بهترین شهرهای توریستی ایران

بهترین شهرهای توریستی ایران

 

کشور ایران، همان گربه دوست داشتنی که با ظرافت و بریدگی‌های مخصوص خودش روی نقشه جای گرفته یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران و توریست‌هاست. با در نظر گرفتن آب و هوای چهار فصل این کشور می‌توانیم در تابستان به ییلاقات و در زمستان به سرزمین‌های قشلاقی این کشور سفر کنیم. همه جای ایران پر است از جاذبه‌هایی که با دیدن آن‌ها شگفت زده خواهید شد. اگر قصد سفر به یکی از بهترین شهرهای توریستی ایران را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. زیرا می‌خواهیم به بررسی محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران بپردازیم. قبل از شروع هر چیزی باید ذکر کنیم که تمامی بلیط‌های هوایپمای مسیر داخلی و خارجی از سایت قصر شیرین قابل خریداری بوده و با بهترین قیمت در دسترس شما قرار گرفته است.

شیراز؛ شهر علم و ادب فارسی

در اولین معرفی بهترین شهرهای توریستی ایران قصد داریم شهری را به شما پیشنهاد کنیم که در استان فارس قرار گرفته و بدون شک یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری ایران است. در این شهر مهم‌ترین آثار باستانی از دوره‌های تاریخی زندگی هخامنشیان و زندیان نگهداری می‌شود. همان‌طور که می‌دانید بنای تخت جمشید نیز مربوط به دوران هخامنشیان بوده که امروزه بازدید از آن برای همه گردشگران جالب و هیجان انگیز است. با همراه شدن با تور شیراز می‌توانید با بهترین بلیط هواپیما و با کیفیت‌ترین اقامتگاه، این سفر را شیرین‌تر از قبل تجربه کنید.

بازار سنتی شیراز

جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز

از معروف‌ترین مکان‌های تاریخی شهر شیراز می‌توان به مسجد وکیل، حمام وکیل و بازار وکیل اشاره کرد. این سه بنا در نزدیکی یکدیگر ساخته شده و مربوط به دوران زندیه است. در سفر به شیراز می‌توانید از این مجموعه تاریخی بازدید کرده و شاهکار دست معماران آن دوره که به دستور کریم خان زند ساخته شده است را ببینید. از دیگر مکان‌های دیدنی شهر شیراز می‌توان به ارگ کریم خان، دروازه قرآن و باغ دلگشا اشاره کرد. اگر به دنبال نام حافظیه و سعدیه در این بخش از مطلب می‌گردید باید بگوییم که بدون آن‌‌ها شیراز رنگی ندارد! همان‌طور که از وجود آن‌ها با خبر هستید می‌توانید مطمئن باشید که در تورهای گردشگری بازدید از این دو بنای تاریخی از قلم نخواهد افتاد.

در سفر به شیراز در کجا اقامت کنیم؟

شهری که به پایتخت فرهنگ وادب ایران معروف است هتل‌های با کیفیت و جذابی دارد که سفر را برایتان خاطره انگیزتر می‌کند. در این شهر برای هر نوع بودجه و سلیقه‌ای هتل و اقامتگاه وجود دارد. به عبارتی اگر به دنبال یک سفر اقتصادی هستید می‌توانید اقامتگاه‌های بومگردی یا سنتی را برای اقامت در شب انتخاب کنید. البته بعضی از آن‌ها به دلیل خدماتی که ارائه می‌کنند قیمتی برابر با هتل دارند که به هنگام رزرو باید به آن توجه کنید. هتل زندیه شیراز، هتل بزرگ شیراز، هتل هما شیراز و هتل الیزه از معروف‌ترین و محبوب‌ترین هتل‌های شهر شیراز به شمار می‌روند.

هتل بزرگ شیراز

مشهد؛ پایتخت معنوی ایران

اگر سال‌هاست که به این شهر زیبا سفر نکرده‌اید لازم است اطلاعاتتان را به روز رسانی کنید! مشهد دیگر آن شهر که به واسطه حرم مطهر امام رضا (َع) گردشگران زیادی را جذب خود می‌کرد نیست و چند سالی است که جاذبه‌های تفریحی آن نیز روی بورس آمده است. احتمالا از وجود فروشگاه‌های بزرگ و برج‌های تجاری که هر سال در این شهر به تعداد آن افزوده می‌شود آگاه هستید. باید بدانید که در این مجتمع‌ها علاوه بر واحدهای تجاری که به فروش انواع پوشاک و کیف و کفش مشغولند، شهربازی‌های سر پوشیده و فود کورت‌هایی به وجود آمده‌اند که تمام نیاز گردشگران را به بهترین شکل برطرف می‌کند. مشهد یکی از  بهترین شهرهای توریستی ایران به شمار می‌رود.

