راهنمای سفر به ارمنستان

ارمنستان

ارمنستان زیبا و معروف، کشوری باستانی است و مقصدی محبوب برای تمام جهان مخصوصا ایرانی ها به شمار می رود. با توجه به موقعیت کوهستانی ارمنستان، در این کشور صخره ها و سنگ های ریز و درشت به وفور یافت می شود به همین دلیل آن را کشور سنگ ها خطاب می کنند. در راهنمای سفر به ارمنستان قصد داریم که اطلاعاتی مفید از این کشور را در اختیارتان قرار دهیم.

امروزه سفر به ارمنستان و دیگر کشورهای همسایه به صورت زمینی و با ماشین شخصی طرفداران بسیاری پیدا کرده اما اگر جزو آن دسته از افراد هستید که علاقه چندانی به سفرهای جاده ای ندارید می توانید با خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان خود و عزیزانتان را به یک سفر لذت بخش دعوت کنید. البته در نظر داشته باشید که تور ارمنستان هم اکنون در آژانس هواپیمایی قصر شیرین فعال است؛ بنابراین اگر نگران هزینه ها و چالش های سفر به خارج از کشور هستید می توانید با این تورها، سفری هموارتر را تجربه کنید.

راهنمای سفر به ارمنستان بدون ویزا

راهنمای سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان برای بعضی از کشورها مانند ایران شرایط آسان تری دارد. این شرایط را می توان عدم نیاز به ویزا، فاصله کم میان ایران و ارمنستان و نزدیک بودن فرهنگ اهالی این دو کشور دانست. حتی بعضی از ارمنی ها، زبان فارسی را متوجه می شوند و ممکن است بتوانند چند کلمه ای با شما به فارسی صحبت کنند. این مکالمات بیشتر در مواقعی به کارتان می آید که به دنبال یک جاذبه گردشگری هستید و یا می خواهید بهترین رستوران منطقه را برای صرف وعده غذایی پیدا کنید.

به طور کلی ایرانیان برای سفر به ارمنستان نیازی به دریافت ویزا ندارند و به مدت ۹۰ روز در این کشور می توانند حضور داشته باشند. 

جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان

می دانید که کشورهای ترکیه و ارمنستان در همسایگی ایران هستند و مسافران در فاصله زمانی کوتاهی به این دو کشور می رسند. اما اغلب بین این که اولین سفرشان را با کدام یک از این کشورها شروع کنند دچار شک می شوند. در این قسمت می خواهیم به شما پاسخ نهایی را به این دو راهی به شما بگوییم. اگر جزو تاریخ دوستان و باستان شناسان هستید می توانید ارمنستان را به جای ترکیه انتخاب کنید. اما اگر می خواهید سفر هیجان انگیزتری تجربه کنید بهتر است به سراغ ترکیه بروید. البته این به آن معنا نیست که هر کدام از این دو کشور تمام جنبه های گردشگری را در بر نمی گیرد اما در این که ارمسنتان جاذبه های تاریخی بیشتری دارد شکی نیست.

ارمنستان یک کشور با تاریخ و فرهنگ غنی است که دارای مجموعه‌ های باستانی، طبیعی و فرهنگی منحصر به فردی است. برخی از این جاذبه ها به شرح زیر است.

شهر ایروان – Yerevan

یک شهر تاریخی در قلب ارمنستان است که بیشتر اماکن تاریخی و آثار باستانی را در دل خود جای داده است. این شهر که به عنوان پایتخت ارمنستان شناخته می شود مقصد اصلی تورهای گردشگری به ارمنستان است. زیرا مهم ترین جاهای دیدنی مانند کاسکاد و کاخ ارمنستان در این شهر قرار دارند.

کاسکاد

  • کاسکاد – Cascade Complex

کاسکاد یا همان هزار پله ارمنستان یک منطقه پلکانی با شکوه است که در پایتخت این کشور قرار گرفته و بخش اصلی شهر ایروان را به پارک هافتناک (Haghtanak) و خیابان مانیومنت (Monument) متصل می کند. در قسمت داخلی کاسکاد می توان با استفاده از پله برقی به سمت بالا رفت. این امکان برای افراد کم توانی است که دوس دارند از این منطقه گردشگری بازدید کاملی داشته باشند. در این بخش موزه هنری کافسجیان (Cafesjian) نیز وجود دارد که بازدید را برایتان پربارتر از قبل خواهد کرد. کاسکاد به نوعی نماد ارمنستان است.

روستای گارنی – Garni

یک منطقه باستانی زیبا در ارمنستان است که آثاری همچون معبد گارنی و کلیسای گارنی را برای نمایش در دسترس بازدیدکنندگان قرار می دهد. این معبد سنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و شما با دیدن این روستا تجربه نزدیکی از دیدن آثار تاریخی جهان را کسب می کنید.

  • کلیسای گارنی – Mashtots Hayrapet Church of Garni

یک کلیسای باستانی در ارمنستان است که با دیدن آن به یاد خانه های جنگلی در انیمیشن های دیزنی می افتید. این کلیسا به دلیل معماری منحصر به فرد خود شهرت زیادی دارد و جاذبه‌ ای محبوب و البته کمی خوفناک برای گردشگران است.

دریاچه سوان – Lake Sevan

با بازدید از دریاچه سوان به دیدن بزرگ ترین دریاچه در ارمنستان می روید که به عنوان یکی از جاذبه های توریستی محبوب در شهر ایروان است. این دریاچه منظره ای چشم نواز را از غروب خورشید پیش چشمان شما ترسیم می کند. آب درخشان این دریاچه بر زیبایی های این منطقه افزوده است.

دژ آختالا – Akhtala

یک قلعه قدیمی و تاریخی است، که در بالای تپه‌ ای قرار گرفته و دارای چشم‌ اندازی فوق‌ العاده‌ و فضای سبزی بکر است.

تنوغ غذایی ارمنی ها

در مقاله راهنمای سفر به ارمنستان باید درباره تنوع غذایی این کشور نیز اطلاعاتی را کسب کنید. اهالی ارمنستان دستپخت بی نظیری دارند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که به غذاهای هتل ها بسنده نکنید و وعده هایی در رستوران های محلی یا بومی میل کنید. قطعا عطر و طعم غذاهای ارمنی در یادتان می ماند و زمانی که به مبدا خود برگشتید اولین کار جستجوی طرز تهیه آن غذاهایی است که در ارمنستان نوش جان کرده اید. از غذاهای ارمنستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کباب ارمنی یا (Khorovats)

کباب ارمنی Khorovats

یک کباب فوق العاده خوش مزه که به دفعات امتحانش می کنید و در نهایت منجر به اضافه وزن شما می شود. اگر طرفدار کباب هستید طعم لذیذ و متفاوت این کباب ارمنی را از دست ندهید.

دلمه (Dolma)

این دلمه از فرهنگ ترک ها آمده و روش پخت ترکی نیز دارد. محتویات دلمه که شامل کدو، گوجه فرنگی و بادمجان است را درون برگ انگور می پیچند و داخل سسی با ادویه های مختلف می پزند. طعم خوشایند ترش و شیرین این دلمه از ذهنتان پاک نخواهد شد.

پیتزای ارمنی یا (Lahmajoon)

این غذا نیز نمونه یک غذای ترکی است اما به روش ارمنی طبخ می شود. این پیتزا طعم دل پذیری دارد. علاوه بر آن بسیار سالم است و متریال آن فقط گوشت و سبزیجات است. پیتزای ارمنی برای کودکان مناسب نیست زیرا کمی تند است و وجود ادویه های زیاد ممکن است برای آن ها مضر باشد.

پیتزای ارمنی

هریسا (Harissa)

هریسا نماد قدرت و جسارت در کشور ارمنستان است. این غذا یک فرنی بسیار غلیظ است که با استفاده از گندم و گوشت مرغ یا بره درست می شود. هریسا زمان پخت ۵ ساعته را می طلبد اما طعمی به یاد ماندنی از غذاهای اصیل ارمنی را در خاطرتان ثبت می کند.

 نکات مهم در سفر به ارمنستان

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، بهتر است برخی نکات مهم را پیش از سفر بدانید.

  • بهترین زمان برای سفر به ارمنستان بهار (آوریل تا ژوئن) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است و به عنوان بهترین زمان‌ ها برای بازدید از ارمنستان شناخته می‌ شوند پس اگر می خواهید هزینه ها را کمتر کنید در این فصول به ارمنستان نروید.
  • پولی که باید در ارمنستان خرج کنید در حال حاضر درام ارمنستانی است. به این ترتیب پیشنهاد می کنیم که برای سفر به این کشور پول خود را تبدیل کنید تا در مواقع لزوم بتوانید از آن ها استفاده کنید. البته در اکثر فروشگاه ها و مراکز خرید یا حتی تاکسی های ارمنستان دلار را نیز از شما قبول می کنند.

به طور کلی ارمنستان یک کشور امن است و خبری از جنگ و ناهنجاری های خیابانی نیست اما این موضوع به آن معنا نیست که احتیاط و آگاهی لازم را در مورد محیط اطراف خود نداشته باشید. بهتر است لوازم قیمتی و ارزشمند خود را در هتل بگذارید و با خیال راحت به گشت و گذار بپردازید.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348