معرفی شهر ابوظبی

شهر ابوظبی

شهر ابوظبی (Abu Dhabi) در گوشه و کنار خلیج فارس و پایتخت کشور امارات متحده عربی (United Arab Emirates) است که به عنوان پرجمعیت ترین شهر در این کشور محسوب می شود. در این شهر امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد که باعث شده اند ابوظبی جزو جذاب ترین مقاصد گردشگری در امارات باشد. شهر ابوظبی پایتخت شیخ نشینان عربی در امارات است که از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است.

شاید تا به حال اسمی از ابوظبی به گوشتان نخورده باشد. دلیل آن هم این است که ابوظبی در زیر سایه شهرت شهر دبی (Dubai) قرار گرفته است. همین امر به تنهایی سبب شده که ابوظبی به اندازه دبی مشهور نباشد. البته خالی از لطف نیست که بگوییم تعداد گردشگران این شهر نسبت به دبی خیلی هم کم نیست و هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان با تهیه بلیط پرواز امارات به سمت این شهر و دیدنی های آن سفر می کنند.

خوب است بدانید که این شهر طی چند سال اخیر در حوزه های مختلفی ترقی داشته و در یک دوره ای به عنوان گران‌ترین شهر دنیا معرفی شد. همین عامل سبب شد که شهر ابوظبی به عنوان پایتخت مدرن امارات متحده عربی شناخته شود.

در این مقاله از سایت آژانس هواپیمایی قصر شیرین تهران قصد داریم به معرفی شهر ابوظبی بپردازیم که بی شک می‌تواند اطلاعات کاربردی برای افرادی باشد که قصد دارند در تعطیلات پیش رو به سمت این کشور و مدرن ترین شهر آن سفر کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

شهر ابوظبی کجاست؟

ابوظبی، در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان و نزدیک خلیج فارس است که به عنوان دومین شهر بزرگ در کشور امارات محسوب می شود. میزان مساحت این شهر 375 کیلومترمربع است که عددی در حدود 86/7٪ از کل مساحت کشور امارات را به خود اختصاص داده است. همانطور که در بخش ابتدایی این مطلب گفته شد این شهر پایتختی مدرن و محل زندگی شیخ نشینان اماراتی‌ست. علاوه بر ابوظبی در امارات، 6 شهر دیگر هم وجود دارد. دبی، شارجه، بندر فجیره، رأس الخیمه، ام القیوین و عجمان از جمله شهرهایی هستند که به عنوان مناطق شیخ نشین اماراتی هستند. از مهم ترین شهرهای شیخ نشین می توان به دبی و ابوظبی اشاره کرد.

ابوظبی (Abu Dhabi)، در واقع یک شهر ساحلی‌ست که جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده و علاوه بر پایتخت مدرن امارات نیز کانون اصلی فعالیت‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی‌ست.

این شهر از سه منطقه تشکیل شده است که شامل موارد زیر می باشند:

  • شهر ابوظبی
  • شهر العین و توابع در منطقه شرقی ابوظبی
  • شهرهای بدع زاید و توابع در منطقه جنوبی ابوظبی

آب و هوای ابوظبی

در خصوص شرایط آب و هوایی ابوظبی می توان گفت که این شهر در مجاورت خلیج فارس قرار دارد. به همین سبب همانند بسیاری از شهرهای حاشیه خلیج فارس دارای آب و هوایی گرم و خشک است. همچنین در اکثر فصول هم آب وهوایی خشک و بیابانی بر روی شهر حاکم است.

به طور کلی از خرداد ماه تا مهر ماه آب و هوای این شهر به گرم ترین حالت ممکن خود می رسد و میزان رطوبت به حدی می رسد که نمی توان آن را تحمل کرد. اگر قصد دارید به ابوظبی سفر کنید پیشنهاد می کنیم که در بهترین شرایط آب و هوایی یعنی از فروردین تا خرداد ماه و از شهریور تا آبان ماه به سمت این شهر و جاذبه های تفریحی آن راهی شوید. چرا که در این ایام آب و هوای خنک و مطلوب در شهر جریان دارد.

اما اگر با هوای گرم و رطوبت بالا سازگار هستید و علاوه بر آن می خواهید سفری ارزان قیمت داشته باشید، باید زمان مسافرت به ابوظبی را بین ماه های خرداد تا مهر انتخاب کنید. در صورتی که در این ایام به ابوظبی سفر کردید، به منظور انجام کارهای شخصی، تفریح و جلوگیری از گرمازدگی باید همانند ساکنین این شهر، صبح زود و یا بعدازظهرها از خانه و محل اقامت خود خارج شوید.

سبک زندگی و فرهنگ مردم ابوظبی

شهر ابوظبی در امارات متحده عربی، شهری با پیشینه ای تاریخی و تمدنی قدیمی‎‌ست. در این شهر جاذبه و جذابیت های متنوعی وجود دارد که داستان و افسانه ها هم به این جذابیت ها دامن می زنند. این شهر به دلیل نزدیک بودن به خلیج فارس و سواحل آن، تاثیراتی از فرهنگ و آداب ایرانی ها را به خود گرفته است.

امارات متحده عربی  کشوری مسلمان و زبان غالب در این کشور عربی است اما تعداد افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند هم کم نیست. 

اگر در سفر به این شهر به ساختمان ها و تمامی بخش ها دقت کنید متوجه خواهید شد که در هر خیابانی از این شهر یک مسجد وجود دارد. به عبارت دیگر در این کشور فرهنگ مسلمانان و فرهنگ اروپایی به شکل رندانه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. همین عامل سبب شده که سفر به این شهر و بازدید از آن برای هر فردی جذابیت خاصی داشته باشد.

به طور کلی می توان گفت که نوع آداب و فرهنگ ساکنین این کشور تا حدودی شبیه به ایرانیان و مطابق با دین اسلام است. لذا در صورتی که هر یک از ایرانیان به این کشور سفر کنند و به سمت شهرهای آن بروند می توانند به راحتی خود را با قوانین این شهر وفق دهند.

جاذبه های دیدنی در شهر ابوظبی

جاذبه های دیدنی در شهر ابوظبی

در این شهر شیخ نشین جاذبه های توریستی و تفریحی متعددی وجود دارد که بسیاری از این اماکن از نظر فرهنگی، مذهب و هنری بسیار با ارزش هستند. هر یک از جاذبه های این شهر به نوبه خود می تواند جزو اصلی ترین جاذبه های دیدنی ابوظبی باشد. در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی شهر ابوظبی می پردازیم.

  • قصر امارات

در شهر دبی برجی به نام برج خلیفه دبی وجود دارد که می توان آن را به عنوان خواهر قصر امارات در ابوظبی در نظر گرفت. به این دلیل که این دو جاذبه هر دو در امارات هستند و شباهت هایی هم به یکدیگر دارند. البته ناگفته نماند درکنار شباهت ها یک سری تفاوت هایی هم وجود دارد که می توان به ظاهر قصرامارات اشاره کرد که به صورت افقی ساخته شده است.

با قدم زدن در این قصر می توانید دروازه های طاق دار، گنبدهای 14 تایی و ساحل اختصاصی بزرگ آن را ببینید. بسیاری از رویدادها و جشن های بزرگ ابوظبی در این قصر اجرا می شوند.

  • دهکده میراث

اگر از آن دسته افرادی هستید که به سبک زندگی، آداب و رسوم مردم امارات متحده عربی علاقه دارند توصیه می کنیم که با سفر به امارات حتما از دهکده میراث ابوظبی دیدن کنید. این دهکده یکی از روستاهای عربی قدیمی‌ست که به شکل غیر قابل توصیفی بازسازی شده است. با بازدید از این دهکده تا حدودی می‌توانید با زندگی اماراتی ها در دورانی که هنوز نفت کشف نشده بود، آشنا شوید.

همچنین می توانید با زندگی بادیه نشین و شیوه های زندگی سنتی در حومه خلیح فارس آشنا شوید و از فاصله ای نزدیک مهارت و هنرهای دستی را همچون سفالگری، ریسندگی و حتی چادرهای سنتی ساخته شده را در کنار سیستم آبیاری فلاج ببینید و لذت ببرید.

مسجد شیخ زاید ابوظبی

  • مسجد شیخ زاید

یکی از دیدنی های دیگر شهر ابوظبی در امارات، مسجد شیخ زاید است که می توان آن را جزو توریستی ترین جاذبه های این شهر درنظر گرفت. این مسجد در ابوظبی با استفاده از سنگ های مرمر همراه با 4 تا مناره 107 متری، 80 تا گنبد مرمری ساخته شده است که می تواند نگاه هر فردی را به خود خیره کند. شاید باورش سخت باشد اما نورپردازی این مسجد به گونه‌ای است که با از حالات مختلف ماه تاثیر می گیرد و به اشکال دیگری تغییر می کند.

در این مسجد لوستری بزرگ با وزنی بالغ بر 9 تن و فرشی بسیار بزرگ به اندازه 12 تن وجود دارد که این فرش توسط 1200 نفر کارگر ایرانی ساخته شده است.

بنابراین می توان گفت که مسجد شیخ زاید از ظاهر و زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است که باعث شده این جاذبه در میان دیگر جاذبه های توریستی همانند ستاره ای پرنور بدرخشد.

از دیگر جاذبه های دیدنی در شهر ابوظبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک آبی یاس
  • سافاری ابوظبی
  • باغ وحش امارات
  • موزه لوور ابوظبی
  • مسجد صیر بنی یاس

غذاهای محلی شهرابوظبی در امارات

غذاهای محلی در شهر ابوظبی

یکی از کارهایی که همراه با بازدید از جاذبه های گردشگری، تاریخی و ملیتی می توان انجام داد، چشیدن مزه غذاهای محلی شهر ابوظبی‌ست. در واقع با سفر به این شهر می توانید خود را میهمان گردشی به نام شکم گردی کنید. این غذاهای خوشمزه و لذیذ عبارت اند از فلافل، الهریس، حمص، شاوارما و شتر شکم پر.

 

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348