برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

Malaysia's Petronas Twin Towers

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور پر بحث ترین برج های دنیا هستند. زیرا برخی از افراد معتقدند که بلندترین برج جهان، برج خلیفه در دبی با ارتفاعی حدود ۹۰۰ متر است. پس برج هایی که در کوالالامپور مالزی ساخته شده بلندترین برج در جهان نیستند! در این بخش قصد داریم که به این مقوله بپردازیم و پاسخ این سوال را برای همیشه در ذهنتان ثبت کنیم. برج خلیفه بلندترین برج جهان و برج های پتروناس بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند.

این دو برج با هدف نمایش دادن میزان ثروت فزاینده در مالزی ساخته شده و تمایل این کشور برای حضور پر رنگ تر در جوامع بین الملل را نشان می دهد. هر برج شامل ۸۸ طبقه است که هر کدام از طبقات با کاربری خاصی در اختیار افراد قرار گرفته است. بعضی از این طبقات متعلق به دفاتر شرکت ملی نفت و گاز پتروناس است و دیگر طبقات جنبه توریستی به خود گرفته است.

شرکت صادرات نفت و گاز در برج های پتروناس با تقریبا ۳۵ کشور در سراسر جهان در حال تجارت است. همین موضوع باعث می شود که ثروت روزافزونی به سوی این کشور سرازیر شود. 

با توجه به اهمیت این برج در کوالالامپور یکی از بدیهی ترین مناطقی که در تور مالزی از آن بازدید می کنید این برج های دوقلوی پتروناس هستند. در نظر داشته باشید که برای سفرهای زیر ۱۴ روز به مالزی نیاز به اخذ ویزای مالزی ندارید. برای اطلاع از مراحل سفر به مالزی بهتر است با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی قصر شیرین در تماس باشید.

برج‌های دوقلوی پتروناس بلندترین برج‌ های دوقلوی جهان

قرار است کمی بیشتر با PETRONAS آشنا شویم. پتروناس کوالالامپور بر اساس گزارش سالانه Brand Finance (برند فایننس یک شرکت بریتانیایی) که در مورد ارزشمندترین و قوی ترین مارک های O&G پژوهش می کند، شرکت پتروناس را برای سومین سال متوالی به عنوان قوی ترین برند نفت و گاز (O&G) جهان اعلام کرد.

بازاریابی و توزیع فرآورده های نفتی، پردازش گاز و مایع سازی، عملیات شبکه خط لوله انتقال گاز از فعالیت هایی است که در این برج انجام می شود.

خوب است بدانید کلمه پتروناس مخفف کلمه “Petroliam Nasional” است که به نام شرکت ملی نفت مالزی نام گذاری شده است. در حقیقت برج های دوقلوی پتروناس به نام شرکت پترولیام ناسیونال است. این شرکت مالک برج ها بوده و برج شماره یک به طور کامل توسط دفتر مرکزی آن ها اداره می شود.

برج‌های دوقلوی پتروناس

نکته دیگری که درباره برج های دوقلوی پتروناس باید بدانید این است که در سال ۱۹۹۶، پس از این که مناره‌ ها به ساختمان‌ ها متصل شدند و هر کدام به ارتفاع کامل خود رسیدند، برج‌ های دوقلوی پتروناس به عنوان بلندترین بناهای مدرن جهان معرفی شدند.

مالک برج‌ های دوقلوی پتروناس کیست؟

مالک این برج های دوقلوی بلند قامت متعلق به دولت مالزی است. این شرکت بزرگ کلیه منابع نفت و گاز مالزی را در اختیار داشته و مسئولیت توسعه و ارزش افزوده به این منابع را نیز بر عهده دارد. PETRONAS در بین بزرگترین شرکت های Fortune Global 500 (فهرستی از ۵۰۰ شرکت بین‌ المللی فعال در صنایع مختلف را معرفی می کند) در جهان قرار دارد.

بلندترین برج‌های دوقلوی جهان

دیدنی های برج دوقلوی مالزی

عظمت بی کران مالزی را می توانید بر فراز قله برج هایش ببینید. این کشور به قدری زیباست که رتبه بالایی میان ده کشور برتر توریستی در دنیا کسب کرده و توانسته توریستان زیادی را از سراسر جهان به دیدار خود بیاورد. تهیه تور مالزی و در پی آن دریافت ویزای مالزی روزهای شیرین و هیجان انگیزی را به زندگی تان اضافه می کند. دیدن سواحل در کنار آسمان خراش های متعدد به همراه جاذبه های فرهنگی و سنتی همه و همه در مالزی در اختیار شماست. بهتر است در بازدید از برج دوقلوی مالزی خود را به تور لیدر بسپارید تا موارد متعدد را به شما معرفی و نشان دهد.

پس از خرید بلیط خود تور گروهی ۴۵ دقیقه ای بازدیدتان آغاز می شود. اولین توقف در اسکای بریج در طبقه ۴۱ خواهد بود که در آن ۱۷۰ متر بالاتر از سطح خیابان خواهید ایستاد.

سپس تور لیدر شما را به سمت عرشه بازدید می برد که در طبقه ۸۶ واقع شده و با منظره ای خیره کننده از خط افق شهر از شما استقبال می کند. پس از آن، به طبقه ۸۳ می روید تا نمایشگرهای دیجیتال ویدیوی نمایشی از برج را در اختیارتان قرار دهند. در نهایت، این تجربه را با بازدید از فروشگاه سوغات و محصولات در برج‌های دوقلوی پتروناس به اتمام می رسانید.

حقایقی درباره برج های دوقلوی پتروناس

برج دوقلوی پتروناس

  • معماری این برج ها طرحی پست مدرن است که برای نماد کوالالامپور را به تصویر می کشد. با این حال، نمای شیشه‌ ای برج‌ ها به گونه‌ ای طراحی شده بود که نقش و نگاره های اسلامی و فرهنگ مالزی را بازتاب دهد.
  • ساخت برج های پتروناس حدود ۱.۶ میلیارد دلار هزینه برداشته اما با توجه به رونق اقتصادی این برج ها و تاثیر آن بر جذب توریست یکی از بهترین تصمیمات در سطح کشور مالزی بوده است.
  • اگر سری به برج میلاد زده باشید می دانید که تا یک سطح مشخصی می توان بالا رفت. شاید ارتفاع برج بلند باشد اما امکان بازدید از آن ممکن نیست. خوب به تصویر این برج ها نگاه کنید. پلی را مشاهده می کنید که این دو برج را در طبقه ۴۱ و ۴۲ به هم متصل می کند.در آن قسمت بلندترین پل آسمان جهان وجود دارد. البته اگر بخواهید می توانید تا طبقه ۸۶ بالا بروید و جهان را زیر پایتان احساس کنید.
  • جالب است بدانید که آلن «اسپایدرمن» رابرت، یک کوهنورد فرانسوی که میل زیادی به بالا رفتن از ساختمان‌ های بلند دارد؛ در سال ۲۰۰۹ تنها با دستان خالی خود، بدون تجهیزات ایمنی در کمتر از ۲ ساعت از برج بالا رفت.

اکنون که چند نکته و حقایق جالب در مورد برج‌های پتروناس را برایتان گفتیم بهتر است هر چه زودتر خود را به مالزی برسانید و تجربه بازدید از این بنای غول پیکر را در آلبوم خاطرات خود ثبت کنید. بدون شک مالزی بهترین انتخاب برای یک مسافرت همه چیز تمام است.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348