مزایای سفر با تور‌های مسافرتی

چرا با تور سفر کنیم؟

واژه تور Tour، کلمه‌ای انگلیسی است که در لغت به معنای سفر کردن می‌باشد. جهان مملو است از جاذبه های دیدنی که باید حتما به آن ها سفر کرده و از آن ها لذت ببرید. اما باید این نکته مهم را بدانید که میان اصطلاح تور و واژه سفر تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد. تور های مسافرتی درواقع به سفر های دسته جمعی گفته می‌شود که توسط آژانس های مسافرتی طرح ریزی می‌شوند. در ادامه به تعریف جزئی تر آن‌ها و مزایای سفر با تور‌های مسافرتی خواهیم پرداخت. 

تور چیست؟

تور ها درواقع سفرهای برنامه ریزی شده از جانب آژانس مسافرتی هستند که به طور گروهی انجام می‌شوند و در طی سفر خدمات به خصوصی را به مسافران ارائه می‌کنند. این خدمات به طور عمومی رزرو هتل، اخذ ویزا، اخذ بلیط هواپیما، این تورها بر اساس نوع خدماتی که ارائه می‌کنند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. 

  • تور لحظه آخری

وقتی آژانس یا شرکت هواپیمایی به عنوان برگزار کننده‌ی تور اقدام به اجاره چارتر صندلی‌ها بنماید و همه‌ی بلیط‌ های تور خریداری نشود، بلیط های باقی مانده با قیمت کمتری به فروش گذاشته خواهند شد. این نحوه قیمت گذاری که در فاصله زمانی اندکی تا شروع تور انجام می‌گیرد، اصطلاحا تور لحظه آخری گفته می‌شود. 

سفر با تور

  • تور داخلی

تور داخلی، همان‌ طور که از نامش پیداست به شهرها و اماکن گردشگری داخل مرزهای کشور اختصاص دارد. برای مثال تور کیش، تور قشم، تور شیراز تور های داخلی محسوب می‌شوند. 

چشمه های باداب سورت، دومین چشمه آب شور دنیا

ویژگی‌های یک هتل خوب چیست؟

  • تور خارجی

تور خارجی به تور های مسافرتی‌ای اطلاق می‌شود که خارج از مرزهای یک کشور و حتی در میان چندین کشور متفاوت برگزار می‌شود برای مثال تور فرانسه، تور سوئیس، تور اسپانیا تور های خارجی محسوب می‌شوند. 

  • تور مستقل

بسیاری از افراد قصد دارند صرفا از امکانات حمل و نقل و خدمات ترانسفر فرودگاهی استفاده نمایند اما قصد ندارند با دیگر افراد حاضر در تور همراه شوند. تور های مستقل مناسب این دسته از افراد است که در میان برخی افراد به تور انفرادی نام گرفته است.  

  • تور ترکیبی

تور های ترکیبی این امکان‌را برای شما فراهم می‌نمایند که به چند شهر مختلف یا چند کشور مختلف طی یک تور سفر کنید. برای مثل اگر قصد دارید به دو کشور فرانسه و سوئیس سفر کنید دیگر نیاز نیست به طور جداگانه در تور فرانسه و تور سوئیس ثبت نام کنید به جای این کار از تور های ترکیبی بهره ببرید. 

  • تور ماجراجویانه

اگر علاقمندید به طبیعت بکر سفر کرده و در معرض اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی قرار بگیرید تور ماجراجویانه مناسب شماست. حتی ممکن است در طی سفرتان لازم باشد تا دست به اقدامات عجیب بزنید که تا حدودی خطرناک و چالش برانگیز باشد و این کاملا بستگی به میزان ریسک پذیری شما دارد. 

  • تور ورزشی

این قبیل تورها برای سفرهایی که با هدف تماشای مسابقات ورزشی انجام می‌گیرند، برنامه ریزی می‌شوند. برای مثال اگر برای تماشای مسابقات جام جهانی از تور مسافرتی استفاده کنید درواقع تور ورزشی تهیه کرده اید. تورهای ورزشی در دو نوع داخلی و خارجی ارائه می‌شوند.

واچر هتل چیست و چه کاربردی دارد؟

صفر تا صد مراحل اخذ ویزای کانادا

  • تور طبیعت گردی

تور طبیعت گردی شباهت های بسیار زیادی به تور ماجراجویانه دارد با این تفاوت که تور ماجراجویانه الزاما در طبیعت برگزار نخواهد شد دوم آنکه در تور طبیعت گردی احتمال وقوع اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی وجود ندارد و سفری لذت بخش و شگفت انگیز را تجربه خواهید کرد. تور های طبیعت گردی نیز در دو نوع داخلی و خارجی ارائه می‌شوند.

  • تور گروهی 

برخلاف تور های انفرادی، تور گروهی برای افرادی مناسب است که علاقه‌مند اند با جمع حرکت کنند و در مسیر دوستان جدیدی پیدا کرده و با افراد معاشرت نمایند. بهترین انتخاب برای افرادی که دارای تیپ شخصیتی برونگرا هستند، تورهای گروهی می‌باشد.

مزایای سفر با تور

استفاده از تورهای مسافرتی چه مزایایی دارد؟

اولین و مهمترین مزیت استفاده از تورهای مسافرتی داشتن برنامه ریزی می‌باشد. شاید در نگاه نخست برنامه ریزی برای سفر کاری پیش پا افتاده و البته کسل کننده به نظر بیاید، اما اگر درحالی سفر خود را آغاز کنید که کمترین یش زمینه و آگاهی‌ای از مقصد مورد نظر و مشکلاتی که ممکن است با آن ها مواجه شوید، نداشته باشید قطعا ضرورت آن را متوجه خواهید شد. علاوه بر این بهتر است این برنامه ریزی توسط افرادی که تجربه‌ی سفر کردن دارند و در این کار متخصص اند انجام شود. تور های مسافرتی این خدمت را به شما ارائه خواهند داد. 

قطعا یکی از مواردی که در حین سفر برایتان دغدغه ایجاد خواهد کرد مسئله حمل و نقل از محل کنونی تا مقصدتان و یا محل اقامتتان خواهد بود مخصوصا اگر تا به حال به شهر یا کشور موردنظر سفر نکرده باشید و با مسیرها آشنایی نداشته باشید، تور های مسافرتی خدمات حمل و نقل زمینی، هوایی، آبی و ریلی به شما ارائه می‌کنند همچنین در شهر محل اقامتتان نیز مسئولیت جا به جایی در شهر را بر عهده دارند زیرا لوازم حمل و نقل عمومی و تاکسی ها هم می‌توانند تا حد بسیار زیادی گیج کننده باشند. علاوه بر همه‌ی مزایایی که ذکر کردیم با تهیه‌ی تور دغدغه اخذ ویزا، رزرو محل اقامت و پیدا کردن جاذبه هایی مناسب برای بازدید یا مکان هایی برای تفریح نخواهید داشت.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط

نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ
معرفی شهر کوالالامپور معرفی شهر کوالالامپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348