۵ شهر توریستی مالزی

توریستی ترین شهرهای مالزی

مالزی کشوری است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده و به دلیل فرهنگ متنوع، شهرهای پر جنب و جوش، مناظر زیبا و تاریخ غنی به خوبی در دل گردشگران جا باز کرده است. در مالزی مردم به زبان مالایی صحبت می کنند اما زبان های چینی و تامیل نیز در میان مردم رایج است. خوب است بدانید که اکثر مردم مالزی مسلمان هستند و جمعیت قابل توجهی از آن ها را بودایی ها، مسیحیان، هندوها و پیروان ادیان دیگر تشکیل می دهند. در  تور مالزی می توانید فرهنگ نزدیک مالزیایی ها را به فرهنگ خودمان حس کنید. زیرا مالزی کشوری چند فرهنگی با ترکیبی از فرهنگ های مالایی، چینی، هندی و بومی است. این تنوع در غذاها و جشنواره هایی که در مالزی موجود است نیز قابل مشاهده است. در ادامه می توانید با ۵ شهر توریستی مالزی آشنا شوید.

توریستی ترین شهرهای مالزی را می توانید با دریافت تور مالزی ببینید و این همه زیبایی را در ذهن خود ثبت کنید. این کشور با تایلند، اندونزی و برونئی مرز مشترک دارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود در بازدید از مالزی،‌ تور تایلند را در برنامه تان قرار دهید.

در سفر به مالزی آب و هوای استوایی را حس می کنید که با رطوبت بالا و درجه حرارت از ۲۵ درجه سانتی گراد تا ۳۵ درجه سانتی گراد در طول سال متغیر است. این کشور دو فصل موسمی را تجربه می کند که در زمان های مختلف سال بارندگی های شدیدی را در پی دارد.

آشنایی با ۵ شهر توریستی مالزی

مالزی همه چیز را در کنار هم دارد. مثلا اگر به دنبال گشت و گذار در شهر هستید کوالالامپور، پایتخت مالزی در خدمت شماست. یا اگر به دنبال طبیعت گردی هستید؛ مالزی سرشار از حیات وحش و زیبایی طبیعی است. می‌ توانید از پارک‌ های ملی مانند تامان نگارا و پارک ملی باکو دیدن کنید تا گیاهان و جانوران منحصر به‌ فردی از جمله اورانگوتان‌ ها، میمون‌ های پروبوسیس و گونه‌ های پرندگان عجیب و غریب را ببینید. در این کشور فعالیت هایی مانند جنگل نوردی، غواصی، رفتینگ در آب های سفید و پیاده روی در سایبان نیز مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

توریستی ترین شهرهای مالزی

لازم است بدانید که در سفر به این کشور در مقایسه با بسیاری از مقاصد دیگر هزینه ها بالا نیست. این کشور خدمات نسبتاً مقرون به صرفه ای از جمله اقامت، غذا و حمل و نقل را به گردشگران ارائه می دهد. در ادامه به معرفی ۵ شهر توریستی مالزی می پردازیم تا بتوانید بهترین شهر دلخواه را برای تعطیلاتتان انتخاب کنید.

۱) شهر کوالالامپور

اصلی ترین شهر در کشور مالزی شهر مدرن کوالالامپور است. این شهر با جاذبه های فراوان و دیدنی های بسیار توانسته حجم زیادی ار گردشگران مالزی را به سمت خود جذب کند و با اقامتگاه های لوکسش به آن ها خدمات دهد.

کوالالامپور یک شهر پر جنب و جوش و پویاست که با برج‌ های بلند، مراکز خرید بزرگ، هتل‌ های با کیفیت و معماری های مدرن مشهور است. برج دوقلوی پتروناس، که به عنوان نماد شهر شناخته می‌ شود، یکی از جاذبه‌ های محبوب برای بازدیدکنندگان است. همچنین، مسجد جامع کوالالامپور، مرکز مالی کوالالامپور (KLCC)، بازار مرکزی و منطقه چینی پتالینگ جزو دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌ شوند.

علاوه بر این، کوالالامپور یک مقصد خوب برای علاقه‌ مندان به خرید و شناخت فرهنگ مالزی است. بازارهای شبانه معروفی مانند بازار سنی، منطقه لیتل ایندیا و منطقه چینی برای خرید سوغاتی، لباس‌ ها و غذاهای محلی پرطرفدار هستند.

۵ شهر توریستی مالزی

همچنین، این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و بهترین زمان برای بازدید از این شهر فصول سرد است. اما در تابستان نیز صفای خودش را دارد و می تواند به راحتی شما را در سواحل زییای خود محو کند.

۲) جزیره لنکاوی

جزیره لنکاوی (Langkawi) یکی از جزایر زیبا و محبوب در کشور مالزی است. این جزیره در شمال غربی کشور واقع شده و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در منطقه آسیا شناخته می‌ شود. لنکاوی با طبیعت خیره‌ کننده‌ ای که شامل جنگل‌ های بارانی، کوهستان‌ ها، رودخانه‌ ها و شن‌ های سفید است، مکان مناسبی برای ماه عسل نیز به شمار می رود.

