راهنمای سفر به باتومی، جذاب‌ترین شهر گرجستان

راهنمای سفر به باتومی

 

اگر یک زوج جوان هستید و برای ماه عسلتان به دنبال یک مقصد جذاب می‌گردید ما به شما سفر به باتومی را پیشنهاد می‌کنیم. البته اگر با گروه دوستان و خانواده خود هم به این شهر سفر کنید خاطره خوبی در ذهنتان ثبت می‌شود. در ادامه می‌توانید راهنمای سفر به باتومی را مطالعه کنید. باتومی شهری توریستی و بزرگ است با جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی‌های فراوان، که هر شخصی را به خود جذب می‌کند. احتمالا با شنیدن نام گرجستان یاد پایتخت آن یعنی شهر تفلیس می‌افتید اما باید بگوییم که خوب است یک بار هم که شده بازدید از این شهر توریستی را از دست ندهید. هم اکنون می‌توانید پرواز تهران به باتومی و بلیط هواپیما باتومی به تهران را به صورت یک جا از سایت قصر شیرین تهیه کنید.

بهترین زمان سفر به شهر توریستی باتومی

برای سفر به هرجای این دنیا نیاز است که از قبل اطلاعات کافی راجع به نوع آب وهوای آن شهر داشته باشید. زیرا ممکن است شما به نیت شنا و استفاده از ورزش‌های آبی به یک شهر سفر کنید اما آن شهر آب و هوای ۴ فصلی نداشته باشد و نتواند به خوبی از شما استقبال کند.

در راهنمای سفر به باتومی باید بگوییم که این شهر توریستی به عنوان پایتخت تابستانی کشور گرجستان شناخته می‌شود و بهترین میزبان برای آب تنی و شناست. به طور دقیق‌تر باید بگوییم که برای سفر به باتومی، اواسط بهار تا آخر ماه مهر بهترین زمان سفر است. تور باتومی و تور تفلیس از محبوب‌ترین تورهای گردشگری در این فصول هستند. البته اگر می‌خواهید با ازدحام جمعیت کمتری رو به رو شوید می‌توانید در زمستان به این شهر بروید. زمستان‌های باتومی شرایط آب و هوایی مطلوبی دارد و امکان گشت و گذار را برایتان به ارمغان می‌آورد.

راهنمای سفر به باتومی

تنوع غذایی در شهر باتومی

غذاهای بومی و سنتی هر کشور به عبارتی نشان دهنده فرهنگ و اصالت آن کشور است. در باتومی نیز تنوع غذایی بالایی وجود دارد که اکثر آن‌ها از محبوبیت زیادی میان شهروندان و گردشگران برخوردار است. به عنوان مثال خاچاپوری آجارولی Khachapuri Adjaruli یکی از پرطرفدارترین غذاهای کشور گرجستان است. این غذا به گونه‌ای طبخ می‌شود که محتویات درونی آن که ترکیبی از پنیر و زرده تخم مرغ است قابل مشاهده است. خاچاپوری آجارولی مانند یک پیراشکی پنیری است و در تور گرجستان برای آشنایی بیشتر با ذائقه غذایی این کشور، حتما سرو خواهد شد. از دیگر غذاهای معروف این شهر می‌توان به چورچخلا Churchkhela (نوعی شیرینی)، خینکالی Khinkali و آجاپصندلی Ajapsandali اشاره کرد.

راهنمای سفر به باتومی

هتل‌ها و اقامتگاه‌های باتومی

در شهر باتومی هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و ۵ ستاره زیادی وجود دارد که بر مزاق افراد ثروتمند خوش می‌آید! این هتل‌ها عبارت‌اند از هتل رادیسون بلو Radisson Blu، هتل گرند گلوریا Grand Gloria، هتل جی آر دبلیو JRW Welmond ولموند و هتل کولوسئوم مارینا Colosseum Marina که در بهترین نقاط شهر قرار گرفته‌اند. البته اگر می‌خواهید سفر اقتصادی‌تری را تجربه کنید می‌توانید به هتل‌های ۴ ستاره و حتی ۳ ستاره دیگری که در مرکز شهر قرار گرفته اعتماد کنید. اما باید بدانید که دیگر اقامتگاه‌ها که با عنوان ۲ ستاره و ۱ ستاره قابل رزرو هستند حالت مسافرخانه‌ای دارند و برای بعضی افراد مناسب نیستند.