دیدنی‌های شهر مشهد کدام‌اند؟

مشهد به غیر از کوه سنگی، شاندیز و طرقبه جاذبه‌های گردشگری دیگری دارد که با دیدن آن‌ها سفری همه چیز تمام را تجربه می‌کنید. خانه داروغه، باغ ملی، چالیدره، آرامگاه فردوسی و مسجد گوهرشاد از اماکن دیدنی این شهر هستند. اما اگر می‌خواهید تفریحات هیجان انگیزتری را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم با تور مشهد همراه شوید تا برنامه سفرتان از طرف تور لیدر کنترل شود. در این حالت می‌توانید از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را ببرید.

مشهد

بهترین هتل‌های مشهد

یک سفر دل چسب و رویایی زمانی به حقیقت می‌پیوندد که تمام زوایای رفاهی و امکانات موجود درست طبق سلیقه پیش برود. به عنوان مثال اگر در سفرتان به مشهد نتوانید به حرم امام رضا دسترسی راحتی داشته باشید یا بازار و فروشگاه به اقامتگاهتان دور باشد نمی‌توانید آن قدر که باید از روزهایتان در مشهد لذت ببرید. به همین خاطر سعی کردیم در این بخش چندین هتل که از لحاظ محبوبیت بین کاربران امتیاز بالایی گرفته است را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در سفرتان بهترین انتخاب را داشته باشید. این هتل‌ها عبارت‌اند از: هتل هما ۱، هتل مدینه الرضا، هتل قصر طلایی، هتل تارا و غیره.

جزیره کیش؛ محبوب دل‌ها

کیش جزو لیست بهترین شهرهای توریستی ایران قرار دارد. زیرا یک سفر خاص به داخل کشور است اما حال و هوای سفر خارجی را برایتان تداعی می‌کند. در سفر به جزیره زیبای کیش علاوه آب‌تنی و استفاده از تفریحات دریایی می‌توانید با بازدید از دیدنی‌های آن و گشت و گذار در جزیره، سفر شگفت انگیزی را تجربه کنید. در سال تعداد زیادی از تورهای گردشگری مربوط به تور کیش است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با توجه به آب و هوای گرم و شرجی، این جزیره حتی در تابستان هم مسافران خاص خود را دارد. زیرا در این زمان قیمت بلیط و هزینه اقامت تا حدودی پایین‌تر می‌آید. با این حال برای تعطیلات پیش رو می‌توانید به کیش بروید و اوقات فراغت هیجان انگیزی را برای خود و عزیزانتان تدارک ببینید.

کیش

در کیش از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

سفر به جزیره کیش به دلیل جذب بالای گردشگر، هزینه‌های بالایی دارد. بهترین شهرهای توریستی ایرانحتی گاهی با یک سفر خارجی برابری می‌کند اما با این حال جاذبه‌های رایگانی در این جزیره وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت هزینه از آن‌ها دیدن کنید. به عنوان مثال کشتی یونانی که به عبارتی نماد جزیره به شمار می‌رود به راحتی در جنوب غرب جزیره و در نزدیکی میدان غروب قابل مشاهده است. می‌توانید در بعد از ظهرهای دل انگیز این جزیره کنار ساحل بمانید و آرامش بی حد و مرزی را وارد ذهن خود کنید. از دیگر جاذبه‌های تفریحی رایگان کیش می‌توان به شهر باستانی حریره، درخت انجیر معابد، گشت و گذار در پارک‌های ساحلی، نخلستان کیش، باغ راه ایرانی و اسکله کیش است. تفریحگاه‌هایی که برای استفاده از آن‌ها ملزم به پرداخت ورودی یا خرید بلیط هستید بیشتر ورزش‌های آبی یا اسب سواری در کنار ساحل است. 

هتل‌های معروف کیش

اگر به دنبال اقامتی لوکس و لاکچری هستید و یا بر عکس نمی‌خواهید هزینه زیادی برای اقامتتان بپردازید خیالتان راحت باشد. زیرا در جزیره کیش برای هر نوع بودجه و نیازی هتل و اقامتگاه وجود دارد. به عنوان مثال برای یک شب اقامت در هتل مارینا پارک کیش لازم است حدود ۶ میلیون برای یک نفر هزینه کنید. اما در نقطه مقابل می‌توانید با پرداخت ۶۰۰ هزار تومن یک آپارتمان فلت را برای سفرتان رزرو کنید. به این ترتیب می‌توانید با هر نوع سلیقه ای سفر کیش خود به بهترین شکل سپری کنید. هتل‌های معروف کیش عبارت‌اند از: هتل داریوش کیش، هتل پارمیس کیش،‌ هتل ترنج و هتل پالاس کیش که با بودجه بالای یک میلیون می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید.

