمان خود خواهید دید.

خوب است بدانید که اوساکا (اوزاکا)، جزء مراکز سنتی و اصلی در اقتصاد کشور ژاپن است که با وجود جاذبه های توریستی متنوع و ترکیبی از زندگی مدرنیته و سنتی توانسته است به یکی از مقاصد گردشگری تورهای ژاپن محسوب شود و افراد این شهر را در لیست برنامه ریزی سفر خود قرار دهند تا در نهایت لحظاتی به یادماندنی و لذت بخش را در طول مسیر زندگی‌تان تجربه کنید.

در این شهر موزه هایی دیدنی، قلعه اوساکا و آکواریوم معروفی به نام آکواریوم اوساکا وجود دارد. به دلیل وجود اماکن نام برده و دیگر مکان های دیدنی در این شهر، اوساکا به عنوان یکی از قطب های توریستی و گردشگری ژاپن به شمار می رود.

اگر به سفری به دور از هیاهو و آرامش علاقه مند هستید، شهر اوساکا ژاپن گزینه مناسبی برای شماست.

  • هیروشیما، شهر سوختن و ساختن در ژاپن

زمانی که در هر جمعی نام هیروشیما به گوش می خورد، بی شک هر فردی را به یاد بمباران هسته ای می اندازد. بمباران هسته ای که باعث شد شهر هیروشیما ژاپن به شهری ویران تبدیل شود. اما بعد از بمباران، ژاپنی عزم خود را جزم کردند و با استفاده از اراده خود توانستند شهر خرابه و ویران شده خود را به شهری مدرن تر و بهتر از روز اول بنا کنند. هیروشیما را می توان جزء بهترین شهرهای ژاپن در نظر گرفت. با پا گذاشتن در سطح این شهر می توانید دنیایی از فرهنگ و پیشینه ای تاریخی را با چشمان خود ببینید و بعد به سمت توریستی ترین جاذبه های این شهر بروید و لحظات خوشی را در طول سفر خود بگذرانید.

نوع آب و هوای این شهر مرطوب و نیمه گرمسیری‌ست و در دو ماه تیر و مرداد نیز آب و هوایی بسیار گرم بر روی شهر حاکم است. به طور کلی میزان تابش آفتاب در این شهر نسبت به دیگر شهرهای ژاپن بیش تر است. بهترین زمان برای سفر به شهر سوختن و ساختن (هیروشیما) در فصل تابستان است.

توکیو

  • توکیو، دومین شهر پرجمعیت ژاپن

توکیو، دومین شهر پرجمعیت کشور ژاپن است که هر ساله افراد زیادی از اقصی نقاط جهان به سمت این کلان شهرسفر می کنند. توکیو به عنوان پایتخت کشور ژاپن و کلان شهری بزرگ، یکی از مهم ترین شهرها در قاره آسیاست. طبیعت توکیو بسیار زیبا و دیدنی‌ست. در این شهر درخت های گلاس بسیار زیادی وجود دارد که در زمان خودش یعنی ماه آوریل شکوفه می دهند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شکوفه گیلاس نماد ملی ژاپن است. در ماه آوریل ظاهر شهر توکیو و دیگر شهرهای ژاپن به قدری زیبا و دیدنی می شود که حتی با تعریف آن هم نمی توان زیبایی توصیف ناپذیر آن را درک کرد.

همانطور که در ابتدای این بخش گفته شد شهر توکیو، شهری پرجمعیت است. بدون شک رانندگی در چنین شهری و آن هم با این جمعیت می تواند خسته کننده باشد. به عبارت دیگر در دیگر شهرهای بزرگ جهان همچون تهران، ما با ترافیک ماشین و وسایل نقلیه مواجه هستیم اما ترافیک در شهر توکیو کمی متفاوت تر است.

در این شهر به دلیل تراکم بالای جمعیت علاوه بر ترافیک های ماشینی نیز ترافیک های انسانی وجود دارد. در واقع جمعیت این شهر به قدری زیاد است که اگر به این شهر سفر کنید و با قطارهای شهری جا به جا شوید، خواهید دید که ایستگاه راه آهن توکیو یکی از شلوغ ترین راه آهن های جهان است که به طور میانگین روزانه 3 میلیون نفر با قطارهای شهری در سطح شهر جا به جا می شوند.

  • کیوتو، پایتخت هزار ساله

یکی دیگر از شهرهایی که در مطلب آشنایی با بهترین شهرهای ژاپن به آن می پردازیم، شهر کیوتو است. این شهر جزء شهرهای تاریخی ژاپن است که نسبت به دیگر شهرهای ژاپن دارای پیشینه و تمدن تاریخی‌ست.

این شهر بیش از 1000 سال پایتخت امپراتوری ژاپن بوده و رویدادهای مختلفی را به خود دیده است. در واقع کیوتو در سال 764 میلادی به عنوان پایتخت امپراتوری ژاپن معرفی شد و از آن زمان تا سال 1869 میلادی پایتخت امپراتوری این کشور باقی ماند. به همین سبب ژاپن را می توان جزء بهترین شهرهای گردشگری ژاپن به شمار آورد.

 کیوتو بیش از هزاران سال است که پایتخت امپراتوری ژاپن بوده است. از آثار و بناهای تاریخی به جا مانده از دوران امپراتوری ژاپن می توان به کاخ های سلطنتی اشاره کرد. همچنین در کنار کاخ های این شهر نیز خیابان های سنگفرش شده، کافه رستوران های قدیمی و سالن های نمایش سنتی وجود دارد. این تلفیق استثنایی باعث شده که شهر کیوتو (Kyoto) جزء پرطرفدارترین شهرهای ژاپن محسوب شود.

علاوه بر مواردی که تا به این جای مطلب گفته شد، در شهر کیوتو جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد که در تمام ایام سال میزبان گردشگران زیادی بوده است. از جمله مناطق گردشگری شهر کیوتو می توان به قصر سلطنتی کیوتو، معبد طلایی قلعه نیجو، معبد فوشیمی ایناری، منطقه کینکاکوجی، کاخ امپراتوری کیوتو و منطقه گیون اشاره کرد.

بنابراین اگر به این شهر سفر کردید حتما به دل کوچه پس کوچه های این شهر بروید و زیبایی های پیدا و پنهان آن را کشف کنید و از تماشای آن ها لذت ببرید.

کوبه

  • کوبه، شهری بندری در ژاپن

آخرین شهری که قصد داریم در مقاله آشنایی با بهترین شهرهای ژاپن به آن بپردازیم، شهر کوبه ژاپن است. اگر به دنبال سفری به یادماندنی، غذاهایی لذیذ و مناطق گردشگری طبیعی مانند دریا و کوه هستید، شهر بندری کوبه در ژاپن می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. شاید این شهر بهاندازه شهرهای اوساکا و کیوتو خیلی توریستی نباشد اما بازدید از این شهر هم خالی از لطف نیست!

کوبه، یکی دیگر از شهرهای بزرگ کشور ژاپن بوده که در رتبه ششم شهرها بزرگ این کشور قرار دارد. در سطح این شهر مراکز خرید گوناگونی وجود دارد که می توانید مدرن ترین محصولات دنیای مد و فشن را با چشمان خود ببینید و در صورت دلخواه وسایل مورد نیازتان را انتخاب و خریداری نمایید.

خوب است بدانید که این شهر اولین شهر بندری کشور ژاپن است که افراد زیادی از اقصی نقاط دنیا در آن اقامت دارند و زندگی می کنند. تنوع زیاد در جمعیت این شهر باعث شده که شهر کوبه به یکی از شادترین و سرزنده ترین شهرهای ژاپن تبدیل شود که جاذبه های توریستی زیادی را در خود حفظ کرده است.

هنگامی که به شهر کوبه (kobe) سفر کردید و یا به تصاویر این شهر در دنیای اینترنت توجه کرده باشید متوجه خواهید شد که کوبه بین مناطق طبیعی (کوهستان ها و دریاها) قرار گرفته است. با گشت و گذار در سطح این شهر می‌توانید رستوران ها و جاذبه های گردشگری زیادی را ببینید و لذت ببرید. در نهایت با تفریح در این شهر و چشیدن طعم غذاهای لذیذ آن می توانید با فرهنگ و آداب ساکنین این شهر آشنا شوید.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348