معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سه کشور توریستی آسیا

ساحل لاکپشت ها

سه کشور هند، تایلند و عمان به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان در سال‌های اخیر به سه مقصد اصلی گردشگران ایرانی تبدیل شده‌اند. البته هزینه پایین سفر به سه کشور فوق از دیگر دلایل اقبال توریست‌های ایرانی و غیرایرانی به این سه کشور زیبای آسیایی است. اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک به یکی از سه کشور مذکور سفر کنید، در ادامه این مطلب می‌توانید با معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن‌ها آشنا شوید.

عمان؛ کشور بیابان‌ها و وادی‌های زیبا

عمان، کشوری کوچک در حاشیه خلیج فارس است که مناظر طبیعی‌اش جزو جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی آن به شما می‌روند. بازدید از بیابان‌ها و وادی‌های منحصربفرد این کشور برای هر گردشگری، تجربه‌ای بی‌نظیر و به یادماندنی می‌سازد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور عمان حتما به بازدید از جاذبه‌های طبیعی زیر در این کشور بروید:

  • ساحل لاک پشت‌ها

اگر از علاقمندان به حیوانات هستید، در سفر به عمان باید سری به ساحل لاک پشت‌ها بزنید. در این ساحل زیبا می‌توانید لاک پشت‌های سبز در معرض انقراض را ببینید و تخم‌گذاری آن‌ها را نیز می‌توانید از سپتامبر تا ماه مارس تماشا کنید.

ساحل لاکپشت ها

  • حفره بی‌ماه

حفره بی‌ماه، حفره‌ای با طول 50 متر و عرض 70 متر است و عمق آن به 20 متر می‌رسد. این حفره، بزرگترین حفره دارای منبع آب شیرین در کره زمین محسوب می‌شود که می‌توانید در آن شنا نیز بکنید. درباره منشا پیدایش این حفره، عقاید مختلفی وجود دارد؛ محلی‌ها می‌گویند این حفره‌ را فضایی‌ها به وجود آورده‌اند، در حالی که برخی اعتقاد دارند برخورد شهاب سنگ به زمین موجب ایجاد حفره بی‌ماه شده است.

  • وادی بنی خالد

وادی بنی خالد، یکی از زیباترین و معروف‌ترین وادی‌های کشور عمان است که در نزدیکی شهر مسقط قرار دارد. جریان آب در طول این وادی، مناظر طبیعی زیبایی ساخته است که دیدن آن هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند. البته در این وادی چندین چشمه و استخر نیز وجود دارند که آب‌تنی در آن‌ها لذت‌بخش است.

  • ماسه‌های واحیبا

ماسه‌های واحیبا، مکانی دیدنی در کشور عمان است تپه‌های بیابانی در آن، منظره طبیعی زیبایی را خلق کرده‌اند. در این وادی زیبا می‌توانید شتر سواری کنید، زندگی عشایری را تجربه نمایید و از تماشای شب پرستاره کویر لذت ببرید.

هند؛ کشور معابد کهن

شبه جزیره هند، یکی از زیباترین کشور =های جهان است که سفر به آن برای هر گردشگری، تجربه‌‌ای بی‌نظیر و به یادماندنی  می‌سازد. معاد، از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم و دیدنی هند هستند و در سفر با تور هند حتما باید به دیدن معابد معروف زیر بروید:

  • معبد موندشواری دوی

معبد موندشواری دوی، یکی از معابد باستانی هند است که قدمت آن به 108 سال پس از میلاد مسیح می‌رسد. این معبد که به شکل یک هشت ضلعی ساخته شده، معماری حیرت‌انگیز و تماشایی دارد. معبد موندشواری دوی به پرستش یکی از خدایان هندو به نام الهه دورگا، اختصاص داده شده و البته در طی قرون مختلف، خدایان متفاوتی در آن پرستش می‌شدند.

معبد موندشواری دوی

  • معبد طلایی

معبد طلایی، یکی از معابد مقدس آیین سیک است که در استان پنجاب هند قرار دارد. این معبد کهن در قرن شانزدهم میلادی توسط چهارمین پیشواری مذهب سیک، گورو رام صاحب بنا شده است. گنبدهای این معبد زیبا با طلای واقعی پوشانده شده و سنگ‌های قیمتی و مجسمه‌های مرمری در تزیین آن به کار رفته‌اند.

  • معبد کایلاشنات

معبد کایلاشنان، یکی از عجیب‌ترین و زیباترین معابد هند محسوب می‌شود که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بنای این معبد ماموت مانند در دل سنگی بزرگ حکاکی شده است و قدمت آن به قرن 8 میلادی می‌رسد.

تایلند؛ کشور سواحل زیبا

تایلند، یکی از زیباترین کشورهای جنوب شرق آسیاست که سالانه میلیون‌ها نفر توریست به آن سفر می‌کنند. سواحل بکر و بی‌نظیر زیر از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند هستند که در تور تایلند باید به دیدن آن‌ها بروید:

  • ساحل پاتونگ

ساحل پاتونگ، یکی از دیدنی‌ترین سواحل تایلند در پوکت است و علاوه بر لذت بردن از مناظر طبیعی در آن می‌توانید به ورزش‌های هیجان‌انگیز مانند جت اسکی، هاوکینگ و چتر بازی بپردازید. البته در ساحل پاتونگ امکانات تفریحی متنوعی مانند کلاب، مرکز خرید و رستوران نیز وجود دارد که اوقات خوشی را برای گردشگران می‌سازند.

ساحل پاتونگ

  • ساحل شن‌های سفید

ساحل شن‌های سفید، یکی دیگر از سواحل زیبای تایلند است که در جزیره کوچانگ قرار دارد. این ساحل زیبا که به دلیل شن‌های سفیدش به ساحل شن‌های سفید معروف شده است، مکانی فوق‌العاده برای استراحت و رفع خستگی محسوب می‌شود. در حاشیه این ساحل تعداد زیادی رستوران وجود دارد که لذیذترین غذاهای تایلندی را سرو می‌کنند.

  • ساحل لامی

ساحل لامی، ساحلی بکر و زیبا در تایلند است که ترکیب درخت‌های نخل با سواحل شنی سفید در آن، مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای ساخته‌اند. در ساحل لامی می‌توانید روزها ضمن لذت بردن از مناظر طبیعی به ماهیگیری بپردازید و شب‌ها، اوقات مفرحی را در کلاب‌ها بگذارانید. رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی در ساحل لامی قرار دارند که انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کنند.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348