همچنین، این جزیره دارای فرهنگ های متنوعی بوده و میزبان خوبی در مقابل قومیت‌ های مختلف مالایی، چینی، هندی و محلی است.  جزیره لنکاوی به عنوان یک مقصد تفریحی و مرکز توریستی معروف است و امکانات گردشگری خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌ کند. برخی از جاذبه‌ های مشهور در لنکاوی عبارت اند از:

تپه مات‌ چینچانگ (Mount Machinchang): یک تله‌ کابین بر روی تپه‌ های بلند لنکاوی که مناظر فوق‌ العاده‌ ای از جزیره و اقیانوس آرام را به شما نشان می‌ دهد.

پارک ملی کیلیم کارست (Kilim Karst Geoforest Park): یک منطقه طبیعی با جنگل‌ ها، غارها، رودخانه‌ ها و تپه‌ های سنگی که محیطی زیبا و آرام را برای صعود قایق فراهم می‌ کند.

توریستی ترین شهرهای مالزی

۳) شهر پنانگ

پنانگ را می توانیم ایالتی منحصر به فرد در مالزی بدانیم. این شهر در ساحل شمال غربی جزیره مالزی قرار گرفته و دیدنی های فراوانی را برای گردشگران ارائه می دهد. در سفر به پنانگ می توانید از معبد کک لوک سی، یکی از بزرگترین معابد بودایی در جنوب شرقی آسیا دیدن کنید، یا تپه پنانگ را برای دیدن مناظر پانوراما از جزیره کشف کنید.

پارک ملی پنانگ با جنگل های بارانی سرسبز و سواحل بکرش نیز ارزش دیدن دارد. از پربازدیدترین جاذبه های توریستی این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جورج تاون: جورج تاون پایتخت پنانگ است و به علت وجود تاریخ غنی و معماری استعماری شهرت زیادی دارد. مرکز تاریخی جورج تاون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

تنوع غذایی: پنانگ به عنوان “بهشت غذا” در مالزی نیز شناخته می شود. صحنه آشپزی آن به خاطر غذاهای خیابانی و غذاهای متنوع که از فرهنگ های گوناگون مالایی، چینی، هندی و پراناکان آمده است. برخی از غذاهای محبوب عبارت اند از Char Kway Teow، Assam Laksa و Nasi Kandar.

تنوع فرهنگی: جمعیت متشکل پنانگ عبارت اند از: از مالایی‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها و سایر گروه‌های قومی که نتیجه آن ترکیبی پر جنب و جوش از سنت‌ ها، جشنواره‌ ها و زبان‌ های گوناگون است.

۵ شهر توریستی مالزی

۴) شهر میری

میری شهری ساحلی است که در شمال شرقی ساراواک مالزی واقع شده است. این دومین شهر بزرگ در ساراواک است و به عنوان مرکز اداری ناحیه میری شناخته می شود. این شهر را می توانید در ساحل شمالی جزیره بورنئو و دریای چین پیدا کنید.

با توجه به ذخایر غنی نفت و گاز در پنانگ افراد زیادی به این شهر آمدند و شروع به زندگی در این شهر کردند. میری علاوه بر صنعت نفت و گاز، یک مقصد گردشگری محبوب در مالزی به شمار می رود.

این شهر دارای سواحل زیبایی مانند ساحل تانجونگ لوبانگ و توسان است که بازدیدکنندگان می توانند در آن جا استراحت کنند و از آفتاب لذت ببرند. علاوه بر این، پارک ملی Gunung Mulu که یکی از میراث جهانی یونسکو است، به‌ خاطر سازه‌ های کارست آهکی، غارها و حیات‌ وحش متنوع شهرت زیادی دارد.

حمل و نقل در میری توسط فرودگاه میری انجام می شود. با استفاده از این فرودگاه می توانید از میری به سایر شهرهای بزرگ مالزی و برخی از مقاصد بین المللی پرواز کنید. در داخل شهر، تاکسی و خدمات سواری نیز برای مردم محلی در دسترس است.

توریستی ترین شهرهای مالزی

۵) شهر کوتا بارو

کوتا بارو مرکز ایالت کلانتان در شمال شرقی شبه جزیره مالزی قرار گرفته است. این شهر دارای میراث فرهنگی غنی است و به دلیل معماری سنتی مالایی، بازارهای پر جنب و جوش و تأثیرات اسلامی یکی از جاذبه های توریستی مالزی به شمار می رود. برخی از جاذبه‌ های محبوب کوتا بارو به شرح زیر است:

  • بازار مرکزی (Pasar Besar Siti Khadijah)
  • ایستانا جاهار (کاخ جاهار)
  • روستای صنایع دستی و موزه صنایع دستی

امیدواریم که اطلاعات مفیدی را از مقاله ۵ شهر توریستی مالزی کسب کرده باشید. به طور کلی مالزی پر است از جاذبه های مفرح و هیجان انگیز که با کمترین هزینه در دسترستان قرار گرفته و شرایط دریافت ویزای آسانی دارد. خوب است بدانید که تمام اقدامات سفر به مالزی از جمله خرید تور، دریافت واچر هتل و اخذ ویزا از طریق آژانس هواپیمایی قصر شیرین انجام می شود و شما برای سفر به مالزی کافی ست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348