هتل ترنج

تبریز؛ سومین شهر بزرگ ایران

یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایران تبریز است. تبریز یکی قطب‌های گردشگری ایران است و مقصد مناسبی برای افرادی به شمار می‌رود که طرفدار آثار باستانی به جا مانده از سال‌ها قبل هستند. جالب است بدانید در زمان دیدار یاقوت، نام تبریز با کسره و به حالت «تِبریز» تلفظ می‌کردند. این شهر از لحاظ مساحت بعد از تهران و مشهد دارای رتبه سوم در کشور است. حتی در زمانی این شهر پایتخت ایران بوده و بعد از آن یک بار ویران شده است. تبریز، پتانسیل گشت و گذار طولانی مدت را دارد و روزهای فوق العاده‌ای را برایتان به ارمغان می‌آورد.

کهن‌ترین جاذبه‌های دیدنی تبریز

جاذبه‌های دیدنی تبریز یا هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و یا مرمت و بازسازی شده‌اند تا مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال مسجد کبود، ارگ علیشاه، مقبره الشعرا، پارک ائل گلی و کوه عون بن علی همگی آثار تاریخی هستند که امروزه یا برای استفاده مرمت شده‌اند یا برای بازدید گردشگران مورد حفاظت قرار می‌گیرند. اگر با تور تبریز همراه شوید رفت و برگشتتان از قبل معین شده و برنامه سفرتان با نظم بیشتری کنترل خواهد شد. تورهای گردشگری بیشترین بازدهی را در مدت کم دارند. پس اگر دوست دارید در کمترین زمان از جاذبه‌های دیدنی مهم یک شهر بازدید کنید و اطلاعات مفیدی از آن‌ها به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم از سایت قصر شیرین پکیج‌های مسافرتی داخلی و خارجی را مشاهده کرده و چند روزی را به دور از هیاهوی زندگی روتین باشید.

بازار تبریز

با هتل‌های تبریز آشنا شوید

در سفر به تبریز نیاز است که در جایی اقامت کنید تا خستگی روزهای سفر از تنتان بیرون برود. همانند دیگر شهرها در تبریز هم هتل‌های متعددی وجود دارد که همه نوع سلیقه‌ای را در بر می‌گیرد. به عنوان مثال اگر یک اقامت با کیفیت در یک هتل چند ستاره را می‌خواهید می‌توانید درهتل لاله پارک تبریز با بودجه ۳ میلیون تومانی اقامت کنید. اگر هم به دنبال یک هتل با کیفیت معمولی اما امتیاز بالا هستید در هتل پارس ائل گلی تبریز واحد رزرو کنید.

تجربه سفری لذت بخش به بهترین شهرهای توریستی ایران با قصر شیرین

به طورکلی اگر اهل سفر و گشت و گذار هستید و طبیعت گردی برایتان یک نوع تفریح به حساب می‌آید می‌توانید همه چیز را به آژانس هواپیمایی قصر شیرین بسپارید. در مطلب بهترین شهرهای توریستی ایران تلاش کردیم تا بررسی مختصری درباره صنعت گردشگری ایران داشته باشیم. ما در این باره سعی داریم از همه نظر سفرها را کنترل کنیم و بعد ماه عسل آن را به شما هدیه دهیم. در قصر شیرین علاوه بر تورهای مسافرتی، بلیط‌های هواپیمایی نیز به فروش می‌رسد که برای خرید آن می‌توانید صفحه سایت مراجعه کرده و بعد از ثبت مبدا و مقصد رزرو نهایی را انجام دهید.

مقالات مرتبط

۱۱ مورد از معروف ‌ترین بناهای تاریخی ایران ۱۱ مورد از معروف ‌ترین بناهای تاریخی ایران
قاهان، تکه‌ای از بهشت قاهان، تکه‌ای از بهشت
معروف‌ترین کویرهای ایران(بخش دوم) معروف‌ترین کویرهای ایران(بخش دوم)
بندر انزلی، شهر باران بندر انزلی، شهر باران
معروف‌ترین کویرهای ایران معروف‌ترین کویرهای ایران
روستای افجه، ییلاق بهشتی روستای افجه، ییلاق بهشتی
دورود، پایتخت طبیعت ایران دورود، پایتخت طبیعت ایران
دهکده چوبین، روستای سراسر چوبی و ضدزلزله در ایران! دهکده چوبین، روستای سراسر چوبی و ضدزلزله در ایران!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *