۶ مورد از جاذبه های گردشگری یونان

جاذبه های یونان

یونان زیبا و دوست داشتنی سفری آرام و خاطره انگیز را برایتان به یادگار می گذارد. تاریخ این کشور بسیار پر پیچ و خم بوده و از پس آن فرهنگی غنی به وجود آمده است. برای سفر به یونان در قدم اول باید نسبت به دریافت ویزای شینگن اقدام کنید. سپس می توانید با تور یونان همراه شوید و روزهایی رویایی را در سفر تجربه کنید. شاید تنها تصویری که از این کشور دیده اید عکس ساحل و خانه های پلکانی معروف آن باشد اما جاذبه های گردشگری یونان به سواحل آن محدود نشده و دیدنی های متفاوتی را به نمایش گذاشته است. یونان تعداد کثیری از جاذبه های گردشگری تاریخی را در قلب خود یعنی شهر آتن جای داده است. در این بخش به معرفی ۶ مورد از جاذبه های گردشگری یونان می پردازیم.

آشنایی با ۶ مورد از جاذبه های گردشگری یونان

خوب است درباره موقعیت جغرافیایی این کشور و تاثیر آن بر جاذبه های متعدد گردشگری، اطلاعاتی را کسب کنید. یونان در بخش جنوبی شبه جزیره بالکان قرار گرفته و در اطراف آن دریاهای اژه، ایونی و مدیترانه دیده می شود. همسایه های یونان را کشورهایی از قبیل آلبانی، مقدونیه شمالی، بلغارستان و ترکیه تشکیل داده اند. همین موضوع باعث شده تا فرهنگ و سبک زندگی اهالی یونان به کشورهای همسایه نزدیک تر باشد. آب و هوای حاکم بر این کشور تحت تاثیر دریاست و شرایط جوی حاکم بر آن را می توانیم آب و هوای معتدلی بدانیم.

بهترین فصل سفر به یونان فصول بهار و تابستان است زیرا در این زمان ها بسیاری از جشنواره ها و فستیوال ها برای استقبال از گردشگران برگزار می شود. علاوه بر آن می توانید با خیال راحت آب تنی کنید و اوقاتی را در کنار ساحل به بازی یا استراحت بپردازید.

۱) معبد پارتنون آتن

معبد پارتنون یونان

این معبد در پایتخت یونان قرار گرفته و مکانی بود که یکی از الهه های یونان به نام آتنا (الهه عقل و خرد) در آن به پرستش خدایان می پرداخت. تنها چند سال پس از شروع ساخت این پرستشگاه، معبد پارتنون که هنوز نیمه کاره بود توسط ایرانی ها به آتش کشیده شد. طی سال های بعد این بنا تبدیل به یک مسجد ترکی شد و دوباره در سال ۱۴۶۰ توسط خود ترک ها آن را به باروت بستند. همین امر قسمت اصلی این معبد را از بین برد. سر انجام در سال ۱۸۰۱ بخش هایی از مجسمه ها و تندیس های باقی مانده را شخصی انگلیسی خرید و هنوز هم با توجه درخواست های مکرر یونانی ها آن را پس نداده است. همچنان بعد از گذشت قرن ها این معبد را نمونه با ارزشی از معماری دوریک می دانند.

۲) معبد زئوس آتن

معبد زئوس بدون شک از مهم ترین و معروف ترین دیدنی های یونان است. این معبد در شهر آتن قرار گرفته و قدمتی دیرین دارد. جالب است بدانید که پروژه ساخت این معبد همانند بسیاری از اماکن تاریخی بارها نیمه کاره رها شده و در آخر به دستور امپراتور هادریان در سال ۱۳۱ میلادی به تکامل رسید. معماری این معبد نیز با سبک معماری دوریک بوده و بسیار شبیه معبد پارتنون است. از دیرباز یونانی ها رو به روی معبد زئوس می ایستادند و به تندیس زئوس خیره می شدند. این مجسمه به خورشید آتن نیز معروف بود ولی چیزی که امروزه در اثر ناملایمات جوی از این معبد دیده می شود تنها چند ستون بلند و تراش کاری شده است.

۳) ساحل قرمز

ساحل قرمز

اگر به دیدن شگفتی ها عادت ندارید به سمت این ساحل نروید! ساحل قرمز با خاکی که ترکیب رنگی از نارنجی، آجری، زرشکی و قرمز است از شما پذیرایی می کند. آب این قسمت از ساحل به رنگ لاجوردی روشن است و تلفیق رنگ جذابی را پیش چشمان شما ترسیم می کند. ساحل قرمز در بخش جنوبی سانتورینی قرار گرفته و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری یونان به شمار می رود.

۴) جزیره سانتورینی

سانتورینی یک جزیره پلکانی است که هزاران سال پیش با یک فوران آتشفشانی خسارت های زیادی را متحمل شد. اما رفته رفته شکل کنونی را به خود گرفت و حالا میزبان آمار بالایی از گردشگران از سراسر جهان است. این جزیره آن قدر معروف و مشهور است که به عنوان نماد یونان نیز استفاده می شود. جزیره سانتورینی دارای مجلل ترین و لوکس ترین اقامتگاه های دنیاست و مناسب افرادی است می خواهند برای چند روز، زندگی در یک دنیای آبی و سفید را تجربه کنند. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید هر خانه روی سقف خانه پایینی بنا شده است. اگر به ماسوله گیلان رفته باشید نوع معماری این جزیره را به درستی درک می کنید.

جزیره سانتورینی

در خیابان های کاملا سفید این جزیره می توانید قدم بزنید،‌ از زیبایی گل های آویزان شده ار دیوار خانه ها لذت ببرید،‌ در رستوران های دریایی آن غذا بخورید و مدتی را در استخر لوکس اقامتگاهتان به تماشای غروب آفتاب مشغول شوید. غروب آفتاب در دهکده اویا که در این جزیره واقع شده دل انگیز ترین غروب دنیا را دارد.

۵) فانوس دریایی آکروتیری

فانوس دریایی آکروتیری

این فانوس دریایی را تنها می توان از دور دید. آکروتیری جزو اولین فانوس های دریایی در یونان است که سال ۱۸۹۲ به دست یک شرکت فرانسوری جزیره سانتورینی ساخته شد. به دلیل تمهیدات امنیتی و حفاظت از این فانوس دریایی و البته با توجه به موقعیت قرار گیری آن در وسط دریا قرار گرفته بازدید از آن ممکن نیست ولی همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این فانوس زیبا را می توانید از دور نظاره گر باشید.

۶) جزیره ایوس یونان

در نزدیکی جزیره سانتورینی یک جزیره با نام جزیره ایوس قرار دارد. این منطقه از محبوب ترین جاذبه های گردشگری یونان به شمار رفته و سالیانه آمار بالایی از گردشگران را به سمت خود می آورد. این سیل عظیم جمعیت تا حدی است که در فصل تابستان در ساحل جای سوزن انداختن نیست و به راحتی می توانید از یک تفریح پر جنب وجوش در کنار ساحل لذت ببرید. در این جزیره چند اسکله،‌چند ساحل و تعداد قابل توجهی هتل برای اقامت مسافران قرار دارد.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348