مراکز دیدنی در استانبول آسیایی

اگر از طرفداران پروپا قرص ترکیه هستید حتما از وجود تنگه بسفر میان استانبول و به دو نیم تقسیم شدن این شهر اطلاع دارید. همان طور که در تصویر زیر می بینید این تنگه، استانبول را به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم کرده است. مقاله ای در این عنوان با نام «مقایسه استانبول آسیایی و اروپایی» در سایت درج شده که با کلیک روی این عبارت می توانید آن را بخوانید. در این قسمت سعی داریم مراکز دیدنی استانبول آسیایی را با یکدیگر بررسی کنیم. اگر قصد سفر به استانبول را دارید می توانید با خرید تور استانبول این سفر را بدون چالش و در بهترین حالت پشت سر بگذارید. زیرا در تورهای گردشگری همه چیز از قبل برنامه ریزی می شود. این گونه سفرها مناسب افرادی است که تعداد سفرهای خارجی در آلبوم خاطراتشان کمتر دیده می شود.

 

مراکز دیدنی استانبول آسیایی

تاریخچه استانبول

در گذشته های دور، استانبول تنها به قسمت آسیایی آن محدود می شد. به همین دلیل از قدمت بالایی برخوردار است. بدیهی است که در این قسمت از استانبول جاذبه های تاریخی زیادی وجود داشته باشد. اما با گذشت زمان و گسترش نفرات ساکن در استانبول،‌ این شهر به آن طرف تنگه نیز نفوذ کرد و حالا استانبول را به دو قسمت اروپایی و آسیایی می شناسیم. خوب است بدانید که اصیل های استانبول، قسمت آسیایی آن را برای زندگی انتخاب کرده اند و اصالت مردمان استانبول در این بخش از شهر، بیشتر دیده می شود.

علاوه بر آن، زیبایی ها و طبیعت سبز استانبول آسیایی بی حد و مرز است و مقصد مناسبی برای یک تعطیلات تابستانه به شمار می رود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که با دریافت تور استانبول تابستان ۱۴۰۳ سفر جذابی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. به طور کلی استانبول آسیایی به ۱۴ منطقه تقسیم می شود که به شرح زیر است:

  • بیکوز
  • چکمه کوی
  • کادیکوی
  • مال تپه
  • کارتال
  • اسکودار
  • عمرانیه
  • سلطان بی
  • سانجاک تپه بخش آسیایی
  • اتاشهیر
  • پندیک
  • شیله
  • توزلا
  • جزایر

در ادامه قصد داریم مراکز دیدنی استانبول آسیایی را بررسی کنیم. اگر برای تعطیلات پیش رو به دنبال یک مقصد هیجان انگیز و مفرح می گردید استانبول گزینه روی میز شماست.

برج دختر

سازه ای میان آب ها توصیف جالبی از برج دختر است. در مورد این برج افسانه های زیادی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود نشان از اهمیت و قدمت این برج دارند. گفته شده در سال ها پیش پدری برای دخترش این برج را ساخته تا او را از شر ماری که نیشش زهرآکین بوده نجات دهد. در آخر به هر صورتی که شده مار به اتاق دختر در برج می رسد و او را می کشد. برج دختر سازه ای حائز اهمیت در بخش استانبول آسیایی است.

مراکز دیدنی استانبول آسیایی

مسجد شاکرین

مساجد زیادی در استانبول وجود دارد. هر کدام از این مسجدها داستان و ماجرای خاص خود را به دوش می کشند. این مسجد که به مسجد شاکرین معروف است با دکوراسیون مدرن و خاص خود از بهترین مناطق توریستی استانبول آسیایی به شمار می رود.  اگر به استانبول رفتید بازدید از این مسجد که با معماری زیبایش شما را محو خود می کند را از یاد نبرید.

مسجد عزیز محمد

این مسجد پذیرای انسان ها به علاوه گربه هاست! بله درست خوانده اید. امام جماعت مسجد عزیز محمد از گربه ها به خوبی پذیرایی می کند و به نوعی فرهنگ حیوان دوستی را ترویج می دهد. این مسجد را می توانید در محله اسکودار پیدا کنید.

کاخ عادلیه سلطان

این کاخ با شکوه و مجلل ساخته سرکیس بالیان معروف مشهور ارمنی است که از دوران حکومت عثمانی به یادگار مانده است. قدم زدن در این کاخ حس جالبی را در وجود شما زنده می کند. گویی شاهزاده ای هستید که برای وارسی از خدمتکاران زمانی را در کاخ گشت می زنید! تصویر زیر نمایش دهنده جلال و جبروت این کاخ است که زمانی خانه عادلیه سلطان بود.

مراکز دیدنی استانبول آسیایی

 

کاخ بیلربی

یکی دیگر از کاخ های به جا مانده از دوران حکومت عثمانی کاخ بیلربی است که با معماری بی نظیرش از برجسته ترین آثار تاریخی در استانبول آسیایی به شمار می رود. نمای این کاخ به رنگ استخوان است و اتفاقا ستون های فراوان و نوع خاص معماری آن شما را یاد اسکلت می اندازد. درون کاخ با فرش های قرمز، لوسترهای مجلل،‌ میز و صندلی های عتیقه همراه با اشیای میناکاری شده آذین شده است. همراه شدن با تورهای گردشگری این امکان را به شما می دهد که توضیحات لازم را در هر نقطه از کاخ بشنوید و به یاد بسپارید.

پارک ساحلی مودا

در مراکز دیدنی استانبول آسیایی می توان به پارک ساحلی مودا اشاره کرد. این پارک ساحلی برای یک بعد از ظهر دل انگیز می تواند خستگیان را رفع کند و انرژی از دست رفته را به شما باز گرداند. پس از قدم زدن در این پارک ساحلی می توانید از باغ چای مودا، خانه اپرا ثریا، بازار محلی مودا و باریش مانچو که در محله مودا هستند دیدن کنید.

تپه های چاملیجا

اگر بازدید از بام های شهر را دوست دارید بازدید از تپه های چاملیجا می تواند برایتان جالب و دیدنی باشد. این تپه ۲۶۸ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و نمای جذابی از استانبول را برای گردشگران به نمایش می گذارد. به این تپه، تپه عشاق نیز گفته می شود.

مراکز دیدنی استانبول آسیایی

موزه گازهانه

این موزه همان موتورخانه حسن پاشاست که جزو مراکز دیدنی استانبول آسیایی به شمار می رود. در این موزه می توانید به بازدید از مرکز علوم کودکان، موزه آب و هوا،  موزه کارتون و طنز، گالری گازهانه، کتابخانه عفیفه باتور، کتابفروشی استانبول و یک صحنه بزرگ تئاتر شهر بروید.

چشمه سلطان احمد سوم

از آخرین مورد از معرفی مراکز دیدنی استانبول آسیایی به چشمه سلطان احمد سوم اشاره می کنیم. این چشمه هم با معماری خاصش جزو جاهای توریستی استانبول به شمار می رود.  خوب است بدانید که این بنا در اصل یک سازه برای نوشیدن آب از آب خوری بوده است. به همین علت آن را چشمه می خوانند. این چشمه با نورپردازی خاصی در شب،‌ گردشگران را به سوی خود جذب می کند. اگر به تاریخ علاقه دارید این بنا معماری حیرت انگیزی را از سبک روکوکو ترکی به نمایش گذاشته است.

مقالات مرتبط

بهشت گمشده در مارماریس ترکیه بهشت گمشده در مارماریس ترکیه
راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348