جاذبه‌های گردشگری باتومی

در سفر به باتومی و همراه شدن با تورهای مسافرتی این شهر می‌توانید از بلندترین برج باتومی به عنوان اولین جاذبه گردشگری دیدن کنید. این برج مرتفع‌ترین قسمت باتومی‌ست و مجهز به یک هتل فوق لاکچری با ۷۵ واحد شیک است. از دیگر دیدنی‌های باتومی می‌توان به میدان پیازا، تله کابین آرگو در باتومی Argo Cable Car، دلفیناریوم باتومی گرجستان، باغ گیاه شناسی باتومی  Batumi Botanical Garden و آبشار ماخونتستی Makhuntseti Waterfall اشاره کرد.

 در بازدید از شهر توریستی باتومی یادتان نرود که به دیدن مجسمه علی و نینو بروید. این مجسمه فلزی بر اساس رمانی عاشقانه ساخته شده و عشق نافرجام این دو شخصیت را نشان می‌دهد. با تهیه تور لحظه آخری باتومی می‌توانید از این منطقه گردشگری دیدن کنید. جالب است بدانید این مجسمه که در تصویر زمین قابل مشاهده است حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد تا به هم برسند و دوباره از یکدیگر جدا می‌شوند.

راهنمای سفر به باتومی

اوقات فراغت در سفر به باتومی

فرق اساسی سفرهای ماجراجویانه با سفرهای تفریحی و گردشگری، اوقاتی است که به عنوان اوقات فراغت از آن یاد می‌شود. در سفرهایی که ماجراجویی حرف اول را می‌زند مدت زمان کمی برای استراحت وجود دارد ولی در سفرهای تفریحی که برنامه سفر در دستان خودتان است می‌توانید از مراکز خرید، مجتمع‌های تفریحی، فود کورت‌ها، پارک‌ها و رستوران‌های شهر بازدید کنید.

 گرجستان یکی از نزدیک‌ترین ذائقه‌های غذایی به کشور ما را دارد و برای ما ایرانی‌ها یک مزیت به شمار می‌رود. به همین دلیل می‌توانید اوقات فراغتتان را با گشت و گذار در رستوران‌ها و کافه‌های شهر باتومی سپری کنید.

یکی از هیجان انگیزترین قسمت‌های سفر خرید است. شما می‌توانید با مراجعه به بهترین مراکز خرید باتومی یعنی مرکز خرید باتومی مال، مترو سیتی، باتومی پلازا، هوپا بازار و بازار آنتیک باتومی، لحظات لذت بخشی را از آن خود کنید.

سفری خاطره انگیز به دومین شهر بزرگ گرجستان

به طور معمول سفرهایی که به صورت آنی و ناگهانی اتفاق می‌افتد کوله باری از خاطره را به یادگار می‌گذارد. اگر تا به حال به تفلیس سفر کرده‌اید و دیگر می‌خواهید بازدید از مقصد جدیدی را تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم سفر به باتومی را از دست ندهید. امیدواریم در راهنمای سفر به باتومی توضیحات مفیدی کسب کرده باشید. این شهر با دارا بودن بندری زیبا و جاذبه‌های گردشگری متعدد تبدیل به یکی از بهترین سفرهای عمرتان می‌شود. یک سفر رومانتیک که با تماشای دریای سیاه و بازدید از مجسمه عشق آمیخته است و دل‌انگیزترین روزها را برایتان رقم می‌زند.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348