زیباترین آبشارهای جهان

زیباترین آبشارهای جهان

بدون شک آبشارها را می توان بهشت روی زمین دانست. اگر بیشتر فکر کنید می بینید که تمامی اوصاف بهشت در زیبایی آبشار گنجانده شده است. آب هایی که از لا به لای سنگ ها و گیاهان سبز رنگ جریان دارد، صدای آرامش بخش برخورد قطرات آب با سطوح سنگی یا چوب درختان، پرندگان بومی که گهگاهی از جلوی نظر شما گذر می کنند؛ همه و همه نمای تکه ای از بهشت، آن هم روی زمین است! در زیباترین آبشارهای جهان می خواهیم چند مورد از مناظر زیبای خلقت را به شما معرفی کنیم. آبشارهایی که در دنیا شهرت دارند و آمار سالیانه گردشگران را بالا برده اند. در نظر داشته باشید که بعضی از آبشارهای طبیعی در مناطق صعب العبور قرار دارند و دسترسی به آن ها سخت است. برخی از آن ها نیز با مسیرهای چوبی یا پله های سنگی قابل رویت است.

آبشار آنجل ونزوئلا

اگر شما هم به اشتباه،‌ بلند ترین آبشار جهان را آبشار نیاگارا می دانید باید این واقعیت را قبول کنید که آبشار حیرت انگیز آنجل، این لقب را از آن خود کرده است. این آبشار با ۹۷۹ متر ارتفاع حدود ۱۵ برابر از نیاگارا بلند تر است و بلندترین آبشار جهان به شمار می رود. آبشار آنجل در ونزوئلا قرار گرفته و شکوه و عظمتش لرزه به جانتان می اندازد.

زیباترین آبشارهای جهان

آبشار اومفانگ تی لر سو تایلند

در تور تایلند بازدید از آبشار اومفانگ تی لر سو را فراموش نکنید. البته دیدن این آبشار برای افراد کم توان توصیه نمی شود زیرا حدود ۳ ساعت پیاده روی و بعضا صخره نوردی برای رسیدن به آبشار لازم است. خوب است بدانید که در ۲۸ کیلومتری آبشار، یک شهر کوچک با نام یومفنگ وجود دارد که می توانید خستگی راه را در یکی از اقامتگاه های این شهر رفع کنید. پس از آن که نفسی تازه کردید و دوباره به راه افتادید در نزدیکی آبشار از دیدن امکانات رفاهی تعجب نکنید. این امکانات برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده و شامل خدمات کمپ، سرویس بهداشتی، اتاق حمام و چند مغازه کوچک برای رفع نیاز به آب و غذا می شود.

آبشار ایگواسو آرژانتین و برزیل

از زیبایی های این آبشار هر چقدر که بگوییم باز هم آن طور که باید حق مطلب ادا نمی شود. این آبشار حیرت انگیز به گونه به دلتان می نشیند که پس از بازگشت از تور برزیل دلتنگ آن خواهید شد. در آبشار ایگواسو تلفیق آب و جنگل را به صورت یک جا می بینید! شاید برایتان جالب باشد که بدانید در اطراف این آبشار، گونه های جانوری و انواع گوناگون پستاندار وجود دارد. همین امر باعث شده تا آبشار ایگواسو بیش از پیش میان گردشگران جهانی معروف و محبوب شود.

یک افسانه قدیمی درباره این آبشار وجود دارد که می گوید این آبشار به دست یکی از خدایان ساخته شده و زمانی که دختر مورد علاقه اش با شخص دیگری ازدواج کرده، آن دختر و شوهرش را باهم توی آبشار غرق کرده است!

زیباترین آبشارهای جهان

 

آبشار اسکگوافوس ایسلند

این آبشار مناسب افرادی است که توانایی عبور از مسیرهای سخت را ندارند زیرا در این منطقه یک فضای وسیع برای عبور و مرور گردشگران وجود دارد. ارتفاع آبشار اسکگوافوس ۲۵ متر است و فضایی عالی برای عکاسی و فیلم برداری به شمار می رود. فیلم دنیای تاریکی و فیلم دیگری دو سینمایی جذاب است که در این منطقه فیلم برداری شده است. این آبشار شگفت انگیزترین آبشار ایسلند است.

آبشار دیوار ویپینگ جزایر هاوایی

مرطوب ترین منطقه کره زمین جزیره کائوآئی Kauai در جزایر هاوایی است. این منطقه به علت وجود آبشارهای زیاد این نام را در میان دنیا کسب کرده است. همان طور که در تصویر زیر می بینید آبشار دیوار ویپینگ به صورت نخ های سفید میان یک دفتر سبز رنگ جاری هستند. ارتفاع این آبشار زیاد است و منظره شگفت انگیزی را به وجود آورده است.

زیباترین آبشارهای جهان

آبشار نیاگارا کانادا و ایالات متحده آمریکا

در این بخش به معرفی آبشاری نام آشنا و معروف می پردازیم. آبشار نیاگارا منظره سحرآمیزی را پیش چشمان شما ترسیم می کند. خوب است بدانید که این آبشار از ۳ بخش مجزا تشکیل شده که نام هایی از قبیل نعل اسبی،‌ آبشار آمریکایی و نقاب عروس دارد. این سه قسمت تفاوت هایی با یکدیگر دارند اما همگی به زیبایی بیشتر این منطقه افزوده اند. برای بازدید از این بخش می توانید با استفاده از قایق های تفریحی میان آب های نیاگارا به راه بیفتید و از تمامی قسمت های این آبشار دیدن کنید. همان طور که می دانید برای سفر به کانادا و بازدید از جاذبه های گردشگری آن نیاز به اخذ ویزا کانادا دارید. برای دریافت اطلاعات در این باره می توانید به سایت قصر شیرین مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

زیباترین آبشارهای جهان

آبشار روبی، تنسی آمریکا

وجودیت این آبشار با ذهنیتی که ما از آبشارهای سطح جهان داریم بسیار متفاوت است. آبشار روبی در اعماق زمین واقع شده و باید برای بازدید از آن از یک راه باریک و تنگ که فقط راه رفت و آمد یک فرد بالغ است عبور کنید. زیبایی های این منطقه از زمانی آغاز می شود که وارد غار می شوید و آبشار درون ریز روبی را می بینید. خوب است بدانید داخل این غار یک گونه جانوری وجود ندارد که دلیل آن هم به طبع مسیر صعب العبور آن است. این غار در ۲۴۰ میلیون سال قبل کشف شد و طبق گزارشات به دست آمده قبلا به حالت یک دریای کم عمق بوده است. با سفر به ایالت تنسی آمریکا می توانید در این مکان ماجراجویی خاطره انگیزی انجام دهید.

آبشار ماداکاری ‌پورا اندونزی

در آخرین معرفی از زیباترین آبشارهای جهان، نام آبشار ماداکاری ‌پورا اندونزی را می بینید. این آبشار در جزیره جاوه قرار دارد و به متراکم ترین جزیره جهان معروف است. آبشار ماداکاری پورا بر جذابیت های این جزیره افزوده و سالیانه تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کند. در نظر داشته باشید که این آبشار از ۷ قسمت تشکیل شده و بلندترین آن با ۲۰۰ متر ارتفاع در میان جنگل های سرسبز به زمین می ریزد. اگر قصد سفر به کشور اندونزی را داشتید بازدید از جزیره زیبای بالی را فراموش نکنید. تور بالی یکی از پرتقاضاترین تورهای گردشگری جهان است.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348